Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte hittar papperna på en häst. Hon saknas i blup.se och de har ingen registrerad häst som passar in så de tror inte hon är registrerad i swb. Jag minns att jag fick kopia på hennes reg.bevis när hon skulle tas bort så vet att hon är reggad i swb men hittar inte pappret med reg.numret! :arghh:
 
Asså förfan. Ibland spelar jag Xbox, och det gör jag gärna med hörlurar. När jag börjar spela på eftermiddagen med hörlurar går det bra att koppla med bluetooth till tvn, inga problem alls. Men när jag avslutar spelet och gör någonting annat och sen vill spela igen en stund senare med hörlurar så vill den inte koppla?? Försöker med alla olika hörlurar jag har plus vår Woburn stereo, men tvn vill bara spela på sin sunkiga tv stereo. Försöker ta bort hörlurarna och sen koppla igen men då står det bara connection failed hela tiden. Blir såhär varje gång jag vill spela två gånger samma dag.... blir galeeeeeennnnnnn :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: Går inte att stänga av tvn helt heller utan den ställer sig bara på standby, så det enda som verkar funka är att vänta (hur länge då?? Ingen aning) eller dra ut sladden till tvn och sätta in den igen. Den fastnar liksom i någon jävla loop som driver mig till vansinne.
 
Stör mig på att jag fått ridsår som värsta nybörjaren.

Eller.

Egentligen stör jag mig på de dåliga ridbyxorna som orsakade det men....
 
Igår togs snösulorna av
637E97F7-3F39-471A-BE09-8747977806A4.jpeg

Såklart... 🤷‍♀️ men ska gå över i regn under dagen.
Sjuuukt onödigt att detta skulle komma
 
:laugh:Ja tydligen.
Han är knepig på flera andra sätt också, så det kan vara det. Kan säger 'killa' om att klia. 'Middag' om både lunchmålet och maten på kvällen. Nojar över bäst-före på ägg.
Lite så. Du fattar.
Verkar vara vanligt i Skåne att säga middag istället för lunch. Trots att jag jobbat 11år med samma folk stör jag mig fortfarande på att dom säger middag istället för lunch. Det blir ju så förvirrande, hur vet man om folk menar just middag eller lunch liksom?! :nailbiting::laugh:
 
Ja tydligen.
Han är knepig på flera andra sätt också, så det kan vara det. Kan säger 'killa' om att klia. 'Middag' om både lunchmålet och maten på kvällen. Nojar över bäst-före på ägg.
Lite så. Du fattar.
Är han från Göteborg? Bara göteborgare jag hört som säger killa istället för klia men har å andra sidan inte överdriven erfarenhet med dialekter längre söderut :)
 
Verkar vara vanligt i Skåne att säga middag istället för lunch. Trots att jag jobbat 11år med samma folk stör jag mig fortfarande på att dom säger middag istället för lunch. Det blir ju så förvirrande, hur vet man om folk menar just middag eller lunch liksom?! :nailbiting::laugh:
I min familj är det mellan frukost och kvällsmat middag. Ev så äter man lunch på jobbet/skolan. Men hemma är det middag oavsett om det är kl 12 eller 17
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 474
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 262
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 675
Senast: Mkb
·
Svar
1 845
· Visningar
98 603
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp