Ej heller på remissinstanserna.Fast sd följde ju inte den här svenska traditionen med att lyssna på utredningar har vi ju erfarit.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ej heller på remissinstanserna.Fast sd följde ju inte den här svenska traditionen med att lyssna på utredningar har vi ju erfarit.![]()
Och många ortodoxa judinnor täcker också sitt hår på lite olika sätt.Det finns ju också nunnor i Sverige. Både katolska och faktiskt några få svenskkyrkliga. Samtliga dessa bär huvuddok.
Sant. Fast kanske ser inte Sd en religiöst motiverad peruk som att kvinnan tvingas dölja sitt hår? Tex måste de ju fatta att det är en peruk. (Jag vet att peruk inte är det enda sättet när det gäller judiska kvinnors hår.)Och många ortodoxa judinnor täcker också sitt hår på lite olika sätt.
Jag antar att du inte satt i kommunfullmäktige?
För om man gör det så har man tagit ett så stort politiskt ansvar att man lämpligen ser till att uppföra sig som en vuxen och mogen människa.
I annat fall så belastar det partiet.
Vilket det gör.
Skall man släppa fram en odräglig 18-åring till att ta hand om en kommun?
Jag minns särskilt en sak som hon sade:
"Ni unga måste förstå att allt annat än Socialdemokraterna kommer att ödelägga er framtid."
Som att det vore domedagen och jordens undergång om inte Palme vann valet.
Sekt.
Hävdar M att de ägnar sig åt ekonomisk åtstramning? Hurdå? De verkar ju ösa ut pengar?Dogmatism är aldrig bra. Så det är bra att Kristersson förespråkar en politik som är fri från överdrifter.
Statsminister Ulf Kristersson (M) varnar för att en rödgrön valseger leder till en "vänsterradikal" kursändring. Han menar att oppositionen vill höja skatter och bidrag, öka asylinvandringen samt gå tillbaka till "löntagarfondernas dagar". Kristersson lyfter fram valet som ett vägval mellan fortsatt ekonomisk åtstramning och rödgrön oreda.
(saxat från M)
Hävdar M att de ägnar sig åt ekonomisk åtstramning? Hurdå? De verkar ju ösa ut pengar?
https://www.riksgalden.se/press-och...fortsatt-budgetunderskott-ger-okad-upplaning/
https://www.tn.se/ekonomi/45647/prognos-sa-mycket-vaxer-svenska-statsskulden/
https://www.svd.se/a/0pLk8G/staten-lanar-mer-for-att-tacka-underskott
Jo men alltså tycker att strama åt innebär att man slösar mindre pengar?Tja, de har stramat åt socialförsäkringssystemet, vård, skola, omsorg, arbetslösa har fått det mycket, mycket sämre. Höginkomsttagare däremot har fått det bättre. Sedan har de ju fläskat på nu inför valet med (notera) tillfälligt sänkt matmoms, sänkt drivmedelsskatt och halverandet av busskort. Fram till årskiftet dvs.
Förresten SVT har gjort en bra sammanfattning om sänkt straffålder.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/yngre-barn-i-fangelse-minskar-det-brottsligheten
Det lustigaste är att allting som Gunnar Strömmer säger talar för sänkt straffålder är saker han rimligen, lugnt hade kunnat göra i nuvarande. Trygghet, skola, uppföljning i flera år osv, ska det vara helt omöjligt att göra det i nuvarande vårdform?
(btw i reportaget visas tex att Danmark haft sänkt straffålder men att det hade motsatt effekt (ökad återfallsrisk) och de höjde igen.)
Haha, nej religiöst motiverade peruker blir väl svåra att klocka. Men skulle tro att det är röster från upprörda judiska organisationer är det största hoppet vad gäller att stoppa förslaget, eftersom att SD vill undvika att stöta sig allt för mycket med dem (just nu iaf...).Sant. Fast kanske ser inte Sd en religiöst motiverad peruk som att kvinnan tvingas dölja sitt hår? Tex måste de ju fatta att det är en peruk. (Jag vet att peruk inte är det enda sättet när det gäller judiska kvinnors hår.)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aJ4pjM/svantesson-vi-ska-spara-70-miljarder
Moderaterna vill skära ännu mera i A-kassan. Fler kommer inte att få jobb bara för att de får mindre med pengar.
Såg att Kristersson varnade för vänstern, och betonade att om man röstar på hans sida av politiken så vet man vad man får.
Ja just det. Tänk lite till.
Bohlin?Konstigt nog är det vänsterpolitiker som mördats, men du bekymrar dig om Bohlin.)
Jag kan inte se framför mig vare sig Dadgostar eller Andersson bete sig så tölpaktigt, dumt och hotfullt som Bohlin gjorde i situationen. Sen är det ändå inte rätt att förfölja eller hota.Bohlin?
Politiker skall varken mördas, förföljas eller trakasseras.
Skillnaden här är att Bohlin är just nu och något som behöver hanteras framöver.
Det misstag som begicks då går inte att rätta till i efterhand.
Allt man kan göra nu är att se till att det inte blir tokigt igen.
Jag vill inte att någon förföljer eller hotar Nooshi Dadgostar eller Magdalena Andersson heller.
Det är mycket smart att tex köra över lagrådet. Hade man inte gjort det så hade många gängkriminella gått fria och orsakat ännu mer förödelse i samhället. Nu sitter många istället inlåsta och staten tar tillbaka tillgångar som gängkriminella råffat åt sig olagligtHur smart är det att köra över de som har i uppgift att granska lagförslag i deras giltighet eller om de kan genomföras
Inte alls!
Nej det är ju så.Dogmatism är aldrig bra.
Jag tyckte att den situationen var ganska svårbedömd. Men utifrån hur han nu i dagarna gått till attack på en enskild journalist av ingen annan anledning än att hon gjort sitt jobb, så känns det inte alls osannolikt att han gått över gränser och agerat oprofessionellt även i andra sammanhang. Extra häpnadsväckande blir det så klart att han är minister för civilt försvar. Det borde ligga i hans intresse att Sverige har en stark och transparent demokrati, och då är ju inte minst journalisters frihet väldigt, väldigt viktig.Jag kan inte se framför mig vare sig Dadgostar eller Andersson bete sig så tölpaktigt, dumt och hotfullt som Bohlin gjorde i situationen. Sen är det ändå inte rätt att förfölja eller hota.