Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är grymt dåligt väglag i hela Skåne. Jag skulle ha kört från södra Skåne upp till Varberg idag, men det blir nog inget av det. Hade planerat att hälsa på min blivande lilla valp hos uppfödaren. Tre tikar i kullen, och jag skulle få välja ut min idag. Har längtat så.... Men får nog vänta och längta några dagar till. Störigt!
Screenshot_20260206-075908 (1).webp

Skulle säga upp mitt Viaplay-konto. Alltså, bara för att komma till bekräftelsen av uppsägningen krävdes det flera klick genom allehanda sidor. "Varför vill du säga upp Viaplay?", "Här är en summering av dina favoritserier", "Vill du byta paket?", "Du får rabatt på det här paketet!", "Är du säker på att du vill säga upp ditt abonnemang?"

Lägg av Viaplay, låt mig bara få avsluta utan tjat.

Mansplaining

På gymmet med fysioterapeut för att gå igenom några övningar, fysion står med block och penna och instruerar och förklarar, upplevs kunnig och proffsig. Dock är hon kvinna.

Random man i äldre medelåldern tyckte att det var läge att komma med oombedda åsikter om hur man gör.

Har ringt från samma nr flera ggr denna vecka men har varit flaggat som spam så har inte svarat. Men nu tröttande jag på att de inte gav sig o tänkte be dom dra någonstans...
Men visade sig vara telefonförsäljare för min telefonoperatör.
Så slutade med att jag fick ett streaming paket för "samma" pris som min Netflix kostar. Och enligt han som ringde skulle de annars höja till det priset.

Tackade ja för har svårt och säga nej. Och lät ju bara där och då.:bag:
Men nu med betänketid i lugn o ro och koll. Så visar det sig att det kommer kosta 50 kr mer än vad jag betalar idag. Förvisso för fler streamingtjänster men jag nyttjar ju knappt på dom 2 jag har idag. När ska jag ha tid för o se på de extra 3-4 st som kommer nu. Och dessutom förbinda mig i ett år. Sen utöver det komma ihåg att säga upp för sen kostar det nästan 600 kr. (På gränsen idag att jag tänk pausa något då jag knappt tittar vs kostnad).

Såå nu måste jag ta mig i kragen och kontakta dom och nyttja min 14 dagars ångerrätt. Ska försöka se om dom kan lösa det i deras fysiska butik eller om jag måste ta störiga telefonvägen och vänta i kö...

Ja, det är grymt dåligt väglag i hela Skåne. Jag skulle ha kört från södra Skåne upp till Varberg idag, men det blir nog inget av det. Hade planerat att hälsa på min blivande lilla valp hos uppfödaren. Tre tikar i kullen, och jag skulle få välja ut min idag. Har längtat så.... Men får nog vänta och längta några dagar till. Störigt!
Visa bifogad fil 180888
Mycket störigt, men också klokt! <3

Har dragit ut en tand idag och ska såklart inte peta på såret. Men. Det är en liten nedre framtand. Hålet är RIGHT. THERE. Herregud vad svårt det är! Både att låta bli och att inte peta av misstag.
Samma sak om man slagit ur en flisa eller har en plomb som lossnat. Tungan är där hela tiden :(

(Och min vovve drog ett par minismå framtänder i måndags. Han slickar hela tiden. Jag förstår precis hur han ha det.)

Att min syn bara blir sämre och sämre, det skulle ju sakta ner nu när jag är äldre!!! :arghh: linserna är fan redan mm tjockare än alla bågar som existerar jag ORKAR INTE MER
Kolla grå starr och sök egenremiss på regionen. Efter ett halvår måste de skicka dig till Stockholm eller någon region som har väldigt kort kötid på ögon. Vårdgarantin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Bukig importerad unghäst (ej mask)???