Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ugh, säkerhetsvästen är plötsligt fett jäkla obekväm 😒 kommer åt nått ömt på insidan överarmen, trycker på skulderbladen.
Hög tid för en mindre alltså, men ugh.
Och suget efter en airbag väst växer, men kan inte bestämma mig.

Så nu är frågan om jag ska fara utan idag, vilket kommer kännas naket nanting, men är ju inte så att vi utnanar ödet varje ritt heller så 🙈

Går med hundarna från bilen till lägenheten efter vår sedvanliga skogsrunda ute vid stallet, när en karl skriker åt mig att hundarna ska hållas kopplade där han passerar långt ifrån oss när vi redan svängt av till entrén. Jag svarar att jag inte behöver det eftersom hon är så lydig, voffan som går med mig är alltså okopplad men utan att sväva iväg på egna äventyr, inga ungar eller hundar inom synhåll utan det är bara vi, Timmytott går i koppel och jag har hennes ihopvikt i andra handen.

Då vrålar han åt mig att hon ska vara kopplad ENLIGT LAG! Mitt 5-åriga jag vrålar tillbaka att han ska läsa på lite för hon räknas som kopplad där hon går med oss. :devil: skäggmurvel. 🤬

Hon är alltid kopplad om jag ser andra hundar eller att det är fler ute, inte för att hon bryr sig men för att de inte ska bli oroliga att jag inte har koll. Vi såg en lös katt igår, hon noterade den men gjorde inte minsta lilla ansats att springa efter. Är vi ensamma ute när vi går till eller från bilen får hon gå lös, alla andra gånger har hon kopplet på sig.

Ger mig den på att han inte vågat öppna käften om jag varit en karl, nu fick jag skit för att han var på dåligt humör och hade en fis på tvären. :cautious:

Går med hundarna från bilen till lägenheten efter vår sedvanliga skogsrunda ute vid stallet, när en karl skriker åt mig att hundarna ska hållas kopplade där han passerar långt ifrån oss när vi redan svängt av till entrén. Jag svarar att jag inte behöver det eftersom hon är så lydig, voffan som går med mig är alltså okopplad men utan att sväva iväg på egna äventyr, inga ungar eller hundar inom synhåll utan det är bara vi, Timmytott går i koppel och jag har hennes ihopvikt i andra handen.

Då vrålar han åt mig att hon ska vara kopplad ENLIGT LAG! Mitt 5-åriga jag vrålar tillbaka att han ska läsa på lite för hon räknas som kopplad där hon går med oss. :devil: skäggmurvel. 🤬

Hon är alltid kopplad om jag ser andra hundar eller att det är fler ute, inte för att hon bryr sig men för att de inte ska bli oroliga att jag inte har koll. Vi såg en lös katt igår, hon noterade den men gjorde inte minsta lilla ansats att springa efter. Är vi ensamma ute när vi går till eller från bilen får hon gå lös, alla andra gånger har hon kopplet på sig.

Ger mig den på att han inte vågat öppna käften om jag varit en karl, nu fick jag skit för att han var på dåligt humör och hade en fis på tvären. :cautious:
Jag har hört detsamma till leda, mina hundar är oftast lösa.

Att Luke Thomson är så snygg, och att jag aldrig kommer kunna få någon så snygg som han 😐😅
Det är så intressant ändå det där med snygghet! Jag googlade och tycker att han ser ut som vilken varjedagskarl som helst. Å andra sidan har jag inte någon eventuellt karismatisk karaktär att koppla honom till och det kan ju göra sitt också. :)

Googlar febrilt och inser att; jahaaaa - Benedict... men skriv det då mäncha :rage:

:p:D
Haha, kanske borde skrivit "han som spelar..."^^
Det är så intressant ändå det där med snygghet! Jag googlade och tycker att han ser ut som vilken varjedagskarl som helst. Å andra sidan har jag inte någon eventuellt karismatisk karaktär att koppla honom till och det kan ju göra sitt också. :)
Bilder generellt är ju så "platt", svårt att döma snygghet på bara en bild :)

Jag har hört detsamma till leda, mina hundar är oftast lösa.
Nu kan jag inte bedöma eftersom jag inte var med men är man väldigt hundrädd och har negativa upplevelser med sig blir man rädd. Och ibland blir människor arga när de är rädda. Jag är inte hundrädd men efter att en väluppfostrad lydig schäfer gett sig på hästen jag satt på så litar jag inte på hundägare och deras hundar. Det har sedan hänt flera gånger i andra situationer, "lydiga" hundar som inte lytt. Så varför inte koppla hunden och vara empatisk när någon reagerar?

Nu kan jag inte bedöma eftersom jag inte var med men är man väldigt hundrädd och har negativa upplevelser med sig blir man rädd. Och ibland blir människor arga när de är rädda. Jag är inte hundrädd men efter att en väluppfostrad lydig schäfer gett sig på hästen jag satt på så litar jag inte på hundägare och deras hundar. Det har sedan hänt flera gånger i andra situationer, "lydiga" hundar som inte lytt. Så varför inte koppla hunden och vara empatisk när någon reagerar?
Jag har aldrig blivit bedd att koppla upp hunden pga rädsla eller annat, det vi diskuterade var att folk säger att det är lag på att hunden ska vara kopplad nu, vilket inte stämmer

Edit: och tro mig jag kopplar upp min/mina hundar med av samma anledning som du inte litar på hundägare, det gör inte jag heller.

Haha, kanske borde skrivit "han som spelar..."^^

Bilder generellt är ju så "platt", svårt att döma snygghet på bara en bild :)
Så är det! Det var lite det jag menade också även om det finns folk som är fotogeniska och är toksnygga vad de än tar sig för... men även det är givetvis otroligt personligt. Jag ville inte kritisera alls utan blev bara lite paff när jag googlade.

En av mina få manliga kändiscrusher är Julian Sands bara för att jag älskar hans näsa. :D

Jag har aldrig blivit bedd att koppla upp hunden pga rädsla eller annat, det vi diskuterade var att folk säger att det är lag på att hunden ska vara kopplad nu, vilket inte stämmer

Edit: och tro mig jag kopplar upp min/mina hundar med av samma anledning som du inte litar på hundägare, det gör inte jag heller.
Jag såg en man med en lös golden för några kvällar sedan och vet ju hur en av mina reagerar mot hundar. Han valde att gå åt mitt håll också och bakom mig visste jag att jag hade en hund så jag kunde inte vända om. Jag markerade genom att kliva ut i gräset och stanna, mannen fortsatte förbi men tog ett grepp i halsbandet på sin hund som inte alls överhuvudtaget gav mina hundar en blick trots att min ena reagerade på den. Det tycker jag på något vis är tryggt, vettigt och bra, det kändes tryggt. Min hunds utbrott gick fort över och jag gick vidare och han gick vidare med sin hund lös, men just där och då, bara hålla i halsbandet var troligen mer för min skull än för hans.
Hatten av.

Om man är hundrädd håller man avstånd, ber andra koppla och rusar inte mer eller mindre ikapp för att skrika åt andra människor, han hade ju inte ens rätt i det han skrek. Jag kommer fortsätta låta voffan gå lös när jag anser att det passar och kommer han fler gånger kommer han få mycket otrevliga svar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka