Störiga saker vi stör oss på - del 9

Hundägare som inte har koll på sina hundar. :rage:
Jag var ute med katten i koppel idag, och vid ett tillfälle är där en medelstor-mot-liten hund som blir nyfiken på katten. Givetvis har hunden inte ens halsband på sig, och den lyssnar inte för fem öre på sin ägare. Så där får jag stå med en morrande katt i ansiktshöjd och en hund springandes runt mina fötter medan hundens ägare försöker få tag på hunden för att sätta på ett halsband. MEN TA INTE AV HALSBANDET ÖVER HUVUD TAGET OM DU NU INTE HAR KONTROLL ÖVER DIN HUND! :rage: Det är väldigt många hundar därikring, och dessutom finns där ju en hel del kaniner i området. Precis där vi var finns även änder och en och annan råtta, så det är ju verkligen ett uruselt ställe att släppa lös sin hund, särskilt när man inte har pli på den.
:banghead: det borde vara en obligatorisk utbildning för att få ha hund överhuvudtaget!
I helgen var jag ute på promenad, kom en hund som stöd två meter framför mig och tokskällde! Hundägaren försökte inte ens skynda sig fram och tahunden utan lunkade så sakta så... de bad inte ens om ursäkt sen utan flinade bara när jag gick förbi
 
Att jag har varit sjuk så gott som hela september. Den ena skiten löser av den andra. Har jag otur så får jag stryka mej från en tävling till den här månaden. Då blir fan less på riktigt :arghh::rage:
 
Det är stopp i handfatet igen :banghead: Tredje gången på ett år. Får åka och köpa en vaskrensare tror jag. Och sen hålla tummarna att det funkar.
 
Alltså. Råkade hamna framför knarkare i bussen. Snackar en massa skit och det är fullt på bussen så jag kan inte flytta mig:banghead: roliga två timmar framför mig :cautious:
 
Efter att ha hittat så mycket dösnygga kläder på Sellpy kan jag konstatera två saker:
Kvinnorna som säljer dessa kläder kan delas upp i två läger; De som har storlek 36 eller de som har storlek 42. Själv har jag storlek 38-40. :banghead::banghead::banghead:
 
Mitt hår.. Om jag inte tvättar det håller det sig ok ur trasselsynpunkt men så fort jag kommer ut ur duschen har jag typ allt hår i fem dreads. Enda som funkar är mängder med pälsglans... :meh::meh::meh:
 
Visst men då ska man ha tid att gå tillfrissan regelbundet också 😂😂
Ja det är sant det växer ju så det knakar ibland tycker jag

På tal om hår så stör jag mig lite på folk som köper hårfärg i butik (de flesta mataffärer har ju hårfärg :mad:) och förväntar sig ett exakt resultat enligt bild :banghead: Resultatet beror väl ändå på vad man har för hårfärg innan, vad man har för hår och även tex vatten hårt eller mjukt :confused:
 
Ja det är sant det växer ju så det knakar ibland tycker jag

På tal om hår så stör jag mig lite på folk som köper hårfärg i butik (de flesta mataffärer har ju hårfärg :mad:) och förväntar sig ett exakt resultat enligt bild :banghead: Resultatet beror väl ändå på vad man har för hårfärg innan, vad man har för hår och även tex vatten hårt eller mjukt :confused:
Precis, jag har funderat på att klippa av det flera gånger men det faller på att jag inte har tid att gå till frissan plus att de inte är så himla duktiga här.

Folk är ju inte så smarta all gånger... 😂😂
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 960
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 159
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp