Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 860

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1000008845.webp
Alltså - jag vet inte om jag är så störd över detta eller om jag blir generad å reklambyråns vägnar? 😂

Jag känner lite samma över just det, det är ju inte så att affären såg det innan. Jag har beställt hem varor och två gånger fått en vara som var utgången, andra gången klagade jag och passade på att nämna att jag samma gång fick ett oöppnat paket tomater med mögel på (skickade ett mail med bilder) och fick pengarna tillbaka för tomater och andra varan den gången. Jag tänker att sådana saker kan man uppmärksamma dem på- det här med tomaterna var inte första gången heller, vilket jag skrev.
Jamen precis, det där är ju fullt rimliga anledningar att klaga, men en brödlimpa med lite hål i...?!

Ett av skälen till att jag tröttnade på att arbeta i butik (mot privatpersoner) var just att folk klagade på allt möjligt orimligt, och gärna skulle bli kompenserade för absurda "fel". Hade det inte varit för gnällspikarna hade det varit en betydligt trevligare arbetsplats 😅

Jamen precis, det där är ju fullt rimliga anledningar att klaga, men en brödlimpa med lite hål i...?!

Ett av skälen till att jag tröttnade på att arbeta i butik (mot privatpersoner) var just att folk klagade på allt möjligt orimligt, och gärna skulle bli kompenserade för absurda "fel". Hade det inte varit för gnällspikarna hade det varit en betydligt trevligare arbetsplats 😅
Precis, jag tycker det hamnar i kategorin "livet suger ibland" ungefär, ingen kan hjälpa att brödet ser ut så, det räknar jag som livet.

Kan förstå att man tröttnar i affärer, kunder kan vara rätt omöjliga!

Att det var klumpigt agerat, men det var inte elakt. Så försökt gå vidare.
Förstår jag det rätt som att du agerat klumpigt mot någon annan pga din autism? i så fall tänker jag- hur länge och TAR den andra personen illa upp? Förstår den orsaken? Det brukar ofta vara en själv som förstorar upp något klumpigt och dumt man gjort, andra noterar, blir lite irriterade kanske och så går man vidare sedan utan problem.

Förstår jag det rätt som att du agerat klumpigt mot någon annan pga din autism? i så fall tänker jag- hur länge och TAR den andra personen illa upp? Förstår den orsaken? Det brukar ofta vara en själv som förstorar upp något klumpigt och dumt man gjort, andra noterar, blir lite irriterade kanske och så går man vidare sedan utan problem.
Jag har börjat nytt jobb, så har ingen direkt relation till personen. Men tror inte personen kommer tänka så mycket på det. Det är mer att ibland hade jag bara önskat att kunna vara tyst. Men efter lite mat i magen känns det lite bättre :)

Att det var klumpigt agerat, men det var inte elakt. Så försökt gå vidare.

Lyssna på ditt eget råd. ;) Alla beter sig klumpigt nån gång eller annan, det är så det är att vara människa. Man kan inte göra mer än be om ursäkt i dom fallen. Hur andra sen agerar och känner får dom faktiskt själva ta ansvar för och endera prata om det på ett konstruktivt sätt eller hålla tyst och gå vidare.

Jag är inte ett dugg socialt smidig men det är aldrig illa ment och vill andra försöka vrida det till nåt annat för att dom tror att jag går igenom livet med exakt samma tankesätt och oskrivna regler som dom så kan dom hålla sig 50,000 mil ifrån mig. Jag har skämts nog i mitt liv.

Lyssna på ditt eget råd. ;) Alla beter sig klumpigt nån gång eller annan, det är så det är att vara människa. Man kan inte göra mer än be om ursäkt i dom fallen. Hur andra sen agerar och känner får dom faktiskt själva ta ansvar för och endera prata om det på ett konstruktivt sätt eller hålla tyst och gå vidare.

Jag är inte ett dugg socialt smidig men det är aldrig illa ment och vill andra försöka vrida det till nåt annat för att dom tror att jag går igenom livet med exakt samma tankesätt och oskrivna regler som dom så kan dom hålla sig 50,000 mil ifrån mig. Jag har skämts nog i mitt liv.
Tror inte det är något jag behöver be om ursäkt om ens. Utan mer att jag saknar ett socialt samanhang och situationer lik denna gör att jag är ganska ensam.

Klubbor, kära nån vilket urbota dumt godis. Nästan omöjliga att öppna, barnen blir helt klibbiga i hela ansiktet, precis allt i samma rum blir också klibbigt, de är skitläskiga för skulle de lossna från pinnen är de ju helt livsfarliga, och barnen vill ALLTID spara de jäkla klubborna efter att ha slickat på dem en stund, så de ligger i någon värdelös plast i skåpet i hopp om att de inte ska klibba av sig på allt, men det gör de ändå.

Vi köper aldrig klubbor till barnen men varje jäkla gång de är på ett kalas eller får godis av någon far- eller morförälder så är det dessa förbaskade klubbor i påsen!

Vaknar och är täppt i näsan samtidigt som den rinner. Har varit riktigt trött några dagar nu dessutom. Ska jag behöva bli förkyld nu åxå? Alltså jag är ju fortfarande inte bra från min infektion/ covid. Hoppas det inte blir värre nu. Det räcker som det är.

Alla arga människor på nätet. Hur kan vuxna människor vara så arga och skriva så hemska saker till (oftast) främlingar, som de saknar relation till? (Inte att det är ok annars heller såklart men det är något mer begripligt.) Har fler människor än man tror alkoholproblem och tappar vettet vid fylla? Är så många människor galet arga och idioter? Var är de i vardagen, är det samma människor som sitter lugnt vid ens fikabord på jobbet? Eller i stallet? Jag fattar ärligt talat inte det här...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka