Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte duscha men kan inte stå upp pga ont i si-lederna (antagligen). Är mens på gång, kom jag på. Brukar få sån här smärta innan. Nu börjar jag känna att det sprider sig till magen också.
Får väl ligga ner tills vidare. Försökt stretcha och ställa mig upp 2-3 ggr men nej, går inte.
:down:

Att hyacint är en vårblomma i det här landet. Fick ett jättefint blomsterarrangemang av en vän häromdagen och det är verkligen fint, men doften av hyacint får mina vårkänslor att evaporera och istället doftar det bara mitten av december :cautious:

Det är ju toppen, hoppas nu dom kan lösa husrum o mat för dom med, misstänker att hela mjölkningsutrustningen försvann med ladan och i denna kylan kan dom förfrysa spenarna
Jo, tänkte det med men ville inte förstöra de goda nyheterna. Förhoppningsvis klarade sig andra byggnader så de kan stalla in dem och de får väl försöka låna in vanliga mjölkmaskiner då jag misstänker att de hade robotar. Lär ta en jäkla tid att mjölka sig igenom 400 kor!

Jo, tänkte det med men ville inte förstöra de goda nyheterna. Förhoppningsvis klarade sig andra byggnader så de kan stalla in dem och de får väl försöka låna in vanliga mjölkmaskiner då jag misstänker att de hade robotar. Lär ta en jäkla tid att mjölka sig igenom 400 kor!
Hade det varit närmare hade jag kunnat erbjuda handmjölkning av typ 2 innan händer o rygg pajat eller jag blivit bortsparkad :D

Stör mig på att jag alltid får upp "personal på väg" när jag självskannar på Ica. Varje gång! Ibland försvinner det när jag blippar kortet och jag kan betala direkt, men oftast får jag stå där som ett fån och vänta. Sjukt irriterande och jag begriper inte varför det alltid blir så

Stör mig på att jag alltid får upp "personal på väg" när jag självskannar på Ica. Varje gång! Ibland försvinner det när jag blippar kortet och jag kan betala direkt, men oftast får jag stå där som ett fån och vänta. Sjukt irriterande och jag begriper inte varför det alltid blir så
Oj! Jag har inte fått avstämning på flera år på ICA, coop får jag på lite då och då, men aldrig på ICA och då handlar jag ändå där regelbundet.

Köper du något med ålderskontroll? Annars låter det konstigt om det är en avstämning varje gång

Har du frågat varför? :) Jag fick avstämning nästan varje gång i en butik i närheten. Den stämde varje gång så tillslut ifrågasatte jag, det sparade ju ingen tid att alltid behöva kontrollera. Jag minns inte svaret exakt men personalen kunde iallafall kolla systemet och jag antar att något justerades för efter det gick det ner markant.

Har du frågat varför? :) Jag fick avstämning nästan varje gång i en butik i närheten. Den stämde varje gång så tillslut ifrågasatte jag, det sparade ju ingen tid att alltid behöva kontrollera. Jag minns inte svaret exakt men personalen kunde iallafall kolla systemet och jag antar att något justerades för efter det gick det ner markant.
under ett antal veckor behöbde jag knappa kod varje gång jag handlade. Gör inte ofta stora handlingar. Men sjukt störande att behöva kod varje gång jag handlade för ett par hundra.

Jag får så när jag är för snabb med att plocka upp vara ut korg, scanna och sen lägga ner i påsen. Varan måste hinna landa först liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat