Igen, tolka inte in något som jag inte har skrivit. Läs inte in antydningar, för det finns inga. Jag skrev inte att det enda man behöver veta är att den ena är en kvinna och den andra är en man - utan det var i relation till det som redan skrivits av TS i tråden.Du skrev att faktan att det räcker med att veta att det varit en man och en kvinna inblandad för att kunna konstatera att mannen var härskande mot kvinnan.
1. Det antyder att du menar att om förhållandet vore det omvända så hade det inte varit säkert att det handlade om härskartekniker, annars hade du ju inte använt den argumentationen?
2. Eftersom det finns en massa olika saker som vi inte vet efter att ha hört den ena sidans tolkning av situationen, så blir det ännu märkligare att mena att det räcker med att veta att en man och en kvinna varit inblandad för att kunna dra slutsatser i ett enskilt fall.
Hur menar du att statistik kan visa hur det var i denna situationen där två personer - där en var en kvinna och den andra en man - som försökte kommunicera om turordningen vid en pantmaskin? Vad är det för statistik du sett?
Det är otroligt vanligt att män använder härskartekniker, framförallt mot kvinnor. Jag pratar alltså om hur samhället ser ut i stort. Våldsstatistik tex, inkluderar sexuella övergrepp där. Män som grupp står för 90% av våldsrelaterade brott.