Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv stör jag på att jag visserligen mår bättre idag än igår, men orkade ändå bara gå några km med hundarna när jag var till stallet efter 1 timmes möte. Åkte sen hem och slocknade. Sov som en stock och hade aldrig vaknat om inte larmet väckte mig innan jag skulle åka till jobbet. Mår skit på jobbet, hög pus och allmänt eländig. Har inte tagit några värktabletter alls idag och i morgon när jag kommer hem tänker jag sova så länge jag kan. :down:

Jag berättade för några månader sen för min chef att jag inte längre är så intresserad av att jobba i den grupp jag idag jobbar. Jag sa att jag väldigt gärna skulle flytta över till en annan grupp som arbetar med saker som jag är mer intresserad av, där jag har erfarenhet och där det finns behov av att stärka gruppen med ytterligare en person. Det sågades totalt men hon sa att det kanske skulle gå att börja jobba i en tredje grupp där jag varken har erfarenhet av vad de gör eller ett intresse av att göra det.

Varenda gång vi träffats en och en sen dess har hon frågat saker om 'vad som ger mig energi' eller 'vad jag ser fram emot' osv inom det vi gör och varje gång har jag inga svar. För jag vill inte längre. Hon nämner då att jag inte får gå över till det jag är intresserad av och frågar om jag ändå inte är intresserad av den tredje gruppen. Hur många gånger ska jag behöva säga nej? Jag vill inte byta från en sak jag kan men inte längre vill till en sak som jag varken vill eller kan :meh:

Ja. Jag söker nya jobb.

Mailade distriktarna efter nyår ang tänderna på ena hästen, hade en del frågor jag ville bolla innan bokning. "Skickar vidare till vet."
Mailade igen igår och frågar hur det går, får svar att vi rekkar att du kontaktar distriktarna ännu längre bort. Inga svar på frågorna. Suck.

Så nu mailat distriktarna på andra sidan, som egentligen är närmst nu när de andra flyttat. Försökte ringa, men va visst bara telefontid mellan 8 å 9 😒

Vården. ..

Haft problem efter ett benbrott så ringde till vårdcentralens fysioterapeut. Enligt henne skulle ortopeden haft uppföljning med mig. Men det har lyst med sin frånvaro trots att jag ringde dit ett halvår efter skadan och påtalade att jag ff hade problem, de sa då bara att jag skulle avvakta.

De gipsade även fel första gången, hon som gjorde det första gången kan ju inte vetat vad hon gjorde så jäkla fel som hon gjorde.

Finns det någon vårdregion som fungerar bra? Funderar seriöst på att flytta.

Skulle gå och hämta bilen på verkstaden. En liten promenad på ca 1,7 km. Det tog en halvtimme och jag fick så ont i högerbenet att jag nästan hade lust att kapa av det. Fy faan! Ska ringa någon inom vården och fråga vad vi kan göra.
Vet inte vem jag ska ringa bara, och det är också störigt..

Mina omotiverade rädslor. Ska skifta däck idag och oroar mig för att det ska uppstå något strul. Jag är rädd att firman inte ska lasta däcken i bilen utan vilja behålla dem. Däcken ska upp till Sverige och jag får lagra dem där. Suck.

Mina omotiverade rädslor. Ska skifta däck idag och oroar mig för att det ska uppstå något strul. Jag är rädd att firman inte ska lasta däcken i bilen utan vilja behålla dem. Däcken ska upp till Sverige och jag får lagra dem där. Suck.
Det är nog en kombination av resfeber och allmän klenhet. Påbörjar resan upp till Sverige idag när däcken är i bilen och jag lastar saker på övrig plats. Vet inte hur skrymmande däcken är eftersom jag aldrig har haft däcken i bilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka