Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Åsnorna på Santorini? Visserligen har de det för jävligt men när jag googlat de bilder som följt med i diverse länkar så har de varit från Nepal och Jordanien. Filmen där en man piskar sin åsna är dock från Santorini.

Första gången ämnet var uppe i en av mina Greklandsgrupper tidigt i somras förklarade admin att om en enda person till anspelade på folks vikt skulle hen omedelbart blockas. :heart
Jag såg Schindlers list på bio med en väninna, hon reagerade starkt på scenen där Ralf Fiennes karaktär står på balkongen och skjuter judar. Han hade ju en liten fettvalk/ölmage - så äckligt! :eek:
 
Åsnorna på Santorini? Visserligen har de det för jävligt men när jag googlat de bilder som följt med i diverse länkar så har de varit från Nepal och Jordanien. Filmen där en man piskar sin åsna är dock från Santorini.

Första gången ämnet var uppe i en av mina Greklandsgrupper tidigt i somras förklarade admin att om en enda person till anspelade på folks vikt skulle hen omedelbart blockas. :heart
Ja förmodligen, minns inte riktigt men Grekland iaf. Så störigt när det så uppenbart är fejkade bilder eller bilder på helt andra arter.

Helt rätt av admin! :bow: I'm all for att man problematiserar även tjocka turisters beteende kring djur men det är ju typ aldrig det som sker liksom.
 
Hittade svaret på varför det har bytts och sådant: https://www.radioplay.se/rockklassiker/kampanj/frekvenser
Där står det också om rockklassiker finns kvar hos dig @nightcrawler - varför skulle de som bestämmer stöka till så här för! :arghh:
Vad finansierar de sig på nu förresten om reklam blivit förvjudet? O_o Och vad är detta om att förbjuda reklamfinansierade radiostationer, varför har jag inte hört det förut :confused:
Finns inte kvar :( men jag fick in nått på en annan kanal. Ska kolla detta lite noggrannare senare. Kanske hittat en ny fungerande om jag har tur.
Vilket jäkla trams. Men tvkanaler kör dom gladeligen reklam så man kan storkna på
 
Det här fenomenet med att spela musik utan att använda hörlurar gör mig otroligt irriterad. Vad får människor att tro att alla runtomkring vill höra på just deras (oftast värdelösa) musik? :banghead:
Ännu värre när jag säger till och de ändå fortsätter :banghead:

Tror ni att det uppskattas om jag plockar av ungdomarna deras telefoner och stampar sönder dem? :devil:
 
Det här fenomenet med att spela musik utan att använda hörlurar gör mig otroligt irriterad. Vad får människor att tro att alla runtomkring vill höra på just deras (oftast värdelösa) musik? :banghead:
Ännu värre när jag säger till och de ändå fortsätter :banghead:

Tror ni att det uppskattas om jag plockar av ungdomarna deras telefoner och stampar sönder dem? :devil:
Veeeet!! Jag har sådana grannar. Mitt liv blev typ förstört när de flyttade in. Lugna sommarkvällar på altanen är numera förstörda - om jag inte vill lyssna på Britney Spears och barnskrik :meh:
 
Det här fenomenet med att spela musik utan att använda hörlurar gör mig otroligt irriterad. Vad får människor att tro att alla runtomkring vill höra på just deras (oftast värdelösa) musik? :banghead:
Ännu värre när jag säger till och de ändå fortsätter :banghead:

Tror ni att det uppskattas om jag plockar av ungdomarna deras telefoner och stampar sönder dem? :devil:

Alltså detta.
Var nära att skriva om fenomenet här (men glömde sedan) när jag i förra veckan hörde en som gick i stan och spelade musik, väldigt högt dessutom.
Det måste ju vara någon slags egocentrism.
 
Det här fenomenet med att spela musik utan att använda hörlurar gör mig otroligt irriterad. Vad får människor att tro att alla runtomkring vill höra på just deras (oftast värdelösa) musik? :banghead:
Ännu värre när jag säger till och de ändå fortsätter :banghead:

Tror ni att det uppskattas om jag plockar av ungdomarna deras telefoner och stampar sönder dem? :devil:
Klart det uppskattas!

...av omgivningen :angel:
 
Hittade svaret på varför det har bytts och sådant: https://www.radioplay.se/rockklassiker/kampanj/frekvenser
Där står det också om rockklassiker finns kvar hos dig @nightcrawler - varför skulle de som bestämmer stöka till så här för! :arghh:
Vad finansierar de sig på nu förresten om reklam blivit förvjudet? O_o Och vad är detta om att förbjuda reklamfinansierade radiostationer, varför har jag inte hört det förut :confused:
Vadå förbjuda?
Man har gjort om frekvenserna och vissa vinner auktionerna, andra förlorar när man delar ut dem efter vem som lägger högsta buden. Det finns av praktiska och tekniska skäl inte möjlighet att lämna sändningsutrymme till alla som vill ha.
Totalt sett har man ökat sändningsmöjligheterna genom att öka täckningen och tillföra nya frekvenser och reklamradion ska nu nå fler platser än tidigare. Organiserat med tre rikstäckande sändningstillstånd som når 80-85% och några regionala/lokala.
https://pts.se/sv/dokument/rapporte...g-for-analog-kommersiell-radio-pts-er-201716/
https://www.mprt.se/projekt/analog-radio-2018/
 
Skulle hämta min ena ridstövel hos skomakaren och var där strax innan tre, trots öppettiderna säger att de stänger klockan fyra :rage:
 
Vadå förbjuda?
Man har gjort om frekvenserna och vissa vinner auktionerna, andra förlorar när man delar ut dem efter vem som lägger högsta buden. Det finns av praktiska och tekniska skäl inte möjlighet att lämna sändningsutrymme till alla som vill ha.
Totalt sett har man ökat sändningsmöjligheterna genom att öka täckningen och tillföra nya frekvenser och reklamradion ska nu nå fler platser än tidigare. Organiserat med tre rikstäckande sändningstillstånd som når 80-85% och några regionala/lokala.
https://pts.se/sv/dokument/rapporte...g-for-analog-kommersiell-radio-pts-er-201716/
https://www.mprt.se/projekt/analog-radio-2018/
Aha! Nu förstår jag att jag totalt missförstod vad som stod i texten :idea: Tack! Även om jag hade föredragit om det hade varit som förut så förstår jag det nu :p
 
Jag stör mig på de som hyrde vårt hus för några veckor sen. Det är bara dimensionerat för 2-3 vuxna och ev några barn men inte sju vuxna som de klämde in utan att säga det. Båten gick sönder, toan som är en förbränningstoa gick dygnet runt så den har verkligen inte sin förväntade livslängd framför sig. De sa till oss att det var två tjejer och den enes barn, jo men tjena.
 
Folk som taggar andra bland kommentarerna och skriver "något för x?" ofta är x inte det minsta intresserad :meh:
Eller öht folk som taggar i kommentarerna
 
Det här fenomenet med att spela musik utan att använda hörlurar gör mig otroligt irriterad. Vad får människor att tro att alla runtomkring vill höra på just deras (oftast värdelösa) musik? :banghead:
Ännu värre när jag säger till och de ändå fortsätter :banghead:

Tror ni att det uppskattas om jag plockar av ungdomarna deras telefoner och stampar sönder dem? :devil:
Det behöver även grannar i villaområden upplysas om....... Dunkande stereos med samma låtar timma ut och timma in. Sånt gör att jag vill flytta till vägs ände utan granne på minst 3 kms håll.
 
Stör mig på att min systerdotter, 3 år, bara vill ha rosa och gulligt hela tiden. Jag vill ju sy tuffa kläder till henne! Systersonen, 7 år, vill med bara ha rosa, glitter och melodifestival. Minsta sonen, 1 år, gillar bilar så där kanske jag kan få sy nåt tufft (men det är inte samma sak!!).

Stör mig även på när tyger beskrivs som flickiga eller tuffa (inte pojkiga). Varför inte bara beskriva hur de ser ut, blommiga, rosa, bilar, minecraft eller vad det nu är.
 
Ångest :(

Sen stör jag mej på att jag ibland kommer till början av en tråd och det inte finns nån knapp med gå till senaste (eller vad det nu står), fastän jag tittar i tråden ofta och även gör inlägg
 
Jag stör mig på någon av de nyinflyttade grannarna.

På vår parkering finns 8 3/4 parkeringsplatser. Anledningen till den extra biten är att man byggde garage, men inte brydde sig om att fixa till parkeringsplatserna efteråt. Parkeringsplatserna är väldigt snålt tilltagna.

Gängse metod har varit att man börjar med att parkera längst till vänster (där den udda extra biten finns) och att man sedan undan för undan parkerar mindre och mindre åt vänster tills sista bilen (den längst till höger) parkerar i sin vanliga ruta.

Detta har varit i system sen jag flyttade in, och det har funkat bra, dvs, man kommer faktiskt in i sin bil, även om man har en volvo på förarsidan.

Nu har vi fått en ny granne, som har bott här ett par månader utan att ha fattat grejen. Dessutom parkerar denne granne helst sin bil på 2-4e plats från vänster, vilket gör att alla som parkerar till höger om denna bil hamnar i de väldigt små och trånga rutorna. Det värsta är när denna granne parkerar på typ plats 2, när någon ligger till vänster i plats 4 och därmed gör plats 3 typ 1,3 m bred och totalt oanvändbar.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 863
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 457
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 449
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp