Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hade en lastbil så FRUKTANSVÄRT nära när vi var ute och körde, mamma och jag. Hastighetsbegränsningen var 80 km/h och jag vill inte känna mig tvingad att överskrida och riskera böter. Men så hemskt obehagligt att ha ett tungt fordon så tätt inpå...Folk som inte kan hålla avstånd till bilen framför. Alltså, på fullaste allvar, hur svårt kan det vara?! Det finns två val: kör om eller håll avstånd. Det är superlätt!
Jag kör åt sidan vid första tillfälle. Vill inte känna mig jagad.Vi hade en lastbil så FRUKTANSVÄRT nära när vi var ute och körde, mamma och jag. Hastighetsbegränsningen var 80 km/h och jag vill inte känna mig tvingad att överskrida och riskera böter. Men så hemskt obehagligt att ha ett tungt fordon så tätt inpå...![]()
Det vågade jag inte. För att köra in på någon ficka hade jag ju varit tvungen att bromsa. Det fanns inget utrymme för det.Jag kör åt sidan vid första tillfälle. Vill inte känna mig jagad.
Man blinkar och kör in på fickan så snabbt man vågar. Men jag förstår problemet. När man känner sig jagad får man tunnelseende. Men jag vågar helt enkelt inte ha någon bakom mig som pressar. Då tappar jag fokuset framåt.Det vågade jag inte. För att köra in på någon ficka hade jag ju varit tvungen att bromsa. Det fanns inget utrymme för det.
Jävligt illa att en yrkesförare håller på så. Ofta kör de ju dessutom runt i en rullande reklampelare (hade ju varit klädsamt att sköta sig i trafiken då).Vi hade en lastbil så FRUKTANSVÄRT nära när vi var ute och körde, mamma och jag. Hastighetsbegränsningen var 80 km/h och jag vill inte känna mig tvingad att överskrida och riskera böter. Men så hemskt obehagligt att ha ett tungt fordon så tätt inpå...![]()
Ja, verkligen. Vi har aldrig sett något så galet. När vägen till slut blev tvåfilig SLÄNGDE han sig förbi mig och ett par andra bilar. Han fortsätte att pressa sig förbi efter att pilarna hade börjat visa att det skulle bli en fil igen. Det sista vi såg av honom var när han i princip sladdade sig igenom en rondell... Vi tog reg.nummer och kollade vem ägaren var. Tyvärr verkade det vara en privatperson och inte ett företag. Det stod inget speciellt på lastbilen heller, vad vi hann se i alla fall.Jävligt illa att en yrkesförare håller på så. Ofta kör de ju dessutom runt i en rullande reklampelare (hade ju varit klädsamt att sköta sig i trafiken då).
Jag motorbromsar när idioterna ligger för nära.Vi hade en lastbil så FRUKTANSVÄRT nära när vi var ute och körde, mamma och jag. Hastighetsbegränsningen var 80 km/h och jag vill inte känna mig tvingad att överskrida och riskera böter. Men så hemskt obehagligt att ha ett tungt fordon så tätt inpå...![]()
Motorbromsar? Du menar att du minskar farten utan att det ens syns i form av bromsljusJag motorbromsar när idioterna ligger för nära.
Skickade du inte rekommenderat?Jag skickade brev till min förra hyrsevärd i maj för att säga upp lägenheten. Det brevet har inte kommit fram och nu är jag skyldig att forsätta betala för en ny uppsägningstid (dvs, 3 månader till)
Ja det är motorbromsa. Annars duttar man till på bromsen många gånger.Motorbromsar? Du menar att du minskar farten utan att det ens syns i form av bromsljus? Hur kan det vara bra när det ligger ett stort fordon jättenära?