Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, när jag började arbeta vid 5-6 tiden (annat yrke) så hade vi lunch vid 10.


För kontorsfolk är väl standardlunchen mellan 12-13?
Jag har också börjat vid 6 och åt då lunch 10.30. Men absolut, börjar man 04 är det inte alls orimligt med lunch vid 9.
Sambon är hantverkare och där är fikatiderna mycket viktiga. Fika 9, lunch 11 och fika 14. (Med en del justeringar i Coronatider för att sprida ut tiderna)
 
När ska de komma annars? På kvällar och nätter?
8 är väl en mycket rimlig tid? Jag antar att de flesta hantverkare jobbar 7-16 som vanligt.
Nu är det ju inte tiden i sig utan att man kommer DAGEN INNAN. Det är inte alla som bara kan ta ledigt från jobbet hur som helst eller alla som jobbar hemifrån och kan ta emot hantverkare med hur kort varsel som helst.
 
På att jag beställt utkörning av kattmat mellan 17-22 utan att tänka på att portkoden slutar fungera halv nio-nio (aldrig riktigt fått klarhet i det) så nu måste jag ställa upp dörren ikväll om de inte kommer tidigare och sedan sitta och kolla att ingen ställer igen den. Bleh. Var hemma idag så hade varit oändligt mycket smartare att beställa tidigare utkörning särskilt som de lämnar utanför dörren. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 645
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 499
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 107
Senast: Mkb
·
Svar
1 441
· Visningar
78 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp