Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på någon av de nyinflyttade grannarna.

På vår parkering finns 8 3/4 parkeringsplatser. Anledningen till den extra biten är att man byggde garage, men inte brydde sig om att fixa till parkeringsplatserna efteråt. Parkeringsplatserna är väldigt snålt tilltagna.

Gängse metod har varit att man börjar med att parkera längst till vänster (där den udda extra biten finns) och att man sedan undan för undan parkerar mindre och mindre åt vänster tills sista bilen (den längst till höger) parkerar i sin vanliga ruta.

Detta har varit i system sen jag flyttade in, och det har funkat bra, dvs, man kommer faktiskt in i sin bil, även om man har en volvo på förarsidan.

Nu har vi fått en ny granne, som har bott här ett par månader utan att ha fattat grejen. Dessutom parkerar denne granne helst sin bil på 2-4e plats från vänster, vilket gör att alla som parkerar till höger om denna bil hamnar i de väldigt små och trånga rutorna. Det värsta är när denna granne parkerar på typ plats 2, när någon ligger till vänster i plats 4 och därmed gör plats 3 typ 1,3 m bred och totalt oanvändbar.
Har någon pratat med grannen då?
 
Jag har chips och dipp men innan jag hann äta blev jag dålig. Nu är jag jättesugen men tveksam vad min tomma mage skulle säga om saken. Det stör mig.
 
Att min kille snarkar alldeles för högt ibland och de är så illa att de går igenom öronpropparna . Tur han har en soffa jag kan sova med på när de är så illa.

Han har testats en natt och då sov han så bra att de var inga konstigheter med andings uppehållet, gahh
 
Att min kille snarkar alldeles för högt ibland och de är så illa att de går igenom öronpropparna . Tur han har en soffa jag kan sova med på när de är så illa.

Han har testats en natt och då sov han så bra att de var inga konstigheter med andings uppehållet, gahh

Sov han i samma säng, med samma kudde osv vid testtillfället som i vanliga fall?
 
Stör mig på min sambo.
Han använde all sojakorv, trots att jag bad honom spara lite till imorgon.
Han gjorde stuvade makaroner på grahamsmjöl så det blev som gröt med makaroner i.
Han glömde starta fläkten så vi var tvungna att vädra och nu är det fullt med flugor inne.
Han lyssnar på Springsteen.

Mutter..
 
Jag lär inte vara ensam om det.

Jag stör mig på den här sommarens väder och all oro det vädret skapar.

Bränderna stör jag mig inte på - de är bara förfärande.
 
Jag lyckades spilla några droppar te på mitt knä. I ren förvåning av den plötsliga hettan så råkade jag rycka till - och lyckas dränka knät i skållhett te istället. AAAJ! :arghh:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 325
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 812
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 394
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 127
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp