Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man.

Jag älskar honom, han är bra på mycket och allt sånt. MEN han kan verkligen inte plocka i diskmaskinen! Helt oförmögen att få in all disk, även om det med lätthet hade gått in lika mycket till om han bara packat ordentligt. Jag fattar inte hur han bär sig åt! Tre tallrikar och en kaffekopp, och det är fullt liksom. Maskinen rymmer tolv kuvert.. Det är obegripligt, störigt, förvirrande och enormt provocerande.

Jag har en sådan ångest över att åka och hälsa på familjen. Skall egentligen åka imorgon men ångesten är överväldigande.

Jag vill egentligen hälsa på. Jag gillar min familj. Men .... vet inte. Är det resan som spökar? Eller något annat?

(Sitter och planerar ursäkter för varför jag inte kan komma. Tror inte ångest räknas)

Jag har en sådan ångest över att åka och hälsa på familjen. Skall egentligen åka imorgon men ångesten är överväldigande.

Jag vill egentligen hälsa på. Jag gillar min familj. Men .... vet inte. Är det resan som spökar? Eller något annat?

(Sitter och planerar ursäkter för varför jag inte kan komma. Tror inte ångest räknas)
Ångest är ett helvete❤️❤️❤️

Min man.

Jag älskar honom, han är bra på mycket och allt sånt. MEN han kan verkligen inte plocka i diskmaskinen! Helt oförmögen att få in all disk, även om det med lätthet hade gått in lika mycket till om han bara packat ordentligt. Jag fattar inte hur han bär sig åt! Tre tallrikar och en kaffekopp, och det är fullt liksom. Maskinen rymmer tolv kuvert.. Det är obegripligt, störigt, förvirrande och enormt provocerande.
Min man är likadan, och pappa också. Jag tror att antingen har man förmågan...eller inte. Numera stuvar jag bara om allt och förundras över hur mycket mer jag lyckas lasta in :p !

Hade ett så härligt ensamdygn i Malmö förra helgen med hotellnatt, konsert med min favoritartist och loppisfynd. Men nu har jag åkt på en riktig dunderförkylning och det var garanterat nånstans i Malmö jag blev smittad. Och det är sååå störigt att vara förkyld :yuck:

Min man är likadan, och pappa också. Jag tror att antingen har man förmågan...eller inte. Numera stuvar jag bara om allt och förundras över hur mycket mer jag lyckas lasta in :p !
Men jag vill inte göra dubbelarbete ju :arghh:
Då kan lika gärna disken stå på diskbänken tills jag plockar in den, och då kommer jag störa mig på att han inte plockar in i diskmaskinen. Moment 22 :D

Kan du inte försöka tänka att om detta är hans svaghet så är du lyckligt lottad?
Och/eller att du kanske stör honom på liknande sätt med ngt annat?
Jag är inte helt seriös i min störning ;) Han stör sig på att jag stör mig på hans diskmaskinsplockande. Jag är såklart glad att han plockar i ordning av egen maskin, jag behöver inte tjata om sånt. Men jag är ett kontrollfreak och vill ha ordning och reda i diskmaskinen. Den ska gå full, så det så :mad:

Så mycket ångest. Jag handskas med ångest genom att bli effektiv. Pratat med begravningsbyrån. Ska ringa norra kyrkogården för att reda ut vem som har familjerätt till mormors grav släkting vill bli begravd på. Funderar på om vad som händer när släkting dör och jag antar att det är en läkare som utfärdar dödsattest? Transport till krematorium. Måste någon dödsboägare vara närvarande? Känner mig så otroligt känslokall.

Så mycket ångest. Jag handskas med ångest genom att bli effektiv. Pratat med begravningsbyrån. Ska ringa norra kyrkogården för att reda ut vem som har familjerätt till mormors grav släkting vill bli begravd på. Funderar på om vad som händer när släkting dör och jag antar att det är en läkare som utfärdar dödsattest? Transport till krematorium. Måste någon dödsboägare vara närvarande? Känner mig så otroligt känslokall.
Nej

Jag tänker att du nog måste försöka ta det lite lugnt och avvakta med planering tills din släkting verkligen avlider.

Jag tänker att du nog måste försöka ta det lite lugnt och avvakta med planering tills din släkting verkligen avlider.

Jo jag vet, men det är såhär jag handskas med känslor som gör för ont. Allt för att inte behöva tänka på imorgon. Ja, hon har varit fruktansvärt jobbig och jag har ofta blivit sur och frustrerad men plötsligt känns det så nära. Förhoppningsvis är hon relativt ok när jag kommer ner, hen var det när syster var där i onsdags (eller var det tisdags?) Just nu har jag minne som en dement guldfisk.

Tror män har ett annat seende än kvinnor och barn-tonåringar.

Exet hängde ett läderbälte över TVn. Det hängde där i ett antal veckor. Det var bara han som tittade på TV i familjen.
En annan gång hade ena hunden lagt en praktfull hög mitt vid en tröskel han behövde passera på morgonen. Han tog bara ett stort steg över och fortsatte morgonrutinen. Dvs påklädning och tandborstning innan jobbet.
Jag klev upp en halvtimme senare, hittade den kalla skithögen och sanerade.

Tror inte han ljög när han sa att han inte märkt nåt.
Det var det där med män-kvinnor och mars resp venus....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Stensamlare?