Strejkar hon och vill gå ut?

cellcell92

Trådstartare
Hej, jag har en mammakatt med 2 kattungar som är 7 veckor snart 8, och väldigt självständigt. Rumsrena och äter och dricker själva. Jag undrar nu då jag har vaknat 2 morgonar nu av att mammakatt har kissat i sängen. Hon bryr sig inte speciellt mycket om kattungarna längre så kan det va en sorts strejk för att hon vill gå ut? Hon är utekatt sedan barnsben och även dom andra vuxna katterna är utekatter. Känns lite som att det är en sorts strejk och skulle man våga släppa ut henne? Jag vet ju att hon alltid kommer tillbaka och att hon håller sig här i närheten :)
Tacksam för snabba svar!

Sv: Strejkar hon och vill gå ut?

Hon vill säkert gå ut. Möjligt att hon börjat löpa igen.

Jag tycker du ska kastrera henne innan du låter henne gå ut igen.

Hon blev kastrerad samtidigt som vi fick göra akut kejsarsnitt på henne så det är ingen risk att hon börjar löpa igen :) men vågar man släppa ut henne da? För kattungarna klarar ju sig själva i stort sett nu :)

Ok, jättebra att hon är kastrerad!

Kattungarna behöver henne mer eller mindre tills de är minst 12 veckor gamla men det är inte omöjligt att hon behöver lite "egentid". Om du är säker på att hon inte blir borta nån längre stund så låt henne gå ut.

Hur många lådor har du till katterna? Det kan oxå vara en anledning. Rekommendationen är 1 låda/katt + 1 extra.

Okej :) jag hade 2 från början, jättestora kattlådor, inte dom små vanliga, och när kattungarna skulle börja gå på lådan så satte jag dit en till så det är 3 stora lådor nu till dom, så de är mammakatt och 2 kattungar som använder dom, dom andra 2 katterna är utekatter helt och använder inte lådan alls :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Behöver alla tips jag kan få! Hur ska man göra för att få motivation till att orka göra saker man mår bra av och vad är det för saker...
Svar
6
· Visningar
1 522
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Har länge tänkt på att skapa den här tråden men skjutit på det, kanske dels för jag varit orolig för hur jag skulle bli bemött i och med... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 373
Senast: Myzan87
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 093
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
2 003
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur