Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ställde in Danmarksresan. Ledsna barn och även vi vuxna är besvikna men det är ju det rationella att göra när det varnas för att ge sig ut på vägarna i onödan. Men störigt är det att det ska storma den enda helgen både vi och mitt syskons familj kunde komma loss på hela våren :meh:

Nu oroar jag mig för studsmattan och funderar på om det är rimligt att åka 20 mil tor för att förankra den med spännband om inte mitt ex svarar att han kan göra det. Den sitter med järnspett i marken men blir det 25m/s över slätten tror jag inte det räcker 🙈
Här blev det också inställt, men det var släkten som fick stanna hemma, så nu står jag här med mat för 15 pers.
Det blir många matlådor

Alltså jag är ledsen men vad är det här för jävla skit?! Jag fick det här brevet från ambassaden i London ikväll:

"Ambassaden i London vill informera dig som har bokat en tid online den 4 maj 2026 att felaktiga tider tyvärr har lagts ut i bokningssystemet. Ambassaden är stängd den dagen på grund av helgdag. Vi ber om ursäkt för detta och för eventuella besvär det kan ha orsakat.

Om du inte redan har fått en ny tid, vänligen kontakta oss på london-pass@gov.se så hjälper vi dig att boka in en ny tid en annan dag.

Hälsningar,
Ambassaden i London"

Jag har redan beställt och betalat för min Londonresa och stressat som fan inför allt. Bara tur att jag inte bokat Sverigeresan också! Jag är så heligt förbannad! Vadå "Oj, det var visst en helgdag men vi la ut tiderna ett halvår i förväg så nu hör vi av oss en månad innan tiden... Sorry. "?! det har tagit mig nästan tio månader att få tiden, jag KOKAR!
JA, de kommer att få ett mail från mig!

:rage::arghh::rage::arghh:
Nämen herregud, det här är ju helt jävla sjukt! Just när man trodde att de inte kunde göra sämre ifrån sig! :arghh: Stackars, stackars dig!

Jag kikade i Svenskar i Storbritannien-gruppen på Facebook nu för att se om det är någon som skrivit om detta där men inget hittills, vill du att jag skriver ett inlägg för att se om det är någon som har tips (jag antar alltså att du inte är med där, tror vi har kommit fram till det tidigare)? Det finns väldigt många kunniga och vettiga människor där som brukar kunna råda. Du borde ju helt klart kunna få pengarna tillbaka för resan i alla fall, och helst även prio för att boka ny tid.

jag gissar att färjan ställs in.
Vi skulle ta färjan först imorgon så jag tror det finns chans att det hade hade hunnit lugna sig. Men vi vågar inte riktigt ge oss ut på 3h bilresa rakt igenom den orange varningen...
Eller att bron stänger. Det brukar vara bron man tar till Danmark.
Det beror väl på vart i Danmark man ska? 😂 Danmark är ju rätt mycket mer än Köpenhamn. Vi skulle åkt färja :)

Det beror väl på vart i Danmark man ska? 😂 Danmark är ju rätt mycket mer än Köpenhamn. Vi skulle åkt färja :)
Jo, det gör det ju säkert :) . Det var länge sedan jag åkte till Danmark, men om jag skulle så hade det blivit via bron. Om jag inte skulle ta mig till Bornholm... Men jag antar att det beror på var man kommer någonstans ifrån också?

Nämen herregud, det här är ju helt jävla sjukt! Just när man trodde att de inte kunde göra sämre ifrån sig! :arghh: Stackars, stackars dig!

Jag kikade i Svenskar i Storbritannien-gruppen på Facebook nu för att se om det är någon som skrivit om detta där men inget hittills, vill du att jag skriver ett inlägg för att se om det är någon som har tips (jag antar alltså att du inte är med där, tror vi har kommit fram till det tidigare)? Det finns väldigt många kunniga och vettiga människor där som brukar kunna råda. Du borde ju helt klart kunna få pengarna tillbaka för resan i alla fall, och helst även prio för att boka ny tid.
Men eller hur, jag är helt förbluffad! Måste erkänna att jag grät en skvätt i ren frustration.
Som jag förstår det har de bara passtider fram till lunch - hur mycket skulle det kosta att be fyra personal att komma in fram till lunch den dagen liksom? Om jag minns rätt var det tre eller fyra passbås.

Tack så mycket för erbjudandet! <3 Jag ska prova svara på mailet först och se vad som händer. Jag hoppas ju (antar) att de kommer att prioritera de som förlorat tiden på grund av misstaget.
Som grädden på moset fick jag ett till mail idag. Kontaktmailadressen de gav i det första mailet var inte ens rätt adress, och inte ber de om ursäkt för det heller!

"Hej,

Vänligen om ni söker kontakt om er bokning så maila korrekt e-mail: ambassaden.london-pass@gov.se

Vänliga hälsningar,

Svenska ambassaden i London."

Jättegulligt. :meh:

Men eller hur, jag är helt förbluffad! Måste erkänna att jag grät en skvätt i ren frustration.
Som jag förstår det har de bara passtider fram till lunch - hur mycket skulle det kosta att be fyra personal att komma in fram till lunch den dagen liksom? Om jag minns rätt var det tre eller fyra passbås.

Tack så mycket för erbjudandet! <3 Jag ska prova svara på mailet först och se vad som händer. Jag hoppas ju (antar) att de kommer att prioritera de som förlorat tiden på grund av misstaget.
Som grädden på moset fick jag ett till mail idag. Kontaktmailadressen de gav i det första mailet var inte ens rätt adress, och inte ber de om ursäkt för det heller!

"Hej,

Vänligen om ni söker kontakt om er bokning så maila korrekt e-mail: ambassaden.london-pass@gov.se

Vänliga hälsningar,

Jag hade också gråtit! Och precis, det var just det jag sa till maken när jag berättade om din situation, att när man klantat till sig såhär mycket gällande en såhär relativt känslig situation så får man ta mig fasen se till att lösa problemet och inte bara kontakta "kunderna" och med en lam ursäkt som inte hjälper någon! Men det är väl just för att de inte är en vinstdrivande organisation och inte har några "kunder" att svara för som de kan komma undan med att bara rycka på axlarna såhär :(

Hojta om jag kan hjälpa till på något sätt!

"Hej,

Vänliga hälsningar,

Men gud är det något dåligt aprilskämt??? 🥺

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund