Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag avskyr också den! Det måste vara den som gör mig åksjuk på X2000. Öresundståget till Göteborg är inga problem men X2000 till Stockholm är gräsligt! Så gräsligt att jag seriöst funderar på att ta flyget till Stockholm i fortsättningen trots att jag vill åka tåg för miljöns skull. Men jag vill verkligen slippa sitta och må dåligt i så många timmar!
Ja det är det nog! Den är verkligen fruktansvärd. Bokar hellre längre restid om det innebär ett annat tågset men klantade mig den här gången 😒 vagnen är ju så jävla smal också så man ser genom båda fönstren samtidigt, och så kurvar det, allt lutar, och uäääh 🤢😫
 
Ja det är det nog! Den är verkligen fruktansvärd. Bokar hellre längre restid om det innebär ett annat tågset men klantade mig den här gången 😒 vagnen är ju så jävla smal också så man ser genom båda fönstren samtidigt, och så kurvar det, allt lutar, och uäääh 🤢😫

Det enda jag kan göra när jag åker X2000 är att sitta vid fönstret och titta ut samtidigt som jag har mycket högmusik i öronen! Ju högre musik desto bättre mår jag. Inte bra för hörseln och öronen tyvärr. Men den höga musiken påverkar kanske nåt i öronen som gör att det lindrar. Ljudbok funkar inte. Det måste vara musik och hög volym och gärna äta lite t.ex. chips under hela resan. Och ändå mår jag rätt illa.

När jag åker Öresundståget till Göteborg kan jag sitta och prata med folk och ha trevligt hela resan. Blev inte ens illamående den gången AC:n i tåget gick sönder en mycket varm sommardag.
 
Att simskola kostar så mycket. Jag fixar det, även om det känns, men det blir ju verkligen en klassfråga att kunna simma bra.
2600 kr drygt för två barn (12 gånger à 30 min).
Observera att jag inte skrev dyrt. Men det blir en rejäl slant.

Jag håller med. Det är rätt dyrt. Speciellt mtp att de min dotter gick på inte var speciellt bra. Babysimmet var jättebra! Men simskolan var rätt usel faktiskt. Varje kurs var det en ny tonåring som höll i och ingen av dem hade tillräckligt kunskap eller auktoritet för att få barnen att sluta leka och flamsa runt och istället koncentrera sig på att lära sig simma. Så var 10:e kurs var det helt nya barn i gruppen och en ny "simlärare". Inom citationstecken pga att de inte var så bra nån av dem.

Med facit i hand borde jag struntat i simskolan och lärt henne simma själv.
 
Jag hade en fantastiskt bra tågresa en gång, helt utan att vara däckad och mosig i huvudet när vi var framme.
Då ropar de ut i högtalarna hur ofantligt mycket de ber om ursäkt för all olägenhet det orsakat passagerarna att korglutningen inte fungerat under resan. :idea: :rofl:
Haha! Det blir ju en bumpy ride då men myyycket hellre det än gunget.
 
Jag håller med. Det är rätt dyrt. Speciellt mtp att de min dotter gick på inte var speciellt bra. Babysimmet var jättebra! Men simskolan var rätt usel faktiskt. Varje kurs var det en ny tonåring som höll i och ingen av dem hade tillräckligt kunskap eller auktoritet för att få barnen att sluta leka och flamsa runt och istället koncentrera sig på att lära sig simma. Så var 10:e kurs var det helt nya barn i gruppen och en ny "simlärare". Inom citationstecken pga att de inte var så bra nån av dem.

Med facit i hand borde jag struntat i simskolan och lärt henne simma själv.
Här brukar det vara en äldre man och han är bra. Jag förutsätter att han är anställd för annars vet jag inte varför de behöver nästan ett par tusen per timme. (8 barn à drygt 100 kr och 30 min).
 
Nu stör ja mig på att de rörde sig om att jag skulle ha en passagerare med mig idag på jobbet, som endast pratar engelska. Tydligen ny medarbetare å ja får me mig dom för ja e bäst på engelska på jobbet, men jag orkar inte en hel dag, så kommer va helt slut ikväll.
 
Vår nya chef som jämt, jämt, jämt berömmer sig själv i mer eller mindre förtäckta ordalag :arghh: Alltså, jag orkar inte med människan. Han har noll självinsikt om sitt egna ledarskap och lever inte alls upp till sina fina omdömen på LinkedIn som han så ödmjukt läste upp på vårt första medarbetssamtal 🤦‍♀️
 
Hahaha, whaaat!? :rofl::yuck:
Jag skrev om det för ett tag sen :laugh:

Hur sjukt som helst. Han var rätt så ny och ville ha ett samtal med var och en av oss övriga på jobbet för att lära känna oss och lägga upp utvecklingsplaner, etc.

Så här bra slutade det:

Namnlös.jpg
 
Jag i början av mars: Ok, i år ska jag börja ta allergitabletter riktigt tidigt så att jag slipper bli sådär riktigt sänkt av pollen innan jag kommer på att det finns medicin att ta.

Jag i början av maj: Hmm, har inte känt av pollen alls i år - jag kanske inte är allergisk längre? Lika bra att jag slutar med de där dyra tabletterna!

Jag idag: Jag skulle INTE ha slutat ta "de där dyra tabletterna" för två veckor sedan. Jätte, jättedålig idé. #sänktavpollen

:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 320
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 132
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 553
Senast: Mkb
·
Svar
1 781
· Visningar
94 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp