Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kulspetspennor! De fungerar ju inte om det inte är 20 c eller mer. Vill inte slänga "fungerande" pennor men får väl bli reservoarpenna här i framtiden då jag helst har fruuuuktansvärt kallt hemma (17 c:meh:).
 
Detta med att djur ska låta precis hela tiden på film. Hundar gnyr och skäller, katter jamar och spinner, hästar gnäggar och frustar och man hör varje steg som om dom gick på grus eller asfalt när dom går på gräs. Alltså varför? Jag fattar verkligen inte. Och det går mej på nerverna.

Sen har vi nästa grej då. Ska man göra en film baserad på historia, se då till att kläderna är tidstypiska och att handlingen stämmer någorlunda med verkligheten och inte hitta på nån tramsig smörja som inte har hänt och som aldrig skulle ha hänt heller.
 
Hatar att tentafrågor är så jävla vagt ställda, får ju typ hyra en spåkvinna för att lista ut vad de vill ha svar på............
 
Har du provat Ballograf med arkivkvalitet? Jag har fungerande kulspetspennor hemma som inte ligger varmt. Men har slängt ut allt av billigare slag för åratal sedan.
Hmm, ja, jag har faktiskt ett par gamla ballografpennor liggande! Tack för tips! Ska testa dem istället. Kanske får spara de billiga reklampennorna till sommarhalvåret:idea:
 
På människor som ska tillrättavisa en utan att ha koll själva på vad som gäller.

Min ridskola har pga Corona sagt att de vuxna som rider i grupper där man är 10 ryttare inte får sälja eller byta sina lektioner just nu.
i min grupp är vi bara 6ryttare, och får därmed sälja. Ändå ska en kvinna, lite lagomt passivt aggressivt lägga in en skärmdump av inlägget där det står att man inte får sälja lektioner i grupper med 10 personer, under inlägget där jag sålde min lektion igår :banghead:
 
Kulspetspennor! De fungerar ju inte om det inte är 20 c eller mer. Vill inte slänga "fungerande" pennor men får väl bli reservoarpenna här i framtiden då jag helst har fruuuuktansvärt kallt hemma (17 c:meh:).

Jag säger bara UNI Power Tank :love: Jag köpte de pennorna när jag jobbade som testförare. Jag tror de är garanterade att funka i ner till -20 men klarade -30 galant. Vi var ju tvungna att skriva protokoll hela tiden och ibland gjorde vi det utanför bilen och det kunde vara -30 till -35...
 
Jag säger bara UNI Power Tank :love: Jag köpte de pennorna när jag jobbade som testförare. Jag tror de är garanterade att funka i ner till -20 men klarade -30 galant. Vi var ju tvungna att skriva protokoll hela tiden och ibland gjorde vi det utanför bilen och det kunde vara -30 till -35...
Det låter som något för mig som älskar kyla! Då kan jag sitta och jobba på verandan året runt:love:
 
Stopp i sopnedkastet igen! Ska prova att inte felanmäla o se hur länge det tar innan det är fixat. :cautious:
 
Hållaren till soptunnorna har lossnat från plattan och går inte att skruva fast igen för att plattan är en jävla spånskiva som trasats sönder :arghh: Jag har en plan för hur jag ska fixa så jag ändå kan ha utdragbara papperskorgar under diskbänken men det här är SÅ inte vad jag behöver just nu.
 
De håller på att fixa något brevid vägen en liten bit härifrån. Detta innebär att ett körfält är spärrat och enbart ett är kvar. Problemet är att denna sträcka (ca 200m) är i en dold, kraftig kurva så man har ingen aning om vad som är på andra sidan. Självklart har de satt upp trafikljus.

Jag stör mig på att jag flera gånger mött bilar som kört mot rött här. Och det finns ingen möjlighet att mötas på vägen. Varför? Trafikljuset är "intelligent" och noterar att man väntar. Är det rött så är det, med allra största sannolikhet, någon på väg mot en. Grrrr. Varför kan folk inte bara vänta några extra sekunder?
 
Tror att jag har ett inåtväxande hårstrå under ögonbrynet. Trodde att det var en finne först men det blir bara värre och värre. Nu har ögonlocket börjat vätskefyllas. Jag har satt dit ett plåster med alsolsprit, får se hur det ser ut imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 430
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 503
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 228
Senast: Marita73
·
Svar
1 821
· Visningar
97 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp