Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tranexamsyra? Aldrig hört talas om.
Jag knarkar mest allergitabletter och nässpray varvat med blodstillande vadd och mycket drickande :cautious:
Tranexamsyra https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20070118000036 kan man ta vid riklig mens för att blöda mindre men det fungerar precis lika bra när blodet rinner ur näsan :) Ett billigare och effektivare tips än blodstillande vadd är en bomullstuss med några sprayningar nässpray (av den typ som används vid förkylningar, jag tycker nasoferm är bäst eftersom den innehåller smörjande ämnen) på som man stoppar upp i näsan. Låt den sitta där minst en halvtimme innan du tar bort den. Mycket mycket effektivt.
 
Tranexamsyra https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20070118000036 kan man ta vid riklig mens för att blöda mindre men det fungerar precis lika bra när blodet rinner ur näsan :) Ett billigare och effektivare tips än blodstillande vadd är en bomullstuss med några sprayningar nässpray (av den typ som används vid förkylningar, jag tycker nasoferm är bäst eftersom den innehåller smörjande ämnen) på som man stoppar upp i näsan. Låt den sitta där minst en halvtimme innan du tar bort den. Mycket mycket effektivt.
Är tranexamsyra receptfritt?
 
På att kommun och vissa anställda där anser sig ha rätt att göra precis som dom vill utan hänsyn till att vi har en pandemi med restriktioner som tex 8 pers.
"Men det ju skolan. Och då gäller andra regler. Vi kan vara 100 pers i Er lokal utan några som helst problem."

Det är vi som sköter och äger verksamheten. Vi hyr fastigheten av kommunen. Men inget som tar hänsyn till oss vad vi bestämmer eller vår personal som måste jobba och utsättas.
 
Tänkte jag skulle vara smart och handla på nätet så jag bara kunde åka och hämta det och slippa springa runt i affären, men nej. Fanns inga tider för hämtning idag och vi behöver verkligen handla idag. Störande.
 
Somnade framför Lilla huset på prärien. Tur jag kollade på dvd så kunde spola tillbaka och slå av.
Hade tänkt gå och handla före 12 men nu vet jag inte om jag kommer iväg. Skulle egentligen ha handlat i lördags. Sen i söndags. Sen i går men har inte kommit iväg än.
Måste till banken också och fixa nytt mobilt BankID innan det går ut.
Orkar inte.
Stör mig på allt detta.
 
Folk som bara letar fel och väljer ut någon liten detalj att bråka om. Jag fattar att det i detta fallet handlar om egen ångesthantering och det enda personen kan kontrollera, men JAG hamnar i nån jävla skyttegrav där jag ska svara på varför himlen är blå och inte röd, eller varför dygnet börjar med morgon och inte midsommar?:banghead:
 
Jag har bilvit sjukskriven. Nu vill Försäkringskassan ha intyg från arbetsgivare mellan 2017 och 2019.
Fan - jag minns ju inte ens var jag jobbat. Eller när. Har bytt så ofta.

Får gräva bland intyg. Morr.
Varför kan de itne bara ta uppgfter från inkomstdeklarationerna :meh:
 
Jag har bilvit sjukskriven. Nu vill Försäkringskassan ha intyg från arbetsgivare mellan 2017 och 2019.
Fan - jag minns ju inte ens var jag jobbat. Eller när. Har bytt så ofta.

Får gräva bland intyg. Morr.
Varför kan de itne bara ta uppgfter från inkomstdeklarationerna :meh:
Om du kollar inkomstdeklarationerna står det i alla fall varifrån du fått lön, så du inte glömmer någon. :)
 
Tranexamsyra https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20070118000036 kan man ta vid riklig mens för att blöda mindre men det fungerar precis lika bra när blodet rinner ur näsan :) Ett billigare och effektivare tips än blodstillande vadd är en bomullstuss med några sprayningar nässpray (av den typ som används vid förkylningar, jag tycker nasoferm är bäst eftersom den innehåller smörjande ämnen) på som man stoppar upp i näsan. Låt den sitta där minst en halvtimme innan du tar bort den. Mycket mycket effektivt.
Ser man på! Jag som har medicinerat för riklig mens förr i tiden, hade ingen aning :laugh: Kan ju vara värt att kolla upp!
Smart med bomullstussen också! Testar nog det sen, annars kör jag toapapper på hemmaplan och blodstillande vadd när jag är borta :)
 
Det blåste väldigt mycket i helgen och idag när jag var ute kring hagen såg jag att en jäkla massa ensilageplast lossnat från där vi lägger den och blåst ut över flera hektar. Jag orkade verkligen inte gå och plocka idag och ser inte fram emot att göra det imorgon heller. Och det är ju bara mitt fel som inte fixat något bättre sätt att förvara den på.
 
35B92AA6-028C-4795-9F7E-D7FEA53C4515.jpeg


Ursäkta vad hände med min vår?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 956
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 096
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 755
Senast: Mkb
·
Svar
1 213
· Visningar
66 062
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp