Störiga saker vi stör oss på - del 9

Rasistiska kunder. Kom inte dragande med er skit i en situation där jag måste sista och le.

Alla mest större det mig att en av kunderna efteråt berättar att någon sagt till henne att inte kolla i soptunnan efter burkar och att hon borde svarat att det faktiskt är tillåtet och båda Statsministern och Reinfelt minsann har öppna hjärtan. Oh the irony.
 
Kommer in på lokala puben för att beställa mat;

"Du ser trött ut"
- Jaså? Ja jag är kanske lite trött, i don't know....

2 dagar senare:
"Du ser trött ut"
- Jaså, njaee idag var en bra dag

Nästa dag:
"Du ser trött ut"
- NEJ JAG SER UT SÅHÄR! :rage:

:meh:
Herregud ja, jag undrar alltid var folk vill komma med den kommentaren! Det känns nästan som en förolämpning ibland tycker jag, och det gör ju inte direkt att man känner sig bättre...:rage:
 
Jag stör mig på att man måste klicka i en ruta för att endast se boenden som faktiskt har rum lediga när man söker på Booking.com. Jag fattar liksom inte riktigt varför jag skulle vilja se en massa ställen som redan är fullbokade?
 
Jag stör mig på att man måste klicka i en ruta för att endast se boenden som faktiskt har rum lediga när man söker på Booking.com. Jag fattar liksom inte riktigt varför jag skulle vilja se en massa ställen som redan är fullbokade?
Jag vill se alla. Väldigt många hotell lämnar bara en del av sina rum till booking, så man kan maila hotellet direkt om man hittar ett intressant som står som fullt på sajten.
 
just nu stör jag mig på politiska beslut och löften som ändå inte går att hålla för berörd verksamhet.
Alla blir bara mer missnöjda av det.

alla, som politikerna som blir missnöjda med att verksamheterna inte kan hålla vad som lovas.
befolkningen som blir missnöjda eftersom verksamheterna inte kan hålla vad politikerna lovar.
verksamheterna, som inte klarar hålla vad som lovas och där kraven från befolkningen stiger (vilket i sig är förståeligt eftersom löftena finns).

Alla.
 
Idag råkade jag ut för något obehagligt.
Skulle backa intill en brygga på ett företag, där det finns två bryggor.
Skulle egentligen backat ner i den närmast dörren in, men såg att det stod en container i den. En blå container de tömmer med en motviktstruck.
Framför den porten är det en kille som ser ut att städa.
När jag börjar backa, viftar han med armarna till den andra porten. Jag tänkte att han menade att jag skulle backa intill den då han höll på i den andra.
Sen gick han in, jag fortsatte backa, sen helt plötsligt ser jag en sopborste komma borstandes på backen bakom lastbilen.
Då hade han alltså gått in och gått genom porten, hoppat ner bakom lastbilen och börjat sopa! 👀😱
Jag stannade så fort jag fick syn på det och när han väl var vid den andra porten igen, backade jag intill det sista.
Sa till honom vänligt men bestämt och tydligt att han inte ska gå bakom en backande lastbil, för jag ser honom inte. Hans svar var ”jag skulle bara...”
Livsfarligt, tänkt om jag inte sett den där sopborsten, då hade jag klämt ihjäl honom. 😱
Är glad att inget hände och jag hoppas han lärde sig något, fick veta av företaget, då jag berättade för dom vad som var på väg att hända, att han var en skolungdom men ändå. Saknar de risktänkande eller tror de att vi ser dom? 👀
Det var riktigt obehagligt.
 
Deklarera för idrottsföreningen. Tråkigt och krångligt. Antagligen står det fel någonstans och så blir jag inburad i 12 år. Kanske får lite lugn och ro där i sinkaburum iaf och kan ta mig igenom alla böcker jag har på läslistan. :devil:
 
Jag stör mig på allt elände man måste ladda ned och loggia in i när man har skatta ny mobil.
Det räcker väl med att man inte hittar sina vanliga appar? De som nu har gömts i helt andra saker.....morr.
 
Det stör mig att mina roomies helt saknar sinne för diskmaskinstetris. De ställer långa stekspadar i bestickkorgen så att propellern stannar, de lägger vinglasen ner så att diskvattnet ligger kvar i dem. Stora plastbunkar och kastruller och stekpannor (:rage:) måste såklart också åka med, så att maskinen går praktiskt taget halvfull istället för att de bara handdiskar de stora grejerna. Gah!
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 966
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 182
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp