Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig på facebooks notiser angående evanemang.
"Du har ett evanemang om 6 månader/1 månad/1 vecka/3 dagar/imorgon/idag/om en halvtimme/om en minut"
"En vän har gjort ett inlägg i ett evanemang du är intresserad av"
"En vän är intresserad av ett evanemang du är inbjuden till"
"Fem av dina vänner är intresserade av evanemang i din närhet imorgon"

Det är något, varenda-jävla-dag, och jag vet inte hur man stänger av det, om det ens är möjligt
Säg att dina vänner ska sluta delta i en massa evenemang hela tiden:rage:
 
På att jag har höstkänslor och inte riktigt kan bestämma mig för om jag ska njuta eller vara irriterad för att det är för tidigt.
 
1. den totala avsaknaden av föräldrar ute i området där jag bor. Finns många exempel på tillfällen när barnen har gått totalt bananas... Men det aktuella då: Vid ett av husen på gården intill oss har bostadsbolaget(?) ställt en stor container imorse, det ska fixas med fasaden osv. Satt i köket förut och såg två killar i 10-årsåldern klättra upp - och omkring i containern samt plocka ur saker som langades till kompisar nedanför. Alltså förutom att man inte vet vad för skit det är i containern som man kan skada sig på, så är den ju skitdjup (alltså en stor container, typ som "skåpet" på en lastbil) = högt fall om prylar flyttar sig och ungen trillar ner i botten + att de rör och snor saker ur den.

2. Någon skjuter raketer....
 
Störigt är ju att pendla en timme till jobbet i sig. Del två är att upptäcka att någon på väg till jobbet har nästan lika långt. Och samma arbetstider. Men långt ifrån samma syn på effektiv bilkörning. Varför kör man minst tio under begränsningen när vägen svänger och/eller man får möte, men minst 10 ÖVER begränsningen och gärna mitt i vägen så fort det är rakt och/eller mötesfritt?

Slapp den till slut. Men på vägen hem, tror ni inte jag kör ikapp hen igen? För bövelen.
 
Folk på jobbet som tydligen inte kan ställa sina kaffekoppar i diskmaskinen utan lämnar dem i diskhon när det finns en ledig diskmaskin under den :banghead::meh: så svårt är det inte! Jag vet att det finns städare men lite empati och medkännande för att göra det lite lättare för sina kollegor skadar ju inte :meh:
 
Folk på jobbet som tydligen inte kan ställa sina kaffekoppar i diskmaskinen utan lämnar dem i diskhon när det finns en ledig diskmaskin under den :banghead::meh: så svårt är det inte! Jag vet att det finns städare men lite empati och medkännande för att göra det lite lättare för sina kollegor skadar ju inte :meh:
Samma på mitt jobb, diskhon är konstant överfull med disk och matrester :yuck:
Och gång på gång tas det upp på möten och alla är överens om att alla måste hjälpas åt med disk och diskmaskinen men ingen gör det :confused: Och alla säger att de minsann städar efter sig och alla andra men diskhon är ändå full :cautious: Det där är ett väldigt mystiskt fenomen det där :meh:
 
Stör mig på att jag fick ett brev från vården om att jag kommer få ett brev. De kunde sparat in porto och papper, jag vet redan att jag ska få en remiss. Att skicka brev om att de kommer skicka ett brev känns lite onödigt.

Det kallas remissbekräftelse.
Skälet är att då behöver du inte undra om remissen kommit fram eller inte.
Slösaktigt kanske, men skälet till att patienterna fått det är att tillräckligt många kontaktar sjukvåden för att fråga om deras remiss kommit fram, så att det är rationellt att skicka ut.

Jag håller för övrigt med dig.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 898
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 062
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 366
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 101
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp