Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite på mig själv inte kolla om gick buss hem från sista tåget samtidigt var inte många väl på resa hem idag 😅.

MEN stör mig mest på den som planerar kollektivtrafiken i Sörmlands regionen :rage:.

Sista tåget till Nyköping inkommer 22.45 , sista bussen hem går 22.43 :banghead: Från tågstationen.

Folk som inte kan hålla avstånd till bilen framför. Alltså, på fullaste allvar, hur svårt kan det vara?! Det finns två val: kör om eller håll avstånd. Det är superlätt!
Vi hade en lastbil så FRUKTANSVÄRT nära när vi var ute och körde, mamma och jag. Hastighetsbegränsningen var 80 km/h och jag vill inte känna mig tvingad att överskrida och riskera böter. Men så hemskt obehagligt att ha ett tungt fordon så tätt inpå... :rage:

Vi hade en lastbil så FRUKTANSVÄRT nära när vi var ute och körde, mamma och jag. Hastighetsbegränsningen var 80 km/h och jag vill inte känna mig tvingad att överskrida och riskera böter. Men så hemskt obehagligt att ha ett tungt fordon så tätt inpå... :rage:
Jag kör åt sidan vid första tillfälle. Vill inte känna mig jagad.

Det vågade jag inte. För att köra in på någon ficka hade jag ju varit tvungen att bromsa. Det fanns inget utrymme för det.
Man blinkar och kör in på fickan så snabbt man vågar. Men jag förstår problemet. När man känner sig jagad får man tunnelseende. Men jag vågar helt enkelt inte ha någon bakom mig som pressar. Då tappar jag fokuset framåt.

Jävligt illa att en yrkesförare håller på så. Ofta kör de ju dessutom runt i en rullande reklampelare (hade ju varit klädsamt att sköta sig i trafiken då).

Jävligt illa att en yrkesförare håller på så. Ofta kör de ju dessutom runt i en rullande reklampelare (hade ju varit klädsamt att sköta sig i trafiken då).
Ja, verkligen. Vi har aldrig sett något så galet. När vägen till slut blev tvåfilig SLÄNGDE han sig förbi mig och ett par andra bilar. Han fortsätte att pressa sig förbi efter att pilarna hade börjat visa att det skulle bli en fil igen. Det sista vi såg av honom var när han i princip sladdade sig igenom en rondell... Vi tog reg.nummer och kollade vem ägaren var. Tyvärr verkade det vara en privatperson och inte ett företag. Det stod inget speciellt på lastbilen heller, vad vi hann se i alla fall.

Förvirringen hos utländska gäster till ett kommande evenemang när hotellet mejlar dem på svenska om en orelaterad kräftskiva (antar jag) som deras mejl automatiskt översätter till "cancer slick". Men då är det tur att de enkelt kan höra av sig till mig med frågor! :cool::confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund