Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillar du second hand? Isf kan det vara värt att kolla någon välsorterad sådan och se om du hittar något :) brukar vara billigare, och kan ju finnas väldigt varierat utbud om en har tur.
Har koll på online-second hand men har inte haft tid att kolla IRL. Imorgon ska jag ut och snoka :)

Behöver hämta mediciner från apoteket (förbeställt) men orkar inte. Skulle behöva göra det innan det blir regn men, blääää!
Gör det på måndag istället.

De vet inte, det kan gå bra eller riktigt, riktigt illa.

Jag förmodar att man aldrig kommer testa utan alltid ge 0- till dig, men är ändå lite nyfiken på hur blodgivningen resonerar om de anser det värt att utreda?

Det måste ju vara högre risk för komplikationer hos mottagaren om du har en en tendens till "fel" antigener även om man lyckas bestämma din blodgrupp till något annat än AB+ till sist? :confused:

Kollega som sitter och hostar, snörvlar och nyser på jobbet. Uppenbart sjuk. Erkänner sjukdom. Men kontrar med 'har inte råd att vara hemma'.

Det har väl för :devil: inte jag heller? I våras när samma sak hände smittades alla utom jag i arbetslaget. Så istället för 3? Sjukdagar så blev det typ 20

Kollega som sitter och hostar, snörvlar och nyser på jobbet. Uppenbart sjuk. Erkänner sjukdom. Men kontrar med 'har inte råd att vara hemma'.

Det har väl för :devil: inte jag heller? I våras när samma sak hände smittades alla utom jag i arbetslaget. Så istället för 3? Sjukdagar så blev det typ 20
Fattar störningen, men förstår också kollegan. Det är dyrt att vara hemma 🙃

Jag förmodar att man aldrig kommer testa utan alltid ge 0- till dig, men är ändå lite nyfiken på hur blodgivningen resonerar om de anser det värt att utreda?

Det måste ju vara högre risk för komplikationer hos mottagaren om du har en en tendens till "fel" antigener även om man lyckas bestämma din blodgrupp till något annat än AB+ till sist? :confused:
Det är stora sjukhuset längre bort som har bett om mer blod.
Det vore kul om de kunde lösa mysteriet men nej, jag lär inte få ge blod.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund