Stora tråden om hundförsäkringar!

Puttar upp denna tråd med en fråga. Bruce fyller 7 i år och jag har Folksams hundförsäkring mellan. Jag bytte till dem från Agria för flera år sedan eftersom Agrias var så dyr, men minns att de sa att jag skulle hålla koll på Folksam-försäkringen eftersom skyddet där dalar med hundens ålder. Han var typ 2-3 när jag bytte försäkringsbolag så jag tänkte att det får bli ett senare problem. Nu fyller han som sagt 7 i höst och jag tänker att jag ska se över vilken försäkring jag behöver för honom. Han är en dvärgpinscher, kastrerad hane och helt frisk hittills. Vad bör jag tänka på framöver, vilket skydd tycker ni är viktigt att se till att ha?
 
Puttar upp denna tråd med en fråga. Bruce fyller 7 i år och jag har Folksams hundförsäkring mellan. Jag bytte till dem från Agria för flera år sedan eftersom Agrias var så dyr, men minns att de sa att jag skulle hålla koll på Folksam-försäkringen eftersom skyddet där dalar med hundens ålder. Han var typ 2-3 när jag bytte försäkringsbolag så jag tänkte att det får bli ett senare problem. Nu fyller han som sagt 7 i höst och jag tänker att jag ska se över vilken försäkring jag behöver för honom. Han är en dvärgpinscher, kastrerad hane och helt frisk hittills. Vad bör jag tänka på framöver, vilket skydd tycker ni är viktigt att se till att ha?

Ser att det som inte ingår i min mellanförsäkring men som finns i den stora är kostnad vid avlivning, strålning och cellgiftsbehandling och implantat av höftprotes. Avlivning är väl ingen stor summa, men vill man ha skydd för de övriga två tro?
 
Ser att det som inte ingår i min mellanförsäkring men som finns i den stora är kostnad vid avlivning, strålning och cellgiftsbehandling och implantat av höftprotes. Avlivning är väl ingen stor summa, men vill man ha skydd för de övriga två tro?

Det är väl upp till en själv och vilken hund man har. Personligen skulle jag inte strålbehandla eller cellgiftsbehandla cancer hos hund, har dock testat cellgifter av annan orsak på en hund. Höftprotes är inte heller ett alternativ för mig. Jag har Folksam på ena hunden och jag har för mig att han har stor då det var bra pris när jag försäkrade honom som valp förra året.
 
Puttar upp denna tråd med en fråga. Bruce fyller 7 i år och jag har Folksams hundförsäkring mellan. Jag bytte till dem från Agria för flera år sedan eftersom Agrias var så dyr, men minns att de sa att jag skulle hålla koll på Folksam-försäkringen eftersom skyddet där dalar med hundens ålder. Han var typ 2-3 när jag bytte försäkringsbolag så jag tänkte att det får bli ett senare problem. Nu fyller han som sagt 7 i höst och jag tänker att jag ska se över vilken försäkring jag behöver för honom. Han är en dvärgpinscher, kastrerad hane och helt frisk hittills. Vad bör jag tänka på framöver, vilket skydd tycker ni är viktigt att se till att ha?
Folksam har ändrat så veterinärvårdes delen sjunker inte längre med åldern. Det är det jag gissar på de menade när de sa att skyddet dalar. För det är det enda som ändrats i takt med att de blir äldre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 534
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 410
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 894
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp