Storlek på vinterkläder

vindvissla

Trådstartare
Jag behöver hjälp med mått på vinterkläder. Jag har köpt ett Kaxsset - vinterjacka och byxor i stl 98 och undrar om det kommer passa min son som är 98 cm lång och normaltjock. Någon som har ett sånt set? Det stod nämligen i annonsen att det var en 104 men måste ha blivit fel någonstans. Det är inte hela världen om det är för litet för då kan nog lillebror ha det, men i så fall måste jag leta upp ett annat tills jag kommer till Sverige till storebror.
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Jag har inget sådant set, men My är på sin höjd 88cm lång och hon har st 98 på sina ytterkläder, och på de flesta innekläderna också. Didriksson overallen har hon dock 90 på, men den har blivit för kort i benen så nu måste jag köpa en ny.

Maja är 74cm lång och hon har st 86 på sin Ica overall, och den är bara liiite lång i benen. Så min erfarenhet är att man får ha större storlek på kläderna än vad barnet är långt. Men är det en 104 egentligen så borde det ju inte vara några problem. Sen har jag för mig att KappAhls grejer är lite större i storlekarna, men jag kan ha fel, för jag har inte handlat så mycket där.
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Ja jag var ju ute efter ett set i 104, så jag är rädd att det är lite litet. Han har växt ur sitt Didrikson i 90 och en overall i 98 är på snäppet för liten.

Jag kan ju köpa ett i 104 ändå, jag kan ju alltid ha det nästa år om det första passar i år.
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Isak är 1.02 och har 98 på vissa kläder och 104 på andra.
Det passar honom perfekt.
Hellre lite stort än på gränsen.
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Absolut, det var darfor jag jag trodde jag kopte ett i 104...

Ingen som har ett sant fran Kaxs?
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Sonen har en jacka från Kaxs i stl 92 och han är ca 92. Den är stor. Inga problem att få under en tjock tröja heller om man vill det. Tyvärr vet jag inte hur byxorna är.
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Vincent har en jacka från Kaxs. Den är i strl 116, han är 112. Den är lagom, och passar säkert nästa år också.
 
Sv: Storlek på vinterkläder

Ok da kanske det gar i alla fall! Vi ska ju inte till Norrland direkt och har pa Irland blir det inte superkallt sa jag behover kanske bara tva lager under den. Hoppas den passar!
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 864
Senast: Salinero
·
Gravid - 1år Vår lilla fröken blir 1 år i december och jag har insett att det inte kommer att funka att bädda ner henne med filtar som förra vintern...
2
Svar
25
· Visningar
7 242
Senast: keilir
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 006
Senast: Supersalt
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 033
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp