Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
30 grader?
Screenshot_20250811_214329_Expressen.webp

Det värsta är ju när lastbilar kör så nära att allt man ser i backspegeln är en stor grill, och så börjar de tuta eller blinka med helljuset. Har hänt flera gånger. Vad ska jag göra liksom, det är 80 och fartkamera. Ska lastbilschauffören betala mina böter?

Jag vågar inte bromsa när det ligger en så stor och tung bil bakom. Tänk om han (för jag förutsätter att det är mest män som beter sig så) inte hinner bromsa. Då blir min lilla Peugeot platt som en pannkaka.

Det värsta är ju när lastbilar kör så nära att allt man ser i backspegeln är en stor grill, och så börjar de tuta eller blinka med helljuset. Har hänt flera gånger. Vad ska jag göra liksom, det är 80 och fartkamera. Ska lastbilschauffören betala mina böter?

Jag vågar inte bromsa när det ligger en så stor och tung bil bakom. Tänk om han (för jag förutsätter att det är mest män som beter sig så) inte hinner bromsa. Då blir min lilla Peugeot platt som en pannkaka.
Förstår dig. Jag hade precis samma tanke när jag körde.

Är det en modern lastbil så bör den automatiska nödbromsen slå till iaf. Men jag skulle personligen inte vilja testa det heller.

Jag försöker ta reda på vad som gäller för Erasmus+ utbyten för anställda men hamnar i en och samma klick-loop gång på gång. Inte konstigt att ingen söker om informationen är så här dålig. Som tur är vet jag vem som är den lokala samordnaren, jag ska försöka kontakta hen när jag väl formulerat mina frågor.

Vågar inte chansa :nailbiting:

På lite samma tema. Jag låg i 80 på 80-väg och blev omkörd av en bil med lgf-skylt. En mycket ung förare. Har en stark känsla av att han bara hade körkort för moped..
Åhh händer ständigt och jämt för oss.

På tal om lgf skyltar. Inatt ringde jag mina kompisar på 11414 2 ggr pga epa nissarna. Första gången 22.30 de lät så dant att hon i telefonen knappt hörde vad jag sa. Andra gången klockan 3. Ja det finns folk som jobbar.

Är det en modern lastbil så bör den automatiska nödbromsen slå till iaf. Men jag skulle personligen inte vilja testa det heller.
Nej verkligen inte!
Inte efter att en långtradare i ca 80 km/h kört rakt igenom grannens heltimrade stall efter att den automatiska nödbromsen aktiverats (chauffören blev sjuk).
En bil har inte mycket att sätta emot då inte, den blir ett platt paket :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn