Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 860

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mjao. Som en del uttrycker sig om sina favoritbarn kan det absolut tolkas som någonting djupt ohälsosamt.
Jag hade en pojkvän (båda över 20) vars mamma kastade sig o hans famn och pussade honom på munnen varje gång han kom hem. Han bodde hemma.

Jag tror något slår fel i en sån relation och hamnade själv efter inte så lång tid hyfsat sönderslagen på sjukhuset.
Jag gav vad jag fick men det gjorde ju inte saken roligare.

Jag tittade på ett gångband för ett tag sedan. Fick det rekommenderat och priset var inte svindyrt. Men så såg jag att det bara gick att beställa med hemleverans, och då gick det bort - det känns lite ovärt att ta ledigt från jobbet. Särskilt som de anger leverans "mellan dag X och dag Y", det är ju inte säkert att jag kan få ledigt med kort varsel. Låt mig åtminstone boka ett datum då :cautious: .

Nu får jag mail typ varannan dag med "Vad tvekar du fortfarande om? Slå till nu!", typ. Enligt information ska modellen som jag kikade på väga 17,5kg - så erbjud frakt till ombud då, ffs! :arghh:

Stör mig orimligt mycket på AI-bilder i vanliga fall, idag nådde det en ny nivå i och med alla aprilskämt. Det som för några år sedan faktiskt hade kunnat vara ett roligt skämt och ett häftigt arbete i Photoshop är nu bara platt, själlöst och ser likadant ut i Internets alla hörn. Det var likadant när alla postade bilder med Mon Amie-mönstret på allt möjligt... Det tappar ju totalt sin poäng när det är AI-genererat. Ahh som sagt, jag stör mig ORIMLIGT mycket.

Stör mig orimligt mycket på AI-bilder i vanliga fall, idag nådde det en ny nivå i och med alla aprilskämt. Det som för några år sedan faktiskt hade kunnat vara ett roligt skämt och ett häftigt arbete i Photoshop är nu bara platt, själlöst och ser likadant ut i Internets alla hörn. Det var likadant när alla postade bilder med Mon Amie-mönstret på allt möjligt... Det tappar ju totalt sin poäng när det är AI-genererat. Ahh som sagt, jag stör mig ORIMLIGT mycket.

Instämmer i din störning. Fy vale vad mycket AI det är överallt och folk bara glatt fortsätter pumpa ut mer för skojs skull. Det sliter på en redan ansträngd jord och tar massor av resurser som skulle komma till mycket mer nytta nån annanstans. Dessutom är det inte ens fint, varje gång jag ser nån lägga in en uppenbart AI-genererad bild här eller nån annanstans online så slås jag av hur själlöst det alltid ser ut.

Nu får vi nog störa oss på mig för att jag var verkligen inte trevlig eller socialt kompetent idag, min två veckors grudge mot en skriktelefonpratare var inte min bästa sida. Å ena sidan vem faen skrikpratar ca 30 min, givetvis videosamtal på en buss och tror att det är ok... Den gången kunde jag inte ens få en syl i vädret för att be henne sänka volymen, så högt var det :confused: Denna gång... Tja, metoder likt ett tramsigt barn men å andra sidan inget skrikprat, hon måste t.om lagt på rätt snabbt. Gav henne ett stort leende som en annan galning när jag gick av:laugh: Lovar att vara snällare i framtiden. Om inte skrikandet börjar om för då...

Jag har varit rejält sjuk den här veckan (bara det i sig är väldigt störande!) och efter två sömnlösa hostnätter har huvudet uppenbarligen inte varit med mig.
Idag var sista dagen jag kunde hämta ett beställt paket i en Instabox, hade det inte varit så hade jag inte gått ut överhuvudtaget. Som tur är så är den här Instaboxen placerad i en kontorslokal där övrig verksamhet stänger 16.00 så jag slapp i alla fall trängas med andra människor.

Trött, sjuk och riktigt sliten gick jag till lokalen, hämtade ut mitt paket och gick hem.

När jag kom hem och såg mig i hallspegeln insåg jag plötsligt att jag inte bara hade tagit på mig tröjan bak- och fram - jag hade även vänt den in- och ut! 😂 Hade stora klädlappar både på sidan och vid halsen som fullkomligt skrek ut att här kommer någon som inte vet vad hon håller på med 😂

Jag har varit rejält sjuk den här veckan (bara det i sig är väldigt störande!) och efter två sömnlösa hostnätter har huvudet uppenbarligen inte varit med mig.
Idag var sista dagen jag kunde hämta ett beställt paket i en Instabox, hade det inte varit så hade jag inte gått ut överhuvudtaget. Som tur är så är den här Instaboxen placerad i en kontorslokal där övrig verksamhet stänger 16.00 så jag slapp i alla fall trängas med andra människor.

Trött, sjuk och riktigt sliten gick jag till lokalen, hämtade ut mitt paket och gick hem.

När jag kom hem och såg mig i hallspegeln insåg jag plötsligt att jag inte bara hade tagit på mig tröjan bak- och fram - jag hade även vänt den in- och ut! 😂 Hade stora klädlappar både på sidan och vid halsen som fullkomligt skrek ut att här kommer någon som inte vet vad hon håller på med 😂
Trött och sliten avkomma släntrade ner på ICA strax nedanför. Hon i kassan tittade på henne och sa medlidsamt -Krya på dig. :rofl:
Avkomma uppskattade det inte.

Bara den tända pannlampan som saknades :D

Min styvfar skulle hjälpa mig med en sak hemma i lägenheten. Vi upptäckte att vi saknade ett verktyg eller något annat som behöver. Kommer inte ihåg men nånting iaf. Så vi åkte iväg till byggmax. Där jag upptäcker att jag inte bytt från mina pyjamas shorts.

Min styvfar skulle hjälpa mig med en sak hemma i lägenheten. Vi upptäckte att vi saknade ett verktyg eller något annat som behöver. Kommer inte ihåg men nånting iaf. Så vi åkte iväg till byggmax. Där jag upptäcker att jag inte bytt från mina pyjamas shorts.
I det läget hade jag haffat en mdf-skiva och burit framför mig, och bett styvfar göra detsamma och gå tätt bakom 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka