Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Igen - att samhället är så jävla morgonpiggt och tar noll hänsyn till oss som inte är det, som är nattmänniskor eller rentav sömnstörda.
Ska vara i Mora kl 8.45 imorrn. Jag måste således åka hemifrån vid 6.30 och således kliva upp vid 4.30.
"Det låter väl inte så farligt" säger väl folk som vanligt, "jag kliver minsann upp sådär tidigt varje dag" blablabla. Prova kliva upp kl 1 på natten och var lika jävla hurtig din jävla son of a silly person.
//Sömnstörd och grinig

Jag blir bara nyfiken på varför du måste gå upp två timmar innan du ska åka hemifrån?
 
Jag stör mig på att jag längtar till jul?

Fick ett ryck i helgen och lade en ansiktsmask och visar sig att den luktade pumpa. Var väldigt.. juligt?
Började med en gång drömma mig bort till mörka kvällar, levande ljus, glögg, pepparkakor, sakta singlande snö utanför fönstret..

Och den här känslan släpper inte?! Jag vet ju att jag kommer avsky allt så fort det blir lite kallt ute, jag hatar vintern! :arghh:
En till här!
Jag avskyr vintern, kyla och snö och all jäkla hets runt jul. Men likt förbannat går jag rubg och längtar till jul! Wtf!?
 
Nescafé lyx har bytt recept :eek: Doftar lite fränt istället för den goda kaffedoften... Borde vara olagligt byta recept på mitt favoritkaffe :mad:
 
Alltså seriöst.. Jag veeet att jag gnäller på mina kollegor typ hela tiden, MEN.. Hur kan man välja ett sånt här jobb, där fasta arbetstider inte existerar, och ändå lägga sig och sova typ varenda rast vilket innebär att ingen har koll på nåt som händer på gården. De tycker seriöst att jag ska väcka dem varje gång de behöver göra nåt istället för att själva ta ansvar för att kolla hästar i hagen, kolla när chefen är klar med sin lunch och således vill rida igen, osv osv osv. I morse travade jag själv upp 4 hästar för att ingen annan var vaken. Jag VÄGRAR att gå runt och knacka dörr för att de ska komma ut och hjälpa till.
 
Alltså seriöst.. Jag veeet att jag gnäller på mina kollegor typ hela tiden, MEN.. Hur kan man välja ett sånt här jobb, där fasta arbetstider inte existerar, och ändå lägga sig och sova typ varenda rast vilket innebär att ingen har koll på nåt som händer på gården. De tycker seriöst att jag ska väcka dem varje gång de behöver göra nåt istället för att själva ta ansvar för att kolla hästar i hagen, kolla när chefen är klar med sin lunch och således vill rida igen, osv osv osv. I morse travade jag själv upp 4 hästar för att ingen annan var vaken. Jag VÄGRAR att gå runt och knacka dörr för att de ska komma ut och hjälpa till.

Vad händer när du är ledig? Chefen borde ju reagera då iaf att det inte funkar.
 
Jag stör mig på att jag hade in transporten på verkstad för att kolla bromsarna förra veckan. Den besiktades idag. Gick inte igenom - ojämn bromsverkan.......
 
Vår knäppa granne.
Inte nog med att hon snor vår katt så fort hon får chansen (så hon fick bli innekatt istället nu), gapar och är otrevlig mot ungarna och bara allmänt jobbig, nu kom hon dragandes med något hot om att vattenledningen till åvattnet blir pluggad om vi inte betalar någon avgift för skötsel av pumpen. Har inte brytt mig ett skit om det de senaste 9 åren och kommer inte göra det i fortsättningen heller. Vi vattnar ändå ingenting så aldrig att jag betalar 100 spänn för något jag inte använder.
 
Oljegrus.
En väg här i närheten har i många år varit i eländigt skick och i skriande behov av ny yta. Så ifjol gjorde de äntligen något åt det, men det där oljegruset är så förbannat uselt så att de redan i år har fått lappa vägen :cautious:
Ser måttligt fram emot åter 20 år med gropar :meh:
 
image.jpg


Livsfarlig, har satt i mig hela själv udag under eftermiddag å kvällen.
 
Eh, nej? Som sagt, jag har en sömnstörning och den tidiga morgonen är precis som om någon med normal dygnsrytm behövt kliva upp kl 1 på natten. Jag har inte valt att vara sömnstörd och jag har inte valt att vara trögstartad när jag måste kliva upp på för mig vansinniga tider.

Men fortfarande är det ju ett eget val att vilja ha två timmar på sig.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 073
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 634
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 453
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp