Svensk politik nr 3

Det jag reagerade starkast på är det där "hyttande" med fingret och "SÅ SÄTT DIG NER" sen bara gå där ifrån. Det inte för det råkade var en vänsterpartist. Jag hade blivit lika illa till mods från vilket parti den här typen av utåtriktad frustration än kommit från. Ibland finns det en stark poäng i att svara kort och klart och direkt.......tex. i detta fall. Du verkar försvara honom - tycker du ochså att den direkta frågan är så pass komplicerat svår att svara? Att det liksom krävs så mycket snack. (För att ändå inte riktigt ha svarat på den direkta frågan?)
Ja, jag försvarar honom. Precis innan Cederholm frågade om Riazat tog avstånd till Hamas etc, som föranledde svaret från honom som jag citerade i sin helhet så sa han: "Vänsterpartiet har alltid tagit avstånd från brott mot mänskliga rättigheter och terrororganisationer. Det kommer vi att fortsätta att göra, och du har också hört det från talarstolen minst fyra gånger av olika representanter från Vänsterpartiet i dag." som svar på samma fråga... så jag har förståelse för att han blev frustrerad och kände att budskapet inte gick in, speciellt om man har i åtanke att han, tillskillnad från Cederfelt flytt liknande förtryck.

Sedan hör det väl snarare till att man kommer med en utläggning i sina svar, och inte bara svarar kort.
 
Ja, jag försvarar honom. Precis innan Cederholm frågade om Riazat tog avstånd till Hamas etc, som föranledde svaret från honom som jag citerade i sin helhet så sa han: "Vänsterpartiet har alltid tagit avstånd från brott mot mänskliga rättigheter och terrororganisationer. Det kommer vi att fortsätta att göra, och du har också hört det från talarstolen minst fyra gånger av olika representanter från Vänsterpartiet i dag." som svar på samma fråga... så jag har förståelse för att han blev frustrerad och kände att budskapet inte gick in, speciellt om man har i åtanke att han, tillskillnad från Cederfelt flytt liknande förtryck.

Sedan hör det väl snarare till att man kommer med en utläggning i sina svar, och inte bara svarar kort.
Men neeej han svarar inte på den direkta frågan. Den gäller Hamas!! Han svarar att VP har alltid tagit avstånd från brott mot mänskliga rättigheter och terrororganisationer. Du är väl medveten om att det finns ett antal vänsteranhängare och islamister på vänstersidan som inte anser Hamas vara en terrororganisation och att människoslakten, våldtäkterna och kidnappningarna den 7 oktober inte var någon terrorattack utan någon slags offensiv mot ockupationsmakten Israel. ( Ekis Ekman tex :turd:) Reizat kanske också är av Ekis Ekmans uppfattning och alla andra som hyllar Hamas och deras slakt. Därför tassar runt frågan och inte kort och gott svara Ja dom är en terrororganisation!! Eller Nej dom är inte en terror organisation.
 
Men neeej han svarar inte på den direkta frågan. Den gäller Hamas!! Han svarar att VP har alltid tagit avstånd från brott mot mänskliga rättigheter och terrororganisationer. Du är väl medveten om att det finns ett antal vänsteranhängare och islamister på vänstersidan som inte anser Hamas vara en terrororganisation och att människoslakten, våldtäkterna och kidnappningarna den 7 oktober inte var någon terrorattack utan någon slags offensiv mot ockupationsmakten Israel. ( Ekis Ekman tex :turd:) Reizat kanske också är av Ekis Ekmans uppfattning och alla andra som hyllar Hamas och deras slakt. Därför tassar runt frågan och inte kort och gott svara Ja dom är en terrororganisation!! Eller Nej dom är inte en terror organisation.
Ja, men tex. Ekis Ekman är inte vänsterpartiet (eller någon som jag sympatiseras med alls, jag tycker rent ut sagt att hennes syn på transpersoner är skadlig). Sedan går det alldeles utmärkt att fördöma Hamas samtidigt som man också fördömer staten Israels förtryck av palestinier, och tycka att det är de som stått för den mesta slakten. Och Cederfelt åkte förresten på bjudresa till Israel i februari, efter att internationella domstolen beordrat Israel att vidta åtgärder för att det finns risk för folkmord - något Israel helt struntat i. Och nu har man liksom dödat över 30 000...
 
Ja, men tex. Ekis Ekman är inte vänsterpartiet (eller någon som jag sympatiseras med alls, jag tycker rent ut sagt att hennes syn på transpersoner är skadlig). Sedan går det alldeles utmärkt att fördöma Hamas samtidigt som man också fördömer staten Israels förtryck av palestinier, och tycka att det är de som stått för den mesta slakten. Och Cederfelt åkte förresten på bjudresa till Israel i februari, efter att internationella domstolen beordrat Israel att vidta åtgärder för att det finns risk för folkmord - något Israel helt struntat i. Och nu har man liksom dödat över 30 000...
Jag är så imponerad av dig i den här tråden, att du orkar ta debatt gång på gång. ❤️
 
Jag är så imponerad av dig i den här tråden, att du orkar ta debatt gång på gång. ❤️
Tack :heart

Men det verkar råda lite delade meningar i den frågan, förra veckan fick jag snarare höra att jag brukar gå över gränsen i just den här tråden. ;) Vilket inte är särskilt märkligt, toleransen för mitt härjande beror väl till viss del på inställningen till olika sakfrågor (fast inte enbart, såklart).
 
Tack :heart

Men det verkar råda lite delade meningar i den frågan, förra veckan fick jag snarare höra att jag brukar gå över gränsen i just den här tråden. ;) Vilket inte är särskilt märkligt, toleransen för mitt härjande beror väl till viss del på inställningen till olika sakfrågor (fast inte enbart, såklart).
Så länge du inte skrivit på Tidö-avtalet tycker jag du kan bemöta rasism och andra stolligheter på det sätt det bör bemötas. Vissa andra har ju avtalat om egen munkavle.
 
Tack :heart

Men det verkar råda lite delade meningar i den frågan, förra veckan fick jag snarare höra att jag brukar gå över gränsen i just den här tråden. ;) Vilket inte är särskilt märkligt, toleransen för mitt härjande beror väl till viss del på inställningen till olika sakfrågor (fast inte enbart, såklart).
Jag tyckte/tycker du gick/går över gränsen i bemötandet av vissa användare. Där inte sakfrågan svaras på.....

Om du menar att mitt inlägg till dig beror på viss inställning i sakfråga har du helt fel.
 
Jag tyckte/tycker du gick/går över gränsen i bemötandet av vissa användare. Där inte sakfrågan svaras på.....

Om du menar att mitt inlägg till dig beror på viss inställning i sakfråga har du helt fel.
Notera gärna att jag själv beskriver det som att jag härjar, och att toleransen inför härjandet nog till viss del beror på inställningen till sakfrågorna och jag la till parentesen ("fast inte enbart, såklart)" för att understryka att det givetvis kan vara en smaksak oavsett. Och jag tyckte mest att det var lite lustigt att det var ris förra fredagen, och ros denna fredagen. Du klargjorde liksom varför förra veckan, och jag tolkar det inte alls som att det är för att du har andra åsikter än jag - det är helt rimligt att tycka att jag är störig oavsett.
 
Notera gärna att jag själv beskriver det som att jag härjar, och att toleransen inför härjandet nog till viss del beror på inställningen till sakfrågorna och jag la till parentesen ("fast inte enbart, såklart)" för att understryka att det givetvis kan vara en smaksak oavsett. Och jag tyckte mest att det var lite lustigt att det var ris förra fredagen, och ros denna fredagen. Du klargjorde liksom varför förra veckan, och jag tolkar det inte alls som att det är för att du har andra åsikter än jag - det är helt rimligt att tycka att jag är störig oavsett.
Jag tycker det är bra om man härjar en del annars blir det ju inte kul. Bara man inte drar rasistkortet när man inte har nått mer att komma med.
 
Sedan går det alldeles utmärkt att fördöma Hamas samtidigt som man också fördömer staten Israels förtryck av palestinier, och tycka att det är de som stått för den mesta slakten.
Du kanske inte tror mig, men jag är inte imponerad av staten Israel, deras förtryckar och bosättningspolitik osv. Efter min vistelse där i början av 90 talet så blev jag varse genom berättelser (av palestinier OCH av Israeler) och egna bevittnade händelser att det inte är konstigt att hat och uppgivenhet får rejäl näring. MEN.........den 7 oktober var en rejäl ögonöppnare. Hamas vill inte ha fred, dom för inget krig mot Israel. Dom bedriver terror och utför terrorbrott värre än is ÄVEN mot sina egna. Fanns det någon ryggrad och hjärna i Hamas slaktare låter dom sitt folk vara ifred och krigar för sitt folk och inte gömmer sig bland dom.
En annan ögon öppnare som kom med människoslakten den 7 oktober var hur otroligt utbredd judehatet är i Europa och i Sverige, och hur öppet det visades. Bilkaravaner, tutningarna och firandet ungefär som om man vunnit världen fick i alla fall min mage att vända sig ut och in.
 
Du kanske inte tror mig, men jag är inte imponerad av staten Israel, deras förtryckar och bosättningspolitik osv. Efter min vistelse där i början av 90 talet så blev jag varse genom berättelser (av palestinier OCH av Israeler) och egna bevittnade händelser att det inte är konstigt att hat och uppgivenhet får rejäl näring. MEN.........den 7 oktober var en rejäl ögonöppnare. Hamas vill inte ha fred, dom för inget krig mot Israel. Dom bedriver terror och utför terrorbrott värre än is ÄVEN mot sina egna. Fanns det någon ryggrad och hjärna i Hamas slaktare låter dom sitt folk vara ifred och krigar för sitt folk och inte gömmer sig bland dom.
En annan ögon öppnare som kom med människoslakten den 7 oktober var hur otroligt utbredd judehatet är i Europa och i Sverige, och hur öppet det visades. Bilkaravaner, tutningarna och firandet ungefär som om man vunnit världen fick i alla fall min mage att vända sig ut och in.
Jag tror dig! Men utifrån att du trots allt har en uppfattning om situationen som den varit länge, och Israels roll i den, så undrar jag ändå varför du tolkar alla demonstrationer för solidaritet med Palestina som ett stöd för Hamas? För du uttryckte ju en förståelse för uppgivenhet och rentav hat? Visst, det har väl förekommit de som "firat", men nu är det väl mer desperation. Och det är ju en realitet att antisemitism (och islamofobi) ökat markant till följd av konflikten världen över. Men en klar majoritet av de som fördömer IDFs slakt (ja, det är också slakt - i mycket större omfattning) har också självklart fördömt attacken 7 oktober, men allt vad den innebar.
 
Men utifrån att du trots allt har en uppfattning om situationen som den varit länge, och Israels roll i den, så undrar jag ändå varför du tolkar alla demonstrationer för solidaritet med Palestina som ett stöd för Hamas?
Den euforiska glädjen över slakten, våldtäkterna och kidnappningarna på civila, på Sveriges gator. Riksdagsledamoten Zinaida Kajevic som menade att civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar - blev utbuad och tvingas lämna scenen. Ett axplock.

Men en klar majoritet av de som fördömer IDFs slakt (ja, det är också slakt - i mycket större omfattning)
Att det mördas och dödas så många civila i Gaza beror på Hamas! Dom använder kallblodigt sin egna befolkning för sitt perversa nöjjes skull. Alla pengar världen har donerat till Gaza som skulle kunna ha använts till sååå mycket gott -har Hamas lagt vantarna.
 
Den euforiska glädjen över slakten, våldtäkterna och kidnappningarna på civila, på Sveriges gator. Riksdagsledamoten Zinaida Kajevic som menade att civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar - blev utbuad och tvingas lämna scenen. Ett axplock.


Att det mördas och dödas så många civila i Gaza beror på Hamas! Dom använder kallblodigt sin egna befolkning för sitt perversa nöjjes skull. Alla pengar världen har donerat till Gaza som skulle kunna ha använts till sååå mycket gott -har Hamas lagt vantarna.
Det med riksdagsledamoten är ju något som faktiskt har hänt, men det andra är ju ganska mycket av en tolkningsfråga? Det kan lika gärna röra sig om nåt slags glädje över att någon äntligen "slog tillbaks" mot Israel. Jag personligen tycker såklart att det är svårt att bortse ifrån våldet, men det är väl förmodligen enklare att bara se det "bra" om man själva utsatts för våld.


Men va, menar du tex. UNRWA? De är inte Hamas. Däremot anklagar EU:s utrikeschef Israel för att ha finansierat just Hamas, för att försvara styret på Västbanken. Och perversas nöjes skull? Det låter väldigt magstarkt, men ja befolkningen i Gaza har fått lida till följs av Hamas attack i oktober.

Överlag så tycker jag att det är sorligt att det blir skillnad på folk och folk. Det är en tragedi när israeliska kvinnor mördas och blir våldtagna, men när det är palestinska kvinnor som mördas eller våldtas så rapporteras det inte lika mycket om det. När Israeliska barn dödats så är de barn lite oavsett hur mycket de närmat sig 18 och det klargörs med all tydlighet att Hamas ligger bakom, men när barn i Gaza dödats av IDF så är de potentiella terrorister nästan även om de skulle vara orimligt unga, och media skriver sällan att Israel dödat dem, utan att de dött vid en bombning utan att skriva vem som fällde bomben. När det visas bilder föräldrar som håller krampaktigt i sina döda barn, så anklagas de många gånger av IDF för att bära omkring på dockor...
 
Att det mördas och dödas så många civila i Gaza beror på Hamas! Dom använder kallblodigt sin egna befolkning för sitt perversa nöjjes skull. Alla pengar världen har donerat till Gaza som skulle kunna ha använts till sååå mycket gott -har Hamas lagt vantarna.

Att över 30 000 civila mördats i Gaza under pågående folkmord kan endast härröras till Israel.
 
Den euforiska glädjen över slakten, våldtäkterna och kidnappningarna på civila, på Sveriges gator. Riksdagsledamoten Zinaida Kajevic som menade att civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar - blev utbuad och tvingas lämna scenen. Ett axplock.


Att det mördas och dödas så många civila i Gaza beror på Hamas! Dom använder kallblodigt sin egna befolkning för sitt perversa nöjjes skull. Alla pengar världen har donerat till Gaza som skulle kunna ha använts till sååå mycket gott -har Hamas lagt vantarna.
Nope. Hamas mördar inte en enda palestinier i Gaza. Hamas är en organisation som använder terror för att uppnå sitt mål om att utplåna Israel men det är inte heller det enda som karaktäriserar Hamas. Det är giftigt att vi serveras så enkelspåriga bilder från olika parter i konflikten.

Jag tycker att proportionaliteten i Israels krig förlorades ungefär efter första dagarna eller veckan. Nu är det mer bara slakt och utplåning utan större urskillning. Vilket också drabbar de israeliska soldaterna som förlorat all kompass i vad som är krigsbrott och inte.
 
Att över 30 000 civila mördats i Gaza under pågående folkmord kan endast härröras till Israel.
Och den siffran hade varit långt mycket lägre om inte Hamas använder civila som sköldar. Gömmer sig likt illaluktande kloakråttor under sjukhus eller på andra ställen där många människor befinner sig. Svin som utplånar sin befolkning.
Nope. Hamas mördar inte en enda palestinier i Gaza.
Du har mjuka, fina tankar om de hära gossarna......
 
Och den siffran hade varit långt mycket lägre om inte Hamas använder civila som sköldar. Gömmer sig likt illaluktande kloakråttor under sjukhus eller på andra ställen där många människor befinner sig. Svin som utplånar sin befolkning.

Du har mjuka, fina tankar om de hära gossarna......

Rent skitsnack, ärligt talat.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 225
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 705
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 881
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp