Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på den här länken med plågade åsnor som går runt på Facebook nu. Eller, egentligen inte så mycket länken i sig, utan fatshamingen som följer med i kommentarsfälten.
Och så stör jag mig på att folk inte ser att bilden med den feta kvinnan som rider en åsna är fejk :meh:
 
Stör mig på att folket i huslängan på gården intill inte verkar kapabla att använda normala sop"hus"/-tunnor. De stänger inte luckorna (jag önskar att luckorna skulle varit såna som öppnas med nyckel och att man måste stänga dem för att få loss nyckeln igen) och slänger soppåsar med matrester utanför = kalas för fiskmåsar och skator/kråkor som skriker och sprider skiten över hela gräsmattan.
Väcktes imorse IGEN vid 5-tiden av att det var fullt av fiskmåsar som skrek och slogs över en soppåse som återigen bara var droppad på marken framför sopinkastet istället för slängt i tunnan.

IDIOTER!!!!! :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:
 
Jag stör mig på den här länken med plågade åsnor som går runt på Facebook nu. Eller, egentligen inte så mycket länken i sig, utan fatshamingen som följer med i kommentarsfälten.
Och så stör jag mig på att folk inte ser att bilden med den feta kvinnan som rider en åsna är fejk :meh:
Åsnorna på Santorini? Visserligen har de det för jävligt men när jag googlat de bilder som följt med i diverse länkar så har de varit från Nepal och Jordanien. Filmen där en man piskar sin åsna är dock från Santorini.

Första gången ämnet var uppe i en av mina Greklandsgrupper tidigt i somras förklarade admin att om en enda person till anspelade på folks vikt skulle hen omedelbart blockas. :heart
 
Stör mig för övrigt j-ligt mycket på att jag för många år sedan var sekreterare i en ideell förening och mitt telefon nummer står fortfarande som kontakt på en hemsida och jag har mailat att de ska ändra/ta bort det men det händer ingenting. Och fortfarande så ringer det personer och vill ha hjälp och de blir förbannat tjuriga när jag inte kan hjälpa till. Vad ska jag göra när hemsidan inte uppdateras och mitt nummer inte tas bort :banghead:
 
Just nu stör jag mig enormt på att jag var extremt klumpig igår och skrapade upp halva stortån, hade plåster i natt och tänkte jag skulle det låta lufta idag. Mamma brukar säga att det läker bättre om det får lufta, så tänkte om kroppen kunde koagulera en hinna över, men icke, så nu blev det plåster igen, fast det sitter inte så hårt.
Hoppas bara det hinner läka någorlunda till måndag, då börjar jobbet igen. :nailbiting:
 
Samma med rockklassiker. Vet inte vad jag ska lyssna på i bilen nu :(
Jag fick i alla fall in rock klassiker på 99,2 i gamla bilen i onsdags :up:

Hittade svaret på varför det har bytts och sådant: https://www.radioplay.se/rockklassiker/kampanj/frekvenser
Där står det också om rockklassiker finns kvar hos dig @nightcrawler - varför skulle de som bestämmer stöka till så här för! :arghh:
Vad finansierar de sig på nu förresten om reklam blivit förvjudet? O_o Och vad är detta om att förbjuda reklamfinansierade radiostationer, varför har jag inte hört det förut :confused:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 504
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 326
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 473
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp