Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt självvalt. Jag rakar inte benen, inte under armarna och jag sminkar mej inte ... Men ser inte vad de har med en debatt om att feminismen inte ser slöjan som kvinnoförtryckande...

Om du anser att du har ett problem med hur du ser ut sminkad/osminkad så tycker jag du ska ta tag i det problemet. Det är ingen annan än du som kan bestämma över hur du anser du ser ut...
Ja mitt syfte var just att även vi har saker många kvinnor gör som frivilligt fast andra kanske kan ifrågasätta hur frivilligt det är kopplat till kultur.

Om oppositionen och deras framtida samarbete.

"Men S är för ny kärnkraft. I SVT:s 30 minuter tidigare i år sa Daniel Helldén att MP inte kan sitta i en regering som bygger ny kärnkraft."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/klimat/a/Wv7e4g/prognosen-rakna-med-rekordvarme

Så i oppositionen har vi MP som inte kan sitta i samma regering som S och C som inte kan sitta i samma regering som V.
Det ser ut som en svår ekvation att få ihop en majoritet av det där.
Eftersom kärnkraft inte är ekonomiskt hållbar så löser det sig av sig själv.

Så hur ska det gå till? Alltså för islam att ta över det svenska samhället? Blir det shia eller sunni? Kanske någon sufisk inriktning?
Runt två tredjedelar är sunnimuslimer. Antalet troende muslimer är nånstans i 5+-procenthäraden, så de får ha rätt bra metoder för att "ta över det svenska samhället" för att låta de 95 procenten bara hänga med. Sen är det intressant för många av de troende muslimer (den där lilla klicken) jag träffat har inte signalerat någon som helst ambition att "ta över samhället", när de äntligen har hittat sin plats på jorden där de åtnjuter religionsfrihet och en sekulär stat. DET är däremot på vissa sätt hotat av de islamofobiska krafter som nu styr Rosenbad.

Jag är betydligt mer oroad över extrema islamofobiska krafter som håller på att "ta över det svenska samhället", där flera tidigare ganska normalt funtade partier till och med säger att de kan sitta i regering. Helt absurt. Det kommer säkert vara de på högersidan som säger att "de inte såg det komma", trots att det är uppenbart var det sluttande planet lutar när man tar in konservativa nationalister med rasistiska utgångspunkter till styrande makt.

Det var det här begreppet med att "sila mygg och svälja kameler"....

1780303329729.webp

Och i samma andetag som du nu säger att det är så hemskt i Islamiska länder så är Islam inget att vara rädd för ? Så hur ska du ha det ? Antingen är Islam "farligt" och då ÄVEN i Sverige eller så är det inte farligt ! #inteallamän
Du blandar ständigt ihop länder/kultur/religion på ett otroligt rörigt sätt.

Ett par exempel.
Iran är ett muslimskt land. De bedriver omfattande underrättelseinhämtning mot Sverige. De förtrycker också sin egen befolkning. Det gör Iran till ett farligt land men det gör inte islam farligt.

Ryssland ett ryskortodoxt land. Ryssland bedriver ett anfallskrig mot Ukraina som är ett fritt demokratiskt land i Europa. De bedriver också omfattande inhämtning mot Sverige. Det gör Ryssland till ett farligt land. Men det är inte detsamma som att ortodoxt kristna länder är farliga.

Det handlar inte om religionen.

Du blandar ständigt ihop länder/kultur/religion på ett otroligt rörigt sätt.

Ett par exempel.
Iran är ett muslimskt land. De bedriver omfattande underrättelseinhämtning mot Sverige. De förtrycker också sin egen befolkning. Det gör Iran till ett farligt land men det gör inte islam farligt.

Ryssland ett ryskortodoxt land. Ryssland bedriver ett anfallskrig mot Ukraina som är ett fritt demokratiskt land i Europa. De bedriver också omfattande inhämtning mot Sverige. Det gör Ryssland till ett farligt land. Men det är inte detsamma som att ortodoxt kristna länder är farliga.

Det handlar inte om religionen.
Det handlar om religion ! Men att vi tycker olika om det får du helt enkelt stå ut med. Du får tycka att religionen inte är problemet. JAG tycker religion är problem...

Och nu inser även MP att det inte är läge att höja drivmedelpriserna

https://marcusoscarsson.se/just-nu-...1MqHb8MJCXaKQeYWOK_aem_qF6_mzrLazfVw2mHppq4vw

"
Nu backar MP.

Miljöpartiet utesluter nya höjningar vid pump med anledningen av energikrisen som uppstått till följd av kriget i Mellanöstern"
Här är en mer opartisk källa.
https://www.dn.se/sverige/mp-darfor-vill-vi-inte-hoja-branslepriserna-nu/

Jag håller inte med mitt parti där faktiskt. Tycker inte att dessa skattesänkningar som varit borde fortsätta.

Det handlar om religion ! Men att vi tycker olika om det får du helt enkelt stå ut med. Du får tycka att religionen inte är problemet. JAG tycker religion är problem...
Det får du så klart tycka. Och då är så klart följdfrågan om du anser att vi ska hantera alla ortodoxa kristna som vi hanterar de ryskortodoxa?

För då måste vi ju prata om religioner och inte länder. Om det nu är religionen som är själva problemet.

Jag känner mig lite delad i båda frågorna... Ett hönshus kan jag ändå tycka tillför lite. Huset/gården har ju ändå anställd personal, så det är ju inte som att det kommer vara Kristerssons som håller efter det = det tillhör Harpsund = inte en "privat" investering. Kan också tycka att gymmet de köpte in i stan också är en ganska bra investering om det finns kvar till efterföljande. Sveriges statsminister kan liksom inte gå på Friskis och träna, och utrustning till gym är svindyrt!
Lite samma sak med språklektionerna. Jag ser det som kompetensutveckling på jobbet, och det brukar man generellt inte betala ur egen ficka. Är det dessutom bara 78 timmar över en treårsperiod så är jag mer skeptisk till att det var så få timmar över en lång period istället för någon mer intensivkurs!

Det är inte främst Kristerssons hönshus eller ministerns engelska lektioner utan att Svantesson vill skära ner på antalet anställda på Trafikverket (och andra statliga verk) som skaver. Man kan nog ta för givet att arbetsuppgifterna inte kommer minska.

Det luktar DOGE över det hela. Fö var DOGE ett totalt fiasko som bara ökat budgetkostnaderna och samtidigt slaktat flera statliga verk och tömt dem på kompetenta anställda.

Sen är det intressant för många av de troende muslimer (den där lilla klicken) jag träffat har inte signalerat någon som helst ambition att "ta över samhället", när de äntligen har hittat sin plats på jorden där de åtnjuter religionsfrihet och en sekulär stat.
Jag har träffat väldigt många muslimer.
Och kanske 5 av dem har velat ta över samhället.
Men det är ju många som vill göra det.
Nordiska motståndsrörelsen, NMR, är en grupp och så finns det några kristna grupper också.

Jag kan inte tycka att det ena är värre än det andra.
Eller kanske ändå att jag tycker att NMR är värst.

Eftersom att du har fått det hela om bakfoten, så kommer vi inte att stå ut med dina missuppfattningar av hur saker hänger ihop.

Observera här att jag är agnostiker och inte tillhör någon religion.
Så jag talar verkligen inte i egen sak.

Det är inte främst Kristerssons hönshus eller ministerns engelska lektioner utan att Svantesson vill skära ner på antalet anställda på Trafikverket (och andra statliga verk) som skaver. Man kan nog ta för givet att arbetsuppgifterna inte kommer minska.

Det luktar DOGE över det hela. Fö var DOGE ett totalt fiasko som bara ökat budgetkostnaderna och samtidigt slaktat flera statliga verk och tömt dem på kompetenta anställda.
Här får jag väl villigt erkänna att jag inte läste länkarna utan svarade utifrån tema. Men ja, när jag faktiskt läste den första länken så är det ju lite konstigt att hon vill ha "sommarhöns", lite bygga illusion av något som inte finns, etc. Jag ska villigt erkänna att jag trodde det var mer att det hade varit trevligt med färska ägg och att de faktiskt skulle bli en del av Harpsund konstant. Gillade hur de behövde vara "lite kreativa" med äppelsorter eftersom träden inte producerade tillräckligt mycket äpplen för att starta ciderproduktion :up:

Men annars är jag den första som vill stämpla Kristerssons med korumptions-stämpeln. Fattar verkligen inte varför Ed får springa runt och torka sig i rövven med skattepengar och leka First lady...

Runt två tredjedelar är sunnimuslimer. Antalet troende muslimer är nånstans i 5+-procenthäraden, så de får ha rätt bra metoder för att "ta över det svenska samhället" för att låta de 95 procenten bara hänga med. Sen är det intressant för många av de troende muslimer (den där lilla klicken) jag träffat har inte signalerat någon som helst ambition att "ta över samhället", när de äntligen har hittat sin plats på jorden där de åtnjuter religionsfrihet och en sekulär stat. DET är däremot på vissa sätt hotat av de islamofobiska krafter som nu styr Rosenbad.

Jag är betydligt mer oroad över extrema islamofobiska krafter som håller på att "ta över det svenska samhället", där flera tidigare ganska normalt funtade partier till och med säger att de kan sitta i regering. Helt absurt. Det kommer säkert vara de på högersidan som säger att "de inte såg det komma", trots att det är uppenbart var det sluttande planet lutar när man tar in konservativa nationalister med rasistiska utgångspunkter till styrande makt.

Det var det här begreppet med att "sila mygg och svälja kameler"....

Visa bifogad fil 186067
De kanske attackerar oss med islamistiska drönare, mera kända som flygande mattor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund