Störiga saker vi stör oss på - del 9

SDkvinnan som tyckte att JAG skulle läsa på om rasbiologiska institutet, och helst kolla på deras propagandafilm.
Hon hade dessutom spetskompetens pga sitt finska ursprung??
 
Jag stör mig på folk som promenerar på den kantfria delen av ett övergångsställe. Jaaa men klart du ska gå där så jag får hoppa ner och upp från trottoaren med min cykel. :banghead: GÅ PÅ RÄNDERNA så jag kan cykla på cykeldelen.

(Obs stör mig bara på uppenbart friska och icke halta personer, räknar inte in kryckhoppare, rullstolsburna eller rullatoranvändare.)
 
Jag stör mig på politiker som när man mailar en fråga om deras politik svarar med att mest rapa upp det jag just skrivit istället för att svara på frågan.
I det här fallet är det till stor del en ja- eller nejfråga dessutom :meh:
 
Jag stör mig på politiker som när man mailar en fråga om deras politik svarar med att mest rapa upp det jag just skrivit istället för att svara på frågan.
I det här fallet är det till stor del en ja- eller nejfråga dessutom :meh:
Politiker svarar aldrig ja eller nej på frågor. Dom lägger fram allting så att det blir ett svar som man måste tolka.
 
När något ska räknas ut, det finns angivna värden att räkna med. Så skiter man i att räkna med de riktiga värdena utan kastar in lägre värden med decimaler? Varför? Om man SKA räkna typ 3*40, varför räknar man då 3*39,7? Förutom att det är krångligare så blir det ju fel? Speciellt om man ska multiplicera nåt uppemot 60 ggr....
Oj, det har jag aldrig upplevt! Var har du sett detta? :)
 
Politiker svarar aldrig ja eller nej på frågor. Dom lägger fram allting så att det blir ett svar som man måste tolka.
Det håller jag inte med om. Ibland, ibland inte. Nu var det en kommunpolitiker som inte ens skrev ett tolkningsbart svar utan bara upprepade vad jag skrivit, till skillnad från en annan som svarade på frågan.
 
Ah, justja.. Det är ungefär så jag kom fram till att det måste vara då när jag fick det mansplainat.
Egentligen blev jag nog mest påmind om och störde mig på det :p


Men står inte både belopp och namn på det gröna? Och det rör sig väl grejer på skärmen även utan att man petar (nu måste jag ju swisha nån, bara för att se hur det ser ut:laugh:)
Men ja, jag fattar den aspekten och det var ju inte så att de inte fick peta till skärmen.. Och som jag skrev ovan, så var det nog egentligen mansplainingen om hur betalningen inte är låst som jag blev påmind om och störde mig på :)

På skolan där jag jobbar kan vi bara betala med kort eller swish. Om jag handlar samma saker - Coca Cola och snusklubba t ex, överlevnadskit för eftermiddag - så kostar det alltid 20 kr. Samma ställe, samma belopp, lätt att fuska.
 
1) Postnord. När man ger upp och i ett sista försök mailar för att fråga HUR man ska bära sig åt (slash kan ni lägga in en bokning på ...) för att boka en upphämtning när man har ringt och fått bekräftat bokning TRE gånger, fått ursäkter att det missats och ska prioriteras nästa dag, men godset fortfarande står kvar över en vecka senare. Och så får man till svar ”för att boka upphämtning ska du ringa nummer ...” :arghh:

2) Att trots att ett cykelhjul är typ 90% luft så nog fan är det ALLTID en eker i vägen när man ska låsa cykeln.

3) Efter två års frisk luft (läs: ingen stickande lukt) har jag fått rökande grannar igen.
 
Inte ens Sahlgrenska vet att självmordsbenägen heter suicidal. En person kan inte vara suicid! :arghh: Suicid = självmord. Inget annat.

CCC068ED-BC52-407C-BF48-7F9B8F34F000.jpeg
 
Stör mig på mig själv. På Barn läser jag trådrubriken Maxtaxa och nyttjandegrad och finansiering av barnomsorg - och precis som när maxtaxan var ny så läser jag hela tiden metaxa.
 
Att gräsmattan borde klippas, det stör jag mig på. Om det fanns något litet, litet, positivt med den torra sommaren så var det att gräsmattan inte behövde klippas.
Men nu, med regn och sensommarvärme så växer den. Är totalt omotiverad att göra något åt det, är liksom mentalt färdig med trädgården för den här säsongen :meh:
 
3) Efter två års frisk luft (läs: ingen stickande lukt) har jag fått rökande grannar igen.

MEN, ser jag nu, eventuellt har de en svart labrador och då kan t.om. rökande som stinker in i min lägenhet vara förlåtet.

Mvh, har just en svart labrador i hjärtat som är för evigt saknad. :heart


PS. Kan istället lägga till grannar som tycker att starta en jävla gräsklippare en lördagseftermiddag i, numera, sällsynt värme och solsken är en bra jävla idé.
 
Att gräsmattan borde klippas, det stör jag mig på. Om det fanns något litet, litet, positivt med den torra sommaren så var det att gräsmattan inte behövde klippas.
Men nu, med regn och sensommarvärme så växer den. Är totalt omotiverad att göra något åt det, är liksom mentalt färdig med trädgården för den här säsongen :meh:

Det är OK! Strunta i det. Om någon månad är den täckt av snö i alla fall. Var lite klokare än mina grannar och NJUT av den sista sensommarvärmen istället! ;)
 
Inte en utan två personer some vägrar låta mog vara ifred idag trots att jag sagt att jag inte vill ha med dom att göra. Så nu e jag på skit humör och vill gå å köpa läsk :wtf:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 108
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 292
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 498
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp