Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 864

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett datorspel (eller två, kanske är mer korrekt) som jag spelat i 24 år (herregud va gammal jag börjar bli) släppte igår att de har börjat utveckla en tredje del i serien. (Detta är jag naturligtvis inte något jag stör mig på alls, bara bakgrunden).

De visar bilder på lite concept art, några sekunders video på hur spelet kommer se ut och pratade om var/när/hur spelet utspelar sig osv.

Och flera män uttrycker sitt förakt och hat mot att en kvinnlig figur i spelet inte är tillräckligt sexig/snygg.

Wtaf? Det är några påhittade pixlar på en skärm. Det är också, hittils, högst oklart om karaktärern är en PC (och att man då kan ändra utseendet, iaf om man tänker till hur de andra spelen hanterar möjligheten att styra utseendet på sina gubbar) eller en NPC (i vilket fall man inte behöver titta på karaktären alls).

Vissa (mestadels män, verkar det som) borde få sitt internetkörkort (och rättigheten att ha tillgång till internet) tillbakadraget.
Väldigt ofta kan de heller "inte relatera" till en kvinnlig huvudkaraktär och är upprörda över det. Hur det nu kan vara mer relaterbart att vara en orc, jättemusklad superhjälte eller medeltida krigsherre.

När jag kom hem efter att ha varit hos päronen blev jag knuffad av en grannunge som inte tyckte att jag skulle få hälsa på en gemensam bekant.
Jag känner inte ungen och mamman skäller på dom jämt men nu var det inte så noga att säga till.
Nästa gång ungen kommer och vill prata (ursäkta men det är verkligen barn jag inte vill ha att göra med) så ska jag tala om att jag blev chockad av att bli knuffad av någon jag inte känner.
Det är nog inte ungens fel egentligen men jag blev jäkligt irriterad.

Stör mig på min klockradios tidsuppfattning och dito -hantering.

Den bestämde sig för att visa ett halvt dygn fel. Det gick att hantera att klockan visade 20 när den var 8 på morgonen. Sen.bestämde den sig för att flytta tiden en timme framåt. Jag har ställt om tiden flera gånger för att få rätt men den återgår efter en stund.

Nu hade vi strömvbrott i några timmar. Efter det återgår den till att "bara" visa 12 timmar fel igen.

Teknikens under.:meh:

Nytt sopkärlssystem med fastighetsnära insamling och två helt nya soptunnor med insatser för olika fraktioner. Första tömning i fredags och sopbilen åkte iväg med glas och båda glasbehållarna, syns brott i plasten. Så nu har vi ingenstans att lägga glas i, precis som det var förut. Undrar om de har lyckats kapa många såna under fredagen….

Samma jag slet sönder förra vintern, gammal skada sedan ungdomen när jag hoppade baklänges från en stege för att jag var för lat att kliva ner i slutet av arbetsdagen på ett bygge. Lasern jag tog ner höll, jag gjorde det inte efter att ha landat med foten på ett rör som stack upp ur valvet. :down:
Fasen vad surt. :meh:
Det här är inte ens nåt tydligt trauma utan bara... tja, dök upp. En hint om att bäst-före närmar sig. :mad:

”Jag frågade ChatGPT” Nej snälla gör inte det…
Jaaaa!! Särskilt störigt när frågeställaren har vänt sig till en annan källa, t ex en grupp av personer som är mer eller mindre intresserade av/kunniga inom området. "Jag kan ingenting men jag kopierade din text till en opålitlig källa. Här är hur den svarade ..." Jaha men om du själv inte kan bidra så skit i det då?!? :rage:

Transportstyrelsen. Jag ska ta tag i det där med BE igen. Dom vill ha ett läkarintyg. När jag skickade in ansökan förra gången så slapp jag det för jag hade varit anfallsfri så pass länge. Och det har inte hänt något sen dess heller. Anfallsfri i snart 30år. Och nu till det som gör mej förbannad. Skickar jag inte in ett läkarintyg i tid eller överhuvudtaget, så drar dom in både körkort och körkortstillstånd. Jag har haft körkort prickfritt sen jag var 18 och då skulle jag alltså bli av med körkortet för en sån jävla grej. Jag kanske ändrar mej och inte vill ha utökat i alla fall och skiter i att skicka in läkarintyg och då blir jag av med körkortet. Helt jävla orimligt

Fortsätter min irriterade och arga dag med att jag nästan blev prejad av en lastbil för en liten stund sen på motorvägen. Jag skulle köra om och den svajar och sen är den över en bit på min sida. Sen hamnade den rätt så jag kunde köra förbi. Lite lätt obehagligt när man är på väg om och man måste bromsa för att inte bli krossad

Varför VARFÖR måste motorcyklar låta så högt!

Dvs inte alla men vissa låter så högt att huset skakar
Min länsväg är lite kurvig och backig och emellanåt kommer mc-karavaner tuffande förbi. Det är helt ok. Men de där snabba enskilda cyklarna som kör fort, låter högt och genar i kurvorna - de hade jag gärna avstått.

Varför VARFÖR måste motorcyklar låta så högt!

Dvs inte alla men vissa låter så högt att huset skakar
Min länsväg är lite kurvig och backig och emellanåt kommer mc-karavaner tuffande förbi. Det är helt ok. Men de där snabba enskilda cyklarna som kör fort, låter högt och genar i kurvorna - de hade jag gärna avstått.
Jag håller med och då har jag ändå kört mc sen 1990 fram till för ett par år sen.
Ingen av mina lät något särskilt.

Fortsätter min irriterade och arga dag med att jag nästan blev prejad av en lastbil för en liten stund sen på motorvägen. Jag skulle köra om och den svajar och sen är den över en bit på min sida. Sen hamnade den rätt så jag kunde köra förbi. Lite lätt obehagligt när man är på väg om och man måste bromsa för att inte bli krossad
Påminner mig nu senast jag var ute och körde långt.
Blir ikappkörd av en långtradare på 2+1 väg. Han går ut för att köra om men hinner inte ens upp bredvid mitt släp innan vi närmar oss skylten att filerna går ihop om 400 m, då börjar han heljjusblinka på mig! Jag använder farthållare, vet exakt hur fort jag kör för jag förlitar mig inte på hastighetsmätaren utan använder mig av verklig hastighet. Om han kör för fort och inte vill ligga bakom får han ju planera sin körning bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur