Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20260404-124544.webp
Det blir kul kommande dagar med bil mot Göteborg och sen färja till Danmark 🙈

Alltså jag är ledsen men vad är det här för jävla skit?! Jag fick det här brevet från ambassaden i London ikväll:

"Ambassaden i London vill informera dig som har bokat en tid online den 4 maj 2026 att felaktiga tider tyvärr har lagts ut i bokningssystemet. Ambassaden är stängd den dagen på grund av helgdag. Vi ber om ursäkt för detta och för eventuella besvär det kan ha orsakat.

Om du inte redan har fått en ny tid, vänligen kontakta oss på london-pass@gov.se så hjälper vi dig att boka in en ny tid en annan dag.

Hälsningar,
Ambassaden i London"

Jag har redan beställt och betalat för min Londonresa och stressat som fan inför allt. Bara tur att jag inte bokat Sverigeresan också! Jag är så heligt förbannad! Vadå "Oj, det var visst en helgdag men vi la ut tiderna ett halvår i förväg så nu hör vi av oss en månad innan tiden... Sorry. "?! det har tagit mig nästan tio månader att få tiden, jag KOKAR!
JA, de kommer att få ett mail från mig!

:rage::arghh::rage::arghh:

Jag undrar ju om ambassaden tänker ersätta mina biljettkostnader också... Jag är så SJUKT arg! Hur kan man göra så?! Och hur ska de trolla fram nya tider "bara sådär" när väntetiden är uppåt sju månader, blir det nästa år då eller?!
Förlåt, jag behöver bara pysa ur. Trorknappast jag kommer att sova gott inatt.

Jag undrar ju om ambassaden tänker ersätta mina biljettkostnader också... Jag är så SJUKT arg! Hur kan man göra så?! Och hur ska de trolla fram nya tider "bara sådär" när väntetiden är uppåt sju månader, blir det nästa år då eller?!
Förlåt, jag behöver bara pysa ur. Trorknappast jag kommer att sova gott inatt.
Hoppas det löser sig och du kan åka ändå.
De har ju klantat sig.
💐

Vi ställde in Danmarksresan. Ledsna barn och även vi vuxna är besvikna men det är ju det rationella att göra när det varnas för att ge sig ut på vägarna i onödan. Men störigt är det att det ska storma den enda helgen både vi och mitt syskons familj kunde komma loss på hela våren :meh:

Nu oroar jag mig för studsmattan och funderar på om det är rimligt att åka 20 mil tor för att förankra den med spännband om inte mitt ex svarar att han kan göra det. Den sitter med järnspett i marken men blir det 25m/s över slätten tror jag inte det räcker 🙈

Vi ställde in Danmarksresan. Ledsna barn och även vi vuxna är besvikna men det är ju det rationella att göra när det varnas för att ge sig ut på vägarna i onödan. Men störigt är det att det ska storma den enda helgen både vi och mitt syskons familj kunde komma loss på hela våren :meh:

Nu oroar jag mig för studsmattan och funderar på om det är rimligt att åka 20 mil tor för att förankra den med spännband om inte mitt ex svarar att han kan göra det. Den sitter med järnspett i marken men blir det 25m/s över slätten tror jag inte det räcker 🙈
Det låter som ett klokt beslut även om det är jättetrist.

Har social ångest och hade igår mitt första längre samtal med en vän på telefon på år och dar vilket kändes som ett stort steg i sig, tyvärr var kanske minst 60-70% av tiden ångest eller missförstånd och diskussioner som inte ledde någonstans utom i cirklar eftersom jag fastnade på något hen sagt som hen sedan vägrade förklara. Känner bara för att lägga ned alla mina sociala relationer, varför försöker jag ens? Trött på att försöka och sen få skit för det och känna att man aldrig lever upp till folks förväntningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat