Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant har skrivit på Facebook att hon har cellförändringar i livmodern, förstadiet till xancer skrev hon, och botar den med vitaminer, örter och bär fulla med anioxidanter trots att vården rekommenderar operation.
I praktiken väntar hon på att dö och låter antioxidanter skynda på cancerförloppet. Hon tror dock att kroppen läker sig själv.

Herregud.
 
Budgivningar. Varför går objekten upp över en miljon? Varför kan inte mäklaren sätta ett rimligt pris från början? Sjukt svårt att bilda sig en uppfattning av vad saker och ting kostar. Visst kan man läsa på om slutpriser men de avslöjar ju bara kvm och pris, säger ingenting om boendets skick, planlösning mm. som ofta påverkar priset skitmycket. Arrgghh..
 
Matrecept på TV och i tidningar som skulle vara horribelt dyra och komplicerade att laga/baka i verkligheten...

För att göra köttbullemackan tar du ett riktigt gott bröd, 150 g cashew-nötter, en halv kruka basilika... och redan där var vi uppe över 50 spänn (=en kebab med dricka eller en rostbiffmacka på lokala konditoriet och vi är inte nära några köttbullar ännu).. Ett "humble" recept på kanin - förutom kaninen ett berg med pistagenötter, ett berg med mandel och sju olika sorters färska kryddor

Ibland undrar jag om matlagningsprogram och kokböcker egentligen är ett sätt att ursäkta att man går ut och äter. "Antingen åker vi och äter avsmakningsmenyn... eller så kan vi laga något här hemma. Fast då måste vi ju plocka fram kreditkortet, åka runt och leta ingredienser på sju olika affärer, laga mat hela dagen och diska hela kvällen."
 
Är du säker på att du måste gå till banken för det? Jag fick upp att mitt BankID i telefonen skulle gå ut om X dagar, men förnyade för någon vecka sidan via bankens hemsida och det var inga konstigheter.
Jo det går att förnya med dosa och sladd via datorn men min dator är inte använd på evigheter (några år) så då måste jag först få igång den, uppdatera allt (tar nog en hel dag minst) och skaffa antivirusprogram innan jag kan fixa nytt mobilt BankID. Känns enklare med en promenad till banken.
 
Jo det går att förnya med dosa och sladd via datorn men min dator är inte använd på evigheter (några år) så då måste jag först få igång den, uppdatera allt (tar nog en hel dag minst) och skaffa antivirusprogram innan jag kan fixa nytt mobilt BankID. Känns enklare med en promenad till banken.

Ok. Jag använder knappt heller min dator, så förnyade bara mitt BankID i telefonen. Använde det gamla/befintliga för att logga in via hemsidan och laddade ner ett nytt.
 
Ok. Jag använder knappt heller min dator, så förnyade bara mitt BankID i telefonen. Använde det gamla/befintliga för att logga in via hemsidan och laddade ner ett nytt.
Min bank kräver att man är inloggad med dosa med sladd för att man ska kunna få nytt mobilt BankID.
 
Nu är det inte matlagning på TV längre utan husrenovering - det är ännu störigare för det verkar enkelt och ganska kul.

Mvh
Ska jobba, ska inte kolla sommarstugor på webben.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 742
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 481
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 837
Senast: Mkb
·
Svar
1 956
· Visningar
106 081
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp