Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

På att barnakuten vs 1177 ger olika, motstridiga, råd :meh:
Jag måste tyvärr medge att jag litar mindre och mindre på 1177. Nu senast rådde dom mig att vänta till måndag och gå till VC när jag ringde med symtom som stämde väldigt väl in på njurbäckeninflammation. Läkaren på VC höll på att ramla av stolen när jag sa det.
Själv hade jag drygt 40 graders feber, var allmänt snurrig och bara gjorde som jag blev tillagd :o.
 
Jag måste tyvärr medge att jag litar mindre och mindre på 1177. Nu senast rådde dom mig att vänta till måndag och gå till VC när jag ringde med symtom som stämde väldigt väl in på njurbäckeninflammation. Läkaren på VC höll på att ramla av stolen när jag sa det.
Själv hade jag drygt 40 graders feber, var allmänt snurrig och bara gjorde som jag blev tillagd :o.
Så sorgligt, jag vill så gärna lita på folk och så blir de såhär gång på gång... tur jag har en del egen kunskap att luta mig mot, samt sunt förnuft.

Hoppas det gick bra för dig tillslut!
 
Så sorgligt, jag vill så gärna lita på folk och så blir de såhär gång på gång... tur jag har en del egen kunskap att luta mig mot, samt sunt förnuft.

Hoppas det gick bra för dig tillslut!
Jag brukar också vara bättre på att tänka själv, men var verkligen helsnurrig. Mer än 40 graders feber i värmen som var i somras är inget jag rekommenderar. :cautious:

Tack för omtanken! Det blev så bra så efter en antibiotikakur. :up:
 
Utan att säga för mycket så kan meningsskiljaktigheter vara väldigt störande. Jag är en person som brinner för saker och när jag hämmas i det brinner det lika starkt av frustration. Stör mig ibland på att jag bryr mig så mycket, det vore skönt att bara göra sina timmar och gå hem sen. Men jag funkar inte så!
 
Utan att säga för mycket så kan meningsskiljaktigheter vara väldigt störande. Jag är en person som brinner för saker och när jag hämmas i det brinner det lika starkt av frustration. Stör mig ibland på att jag bryr mig så mycket, det vore skönt att bara göra sina timmar och gå hem sen. Men jag funkar inte så!
Jag känner likadant många gånger blir arg som ett bi av frustration emellanåt
 
Försöker spöa Spellican i Kingdom Hearts Final Chapter och det går verkligen inte! Det är helt jäkla omöjligt!
 
Utan att säga för mycket så kan meningsskiljaktigheter vara väldigt störande. Jag är en person som brinner för saker och när jag hämmas i det brinner det lika starkt av frustration. Stör mig ibland på att jag bryr mig så mycket, det vore skönt att bara göra sina timmar och gå hem sen. Men jag funkar inte så!
Åh, känner igen mig så!
 
På att jag har planerat in att jobba extra för att få in extra pengar att unna mig något för, alt spara. Blir sedan sjuk + vab och extrapengarna kommer inte alls bli extra utan måste täcka de kostnaderna istället :arghh: :turd:
 
Jag stör mig på den här dagen. Nya bilen levererades utan krok, trots avtal på detta. Jag beställde tis hos deras verkstad för att fixa ( när jag ringer säger människan i verkstaden att "Ja, Vi har ju en krok till din bilmodell liggandes, jag undrade varför"). Bilen ska lämnas in på andra sidan stan kl 7 på morgonen min lediga dag. Jag får ringa och förvarna om att jag blir sen pga stopp i trafiken (olycka).

Väl där har de glömt att beställa lånebil till mig. Hyrbilsfirman har heller inga att hyra ut, då de är uthyrda. Jag är alltså fast ca 4 mil hemmifrån, i en ganska öde del av Göteborg 0732 på morgonen. Tillslut kommer jag på att jag kört över ett spårvagnssspår en bit bort, och börjar gå. Vid det här laget är jag ungefär lika sur som vädret. Det ösregnar, på sant Göteborgs manér, underifrån.

Efter två spårvagnar och ett pendeltåg kommer jag till min hemstation. Det ösregnar fortfarande. Då kommer jag på att jag glömt ta av hemnyckeln från bilnyckeln när jag lämnade in den på verkstaden.

Tur att farmor och farfar är hemma och inte har något emot spontana besök.
 
Stör mig på min förkylning som inte låter mig sova. Har vaknat två nätter i rad runt 1-2 och kan inte somna om för det är något som retar i halsen. Jag vill sova!! GAAAAAH!! :arghh::arghh::arghh:
 
Jag stör mig på den här dagen. Nya bilen levererades utan krok, trots avtal på detta. Jag beställde tis hos deras verkstad för att fixa ( när jag ringer säger människan i verkstaden att "Ja, Vi har ju en krok till din bilmodell liggandes, jag undrade varför"). Bilen ska lämnas in på andra sidan stan kl 7 på morgonen min lediga dag. Jag får ringa och förvarna om att jag blir sen pga stopp i trafiken (olycka).

Väl där har de glömt att beställa lånebil till mig. Hyrbilsfirman har heller inga att hyra ut, då de är uthyrda. Jag är alltså fast ca 4 mil hemmifrån, i en ganska öde del av Göteborg 0732 på morgonen. Tillslut kommer jag på att jag kört över ett spårvagnssspår en bit bort, och börjar gå. Vid det här laget är jag ungefär lika sur som vädret. Det ösregnar, på sant Göteborgs manér, underifrån.

Efter två spårvagnar och ett pendeltåg kommer jag till min hemstation. Det ösregnar fortfarande. Då kommer jag på att jag glömt ta av hemnyckeln från bilnyckeln när jag lämnade in den på verkstaden.

Tur att farmor och farfar är hemma och inte har något emot spontana besök.
Så kallad kvalificerad skitdag :wtf:

Gå till affären och köp favoritsnackset och gör vad du vill resten av dagen. Såna dagar tycker jag det funkar bäst att helt enkelt kapitulera och skita i allt som är inte absoluta måsten.
 
Jag stör mig på den här dagen. Nya bilen levererades utan krok, trots avtal på detta. Jag beställde tis hos deras verkstad för att fixa ( när jag ringer säger människan i verkstaden att "Ja, Vi har ju en krok till din bilmodell liggandes, jag undrade varför"). Bilen ska lämnas in på andra sidan stan kl 7 på morgonen min lediga dag. Jag får ringa och förvarna om att jag blir sen pga stopp i trafiken (olycka).

Väl där har de glömt att beställa lånebil till mig. Hyrbilsfirman har heller inga att hyra ut, då de är uthyrda. Jag är alltså fast ca 4 mil hemmifrån, i en ganska öde del av Göteborg 0732 på morgonen. Tillslut kommer jag på att jag kört över ett spårvagnssspår en bit bort, och börjar gå. Vid det här laget är jag ungefär lika sur som vädret. Det ösregnar, på sant Göteborgs manér, underifrån.

Efter två spårvagnar och ett pendeltåg kommer jag till min hemstation. Det ösregnar fortfarande. Då kommer jag på att jag glömt ta av hemnyckeln från bilnyckeln när jag lämnade in den på verkstaden.

Tur att farmor och farfar är hemma och inte har något emot spontana besök.
Åh jösses, jag lider med dig! Fullt befogat att vara jättebitter sådana dagar!
 
Tänkte logga in på Howrse (onlinespel) som jag inte spelat på jättelänge men det går inte att logga in :arghh:
Kontaktat supporten nu, tänkte ju leka lite med det medan Lilleman sover :cautious:
 
Detta :meh:
Blåser som tusan här idag och självklart blåste det där iväg. Orkar inte flytta på det själv så får hoppas att det alla fall stannar där tills sambon kommer hem.
 

Bifogade filer

  • 20180912_124311.jpg
    20180912_124311.jpg
    313,4 KB · Visningar: 52
Detta :meh:
Blåser som tusan här idag och självklart blåste det där iväg. Orkar inte flytta på det själv så får hoppas att det alla fall stannar där tills sambon kommer hem.
Slutade med att jag fick springa ut och flytta på eländet alla fall. Det var på väg över grannes buskar och ut på åkern.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 337
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 174
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 471
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Stänger du toalettlocket?
  • Att reda upp livet
  • Vad nynnar ni på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp