Firade släkting med restaurangbesök, och nu har jag magknip från helvetet.
Så drygt.
Så drygt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har koll på online-second hand men har inte haft tid att kolla IRL. Imorgon ska jag ut och snokaGillar du second hand? Isf kan det vara värt att kolla någon välsorterad sådan och se om du hittar någotbrukar vara billigare, och kan ju finnas väldigt varierat utbud om en har tur.
Orkar du förklara skillnaden?Stör mig just nu orimligt mycket på alla som kallar sin ligghall för lösdrift.
JA! Det är så störande. Baskunskap, liksom...Stör mig just nu orimligt mycket på alla som kallar sin ligghall för lösdrift.
Jag vet att det heter ligghall men säger ändå ofta lösdrift i vardagligt tal. Mestadels för att det är det jag är van vid och folk förstår vad jag menar, så det fungerar.JA! Det är så störande. Baskunskap, liksom...
Baskunskap inom vad dåJA! Det är så störande. Baskunskap, liksom...
De vet inte, det kan gå bra eller riktigt, riktigt illa.
Ligghall = huset i lösdriften. Lösdrift = hage med ligghall där hästar bor dygnet runt.Orkar du förklara skillnaden?
Ligghall = huset i lösdriften. Lösdrift = hage med ligghall där hästar bor dygnet runt.
Känns som en rätt marginell skillnad.Ligghall = huset i lösdriften. Lösdrift = hage med ligghall där hästar bor dygnet runt.
Fattar störningen, men förstår också kollegan. Det är dyrt att vara hemmaKollega som sitter och hostar, snörvlar och nyser på jobbet. Uppenbart sjuk. Erkänner sjukdom. Men kontrar med 'har inte råd att vara hemma'.
Det har väl förinte jag heller? I våras när samma sak hände smittades alla utom jag i arbetslaget. Så istället för 3? Sjukdagar så blev det typ 20
#stoppakarensdagen!Fattar störningen, men förstår också kollegan. Det är dyrt att vara hemma![]()
Det är stora sjukhuset längre bort som har bett om mer blod.Jag förmodar att man aldrig kommer testa utan alltid ge 0- till dig, men är ändå lite nyfiken på hur blodgivningen resonerar om de anser det värt att utreda?
Det måste ju vara högre risk för komplikationer hos mottagaren om du har en en tendens till "fel" antigener även om man lyckas bestämma din blodgrupp till något annat än AB+ till sist?![]()