Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig extremt mycket på att det är så satans VARMT!!!

Det var varmt i klassrummet.
Gick in på vårt kontor och tyckte det var befriande svalt. Termometern visade 30 grader.
Alltså var det väldigt mycket varmare i klassrummet.

Jag bestämde att vi skulle jobba hemma alllihop. Varken jag eller eleverna begrep längre vad jag sa :rofl:
 
Stör mig extremt mycket på att det är så satans VARMT!!!

Det var varmt i klassrummet.
Gick in på vårt kontor och tyckte det var befriande svalt. Termometern visade 30 grader.
Alltså var det väldigt mycket varmare i klassrummet.

Jag bestämde att vi skulle jobba hemma alllihop. Varken jag eller eleverna begrep längre vad jag sa :rofl:
Jag är döende här för det är så varmt. Hade inte mycke att göra idag men har bara fått mathandlingen gjort.
 
Jag stör mig lite på SVTs friidrottssändning. Det är så förvirrande att de blandar direktsändningen med bandade inslag. Visst är det kul att få se sådant i efterhand som man har missat, men ibland verkar inte kommentatorerna riktigt hänga med om det är bandat eller direkt inslag som de kommenterar.
 
Alltså tvättmaskiner som inte fungerar. Hur länge är rimligt att dras med en jävel som avbryter program/hakar sig under program så den måste "passas"??? Om man har råd med en ny??? Jag tänker typ max 2 ggr så man fattar att den gör så. Tack vare detta har jag nu kramat ur mina kläder innan jag hängde upp dem, arg som ett jävla bi. Och söker fram en egen tvättmaskin som går från start till stopp. Varje gång.
 
När barn och barnbarn lånar stugan av föräldrar enbart för att kunna festa :meh:
Fyllecitat ekande över nejden; "här kan man göra som man vill, vi är ju på landet".
Även landet har grannar men det struntar dom i :mad: Tyvärr är det den enda grannen till oss :down: Ägarna är dock trevliga.
Dom har i sin tur en granne på andra sidan, närmare än till oss. Undrar vad dom tycker...
 
När barn och barnbarn lånar stugan av föräldrar enbart för att kunna festa :meh:
Fyllecitat ekande över nejden; "här kan man göra som man vill, vi är ju på landet".
Även landet har grannar men det struntar dom i :mad: Tyvärr är det den enda grannen till oss :down: Ägarna är dock trevliga.
Dom har i sin tur en granne på andra sidan, närmare än till oss. Undrar vad dom tycker...
Mina grannar på sommarstugan (kusinens barn) drog med sig 15 personer och hade paintballkrig i vår skog. I fyra timmar. Utan tillstånd. Nu är skogen full med sånadär patroner med färg. Så jäkla arg.
 
Med risk för att någon stör sig på mig för att jag är tjatig, men hur dj-a svårt ska det vara att skilja på DE och DEM? (Om man dessutom konsekvent skriver DE istället för DET blir det ännu värre att läsa.)
Men det ÄR inte lika lätt för alla. Och det finns konstruktioner där det inte är så givet. Jag får också ont i huvudet när jag ser det men jag kan trots allt förstå att alla inte har lika lätt för det.

Däremot hugger jag snart av mig ena tummen om folk inte slutar skriva Juste när de menar Just det. Det är fan oursäktligt.

Och så avskyr jag å i stället för och. Tre bokstäver i stället för en är inte SÅ himla jobbigt.
 
ingen världskris, men ack så irriterande.
Ska på bröllop imorgon och snyggade till naglarna med lite fancy lack osv. Väntar på att det ska torka och går sedan för att laga mat, kan säga att lacket hade inte totaltorkat utan i köket har jag stött till det och förstört flera stycken. :turd:
 
ingen världskris, men ack så irriterande.
Ska på bröllop imorgon och snyggade till naglarna med lite fancy lack osv. Väntar på att det ska torka och går sedan för att laga mat, kan säga att lacket hade inte totaltorkat utan i köket har jag stött till det och förstört flera stycken. :turd:
Har du provat seche vite? Fantastiskt bra produkt som motverkar såna störningsmoment :)
 
Stör mig på facebooks notiser angående evanemang.
"Du har ett evanemang om 6 månader/1 månad/1 vecka/3 dagar/imorgon/idag/om en halvtimme/om en minut"
"En vän har gjort ett inlägg i ett evanemang du är intresserad av"
"En vän är intresserad av ett evanemang du är inbjuden till"
"Fem av dina vänner är intresserade av evanemang i din närhet imorgon"

Det är något, varenda-jävla-dag, och jag vet inte hur man stänger av det, om det ens är möjligt
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 909
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 066
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 367
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 101
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp