Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ägnat flera dagar åt att göra en ordentlig inköpslista till min beställning från Willys. Nu fick jag precis meddelande om att de tvingas makulera hela beställningen p g a driftstörning 🤬🤬🤬
Tack för den sabbade påsken!

Har ägnat flera dagar åt att göra en ordentlig inköpslista till min beställning från Willys. Nu fick jag precis meddelande om att de tvingas makulera hela beställningen p g a driftstörning 🤬🤬🤬
Tack för den sabbade påsken!
Så jättebesvärligt! Du kan inte snabbt boka från t ex Coop?

Jag blev superbesviken och irriterad på min påskleverans. Valde leverantör utifrån att jag ville ha tre specifika produkter bara de har i sortimentet. Byggde upp hela måltider runt detta, dvs köpte tillhörande saker. En timme före leveransen igår fick jag veta att just de tre specifika sakerna inte fanns i lager.... Så nu har jag ingen fungerande matplan när alla huvudrollsinnehavarna saknas plus att jag beställde från dyrare leverantör helt i onödan... 🙁

Så jättebesvärligt! Du kan inte snabbt boka från t ex Coop?

Jag blev superbesviken och irriterad på min påskleverans. Valde leverantör utifrån att jag ville ha tre specifika produkter bara de har i sortimentet. Byggde upp hela måltider runt detta, dvs köpte tillhörande saker. En timme före leveransen igår fick jag veta att just de tre specifika sakerna inte fanns i lager.... Så nu har jag ingen fungerande matplan när alla huvudrollsinnehavarna saknas plus att jag beställde från dyrare leverantör helt i onödan... 🙁
Det visade sig precis att jag fick några varor, typ toapapper, ostbågar och passerade tomater, som sammanlagt är värda mindre än kostnaden för hemkörning 🤬

Jag kommer att få hjälp att handla i butik istället. Kan handla lite själv men har problem med att bära. Har tre butiker inom fem minuters gångväg och så långt orkar jag gå.

Stör mig på Facebook. Får bara upp annonser och inlägg på alkohol och bebisgrejer.
Är iofs väldigt sällan inne där men ändå.
Man kan ange vilka kategorier man är ointresserad av och sen slipper man i hög utsträckning dem! Det händer att någon dyker upp igen efter några månader men då klickar jag bort den igen.

• Gilla
Reactions: Sel
1000015570.webp

Brödet jag köpte härom dan 😅
Aja, blir att låta det småtorka lite och göra buljongsoppa påt.

1000015584.webp

Spanar runt på jeansjakt, och kommer över en sån liten notis. Läs mer ger mer data på utsläpp å så, och listar 'wardrobing' å 'staging' som anledningar..

Ja, visst, men kan ju oxå ha liiite å göra med att ffa damkläder inte har nån jäkla storleksstandard 🙄

Hur orkar man klaga på en misslyckad brödlimpa? Jag undrar verkligen genuint för jag hade själv aldrig pallat att gå tillbaka till affären och gnälla på en sån grej, inte ens om jag hade köpt den i närbutiken fem minuters promenad härifrån.
Jag känner lite samma över just det, det är ju inte så att affären såg det innan. Jag har beställt hem varor och två gånger fått en vara som var utgången, andra gången klagade jag och passade på att nämna att jag samma gång fick ett oöppnat paket tomater med mögel på (skickade ett mail med bilder) och fick pengarna tillbaka för tomater och andra varan den gången. Jag tänker att sådana saker kan man uppmärksamma dem på- det här med tomaterna var inte första gången heller, vilket jag skrev.

Såg en svart prick på Leffes öra och blev misstänksam. Jajjemen, en fästing. Den första jag knäpper för i år. Kompisen hittade en på Siv för två veckor sen när vi spårade men det har jag försökt förtränga. Känns bra att jag har gett dom deras fästingtabletter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur