Svensk politik nr 3

Ja jag har missat alla bilder när Daniel Reizat visat sig vara artig och tar i hand. Jag hade ingen som helst koll på vem snubben var innan jag såg klippet då han blev RASANDE för att han blev lite pressad att svara på en enkel jävla fråga. (Anser Daniel Riazat att Hamas är en Terrororganisation? Att det brott som Hamas begick den 7 oktober är ett brott utfört av en terrororganisation?) Jag reagerar på hans misogyna sätt att bemöta denna enkla fråga. Han hytter med fingret uppmanar sin politiska motståndare att "SÅ SÄTT DIG NER"!!! Jag menar..........jag tror verkligen inte du (eller hela vänstern eller här på buke heller för den delen) hade låtit Rickard Jomshof fått gå omärkt förbi efter ett sådant beteende. Eller????
Har du sett hela debatten mellan dem? Han besvarar de frågorna flera gånger, fördömer Hamas och liknande grupper, men hon upprepar ändå frågan och låtsas som att han inte svarar.
 
Men nu har ju Regeringen steppat upp straffskalorna betydligt som har röstats igenom i Riksdagen.

Det blir allt vanligare att domstolarna dömer gängkriminella till livstids fängelse. Senast idag var det ju en åklagare som yrkade på livstids fängelse OCH utvisning. Så får vi se vad rätten säger. Så visst är det bevisligen problem med den typen av klientel.

Vad har gängkriminella med mitt inlägg att göra? Att någon döms till utvisning betyder bara att personen inte är svensk medborgare.

Det "klientel" jag skrev om var papperslösa i Sverige. Det du skriver till svar är goddag yxskaft.
 
Har du sett hela debatten mellan dem? Han besvarar de frågorna flera gånger, fördömer Hamas och liknande grupper, men hon upprepar ändå frågan och låtsas som att han inte svarar.
Jag tror inte jag har sett hela debatten. Det jag såg räckte för mig. Är Hamas en terrororganisation? Varför krångla till det och bli förbannad? Det är ju bara att svara Ja eller nej! Och vet du.....det börjar bli vääääldigt viktigt att våra förtroendevalda är tydliga med var dom har sitt intresse någonstans.
 
Var kan man hitta information om att risken att hamna i kriminalitet är stor? (Risken att utsättas för kriminalitet har ju redan tagits upp.)
Jag tycker det finns rätt mycket information på nätet om risker med ett ökat skuggsamhälle, både när det kommer till utsattheten OCH risk för att dras in i kriminalitet. När det kommer till forskning verkar det tunt.
 
Jag tycker det finns rätt mycket information på nätet om risker med ett ökat skuggsamhälle, både när det kommer till utsattheten OCH risk för att dras in i kriminalitet. När det kommer till forskning verkar det tunt.

Vad menar du med information på nätet?

När jag efterfrågar information syftar jag på en källa som motiverar säkra påståenden. I Sverige saknas, precis som du skriver, forskning specifikt om papperslösa som begår brott. I synnerhet andelen, och därmed risken, är av naturliga skäl svår att undersöka.

Det närmaste vi kommer är statistik över icke folkbokförda som misstänks för brott. Den verkar åtminstone inte bekräfta båda bilderna; att vi samtidigt har a)många papperslösa sedan flyktingkrisen och b)dessa i hög utsträckning begår brott.
 
Vad menar du med information på nätet?

När jag efterfrågar information syftar jag på en källa som motiverar säkra påståenden.
Jag är precis som du......en person som är samhällsengagerad, tittar på nyheter och samhälls/debatt program, lyssnar på poddar, läser lite nyheter på nätet. Inga dagstidningar längre tyvärr. Det finns mycket information på nätet om skuggsamhället. Leta där om du vill ha säker information.
 
Jag tror inte jag har sett hela debatten. Det jag såg räckte för mig. Är Hamas en terrororganisation? Varför krångla till det och bli förbannad? Det är ju bara att svara Ja eller nej! Och vet du.....det börjar bli vääääldigt viktigt att våra förtroendevalda är tydliga med var dom har sitt intresse någonstans.
Fast han var tydlig, först påpekade han att V tagit avstånd från dagen då attacken skedde, och att representanter från vänsterpartiet redan tagit avstånd minst fyra gånger just den här debatten. Och när Cederfelt ändå vägrar ta in informationen, och frågar ytterligare en gång till om han tar avstånd från Hamas som han ger det här, något frustrerande svaret:

"Fru talman! Det här blir väldigt märkligt.

Margareta Cederfelt! Jag är född och uppvuxen i ett land där grupper likt Hamas brutalt torterar och fängslar kvinnor och män och dödar barn. Jag har flytt från det landet, och jag kämpar mot dessa typer av grupper. Att ens gå upp och ställa frågan om jag tar avstånd från en sådan grupp som Hamas, som är som den iranska regimen för mig, visar vad Margareta Cederfelt och hennes parti går för.

Tar Margareta Cederfelt avstånd från alla de extrema högergrupper som ni samarbetar med runt om i Europa? Tar du avstånd från det som den israeliska regeringen har gjort mot tusentals barn i Palestina de senaste veckorna? Tar Margareta Cederfelt avstånd från alla de brott som högern och högerns vänner har begått mot civilbefolkningarna i de olagliga invasioner som ni har stöttat runt om i olika länder?

Till skillnad från mig, som tar avstånd från Hamas och de organisationerna, har du aldrig någonsin tagit avstånd från de grupperna. Så sätt dig ned!"
 
Fast han var tydlig, först påpekade han att V tagit avstånd från dagen då attacken skedde, och att representanter från vänsterpartiet redan tagit avstånd minst fyra gånger just den här debatten. Och när Cederfelt ändå vägrar ta in informationen, och frågar ytterligare en gång till om han tar avstånd från Hamas som han ger det här, något frustrerande svaret:

"Fru talman! Det här blir väldigt märkligt.

Margareta Cederfelt! Jag är född och uppvuxen i ett land där grupper likt Hamas brutalt torterar och fängslar kvinnor och män och dödar barn. Jag har flytt från det landet, och jag kämpar mot dessa typer av grupper. Att ens gå upp och ställa frågan om jag tar avstånd från en sådan grupp som Hamas, som är som den iranska regimen för mig, visar vad Margareta Cederfelt och hennes parti går för.

Tar Margareta Cederfelt avstånd från alla de extrema högergrupper som ni samarbetar med runt om i Europa? Tar du avstånd från det som den israeliska regeringen har gjort mot tusentals barn i Palestina de senaste veckorna? Tar Margareta Cederfelt avstånd från alla de brott som högern och högerns vänner har begått mot civilbefolkningarna i de olagliga invasioner som ni har stöttat runt om i olika länder?

Till skillnad från mig, som tar avstånd från Hamas och de organisationerna, har du aldrig någonsin tagit avstånd från de grupperna. Så sätt dig ned!"
Det jag reagerade starkast på är det där "hyttande" med fingret och "SÅ SÄTT DIG NER" sen bara gå där ifrån. Det inte för det råkade var en vänsterpartist. Jag hade blivit lika illa till mods från vilket parti den här typen av utåtriktad frustration än kommit från. Ibland finns det en stark poäng i att svara kort och klart och direkt.......tex. i detta fall. Du verkar försvara honom - tycker du ochså att den direkta frågan är så pass komplicerat svår att svara? Att det liksom krävs så mycket snack. (För att ändå inte riktigt ha svarat på den direkta frågan?)
 
Jag är precis som du......en person som är samhällsengagerad, tittar på nyheter och samhälls/debatt program, lyssnar på poddar, läser lite nyheter på nätet. Inga dagstidningar längre tyvärr. Det finns mycket information på nätet om skuggsamhället. Leta där om du vill ha säker information.

Jag är en person som anser att den som kommer med ett påstående också ska kunna ge information om källan. Att säga "leta på nätet" är att lägga över ansvaret på mig. Och jag trodde att vi var överens om att det saknas forskning? Så vad är det för säker information jag kan hitta om papperslösa och kriminalitet?
 
Jag är precis som du......en person som är samhällsengagerad, tittar på nyheter och samhälls/debatt program, lyssnar på poddar, läser lite nyheter på nätet. Inga dagstidningar längre tyvärr. Det finns mycket information på nätet om skuggsamhället. Leta där om du vill ha säker information.
Om du har säkra källor på nätet så varför anger du inte var de är? Det finns så mycket skit och fake news att bara sitta och leta på måfå ger inget.
 
Och vet du.....det börjar bli vääääldigt viktigt att våra förtroendevalda är tydliga med var dom har sitt intresse någonstans.

Jag håller med.

13 november: Trump jämför sina politiska motståndare med ohyra som ska bort.
https://abcnews.go.com/Politics/tru...n-root-alarming-historians/story?id=104847748

16 december: Trump säger att illegala immigranter "förgiftar vårt lands blod"
https://www.reuters.com/world/us/trump-repeats-poisoning-blood-anti-immigrant-remark-2023-12-16/

29 februari: Jimmie Åkesson vill inte välja mellan Trump eller Biden https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-om-trump-eller-biden-maste-inte-valja
 
Om du har säkra källor på nätet så varför anger du inte var de är? Det finns så mycket skit och fake news att bara sitta och leta på måfå ger inget.
Jag har inte skrivit "säkra källor" . Däremot att det finns mycket information om skuggsamhället på nätet. Googla på skuggsamhället och avgör själv om det är fake news och skit.
 
Klimatpolitiska rådet underkänner regeringens klimatpolitik i sin rapport, utsläppen ökar, och absolut ingen lär vara förvånad över detta. Regeringen undviker att ta tag i problemet samtidigt som vi varken har tid eller råd med år av ansvarslös politik från deras sida i den här frågan.
 
Klimatpolitiska rådet underkänner regeringens klimatpolitik i sin rapport, utsläppen ökar, och absolut ingen lär vara förvånad över detta. Regeringen undviker att ta tag i problemet samtidigt som vi varken har tid eller råd med år av ansvarslös politik från deras sida i den här frågan.
Jag anser och hoppas att Regeringen och SD avskaffar det Klimatpolitiska Rådet. Det fyller ingen funktion med en samling gnällspikar. Dom måste förstå att makten ligger hos folket och vill folket ha billigare diesel ja då röstar man om det och sen ska gnällspikarna bara sitta ner och hålla tyst i demokratisk anda.
 
Jag blir helt matt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...gar-regeringens-klimatpolitik-saknar-handling

Om jag inte var uppgiven innan så är jag det definitivt nu.

En leende klimat- och miljöminister tog emot rapporten på torsdagen.

– Jag uppskattar er granskning av klimatpolitiken. Det är viktigt att låta rådet få utrymme att ge sin bild av klimatpolitiken, säger Romina Pourmokhtari.

Romina Pourmokhtari beskrev rådets rapport, som är framtaget av en rad professorer med expertkompetens på olika områden, som en ”bild” av regeringens politik och som ett inlägg av många i den klimatpolitiska debatten.
 
Jag anser och hoppas att Regeringen och SD avskaffar det Klimatpolitiska Rådet. Det fyller ingen funktion med en samling gnällspikar. Dom måste förstå att makten ligger hos folket och vill folket ha billigare diesel ja då röstar man om det och sen ska gnällspikarna bara sitta ner och hålla tyst i demokratisk anda.
Den här faktaresistensen är en sak.
Jag blir helt matt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...gar-regeringens-klimatpolitik-saknar-handling

Om jag inte var uppgiven innan så är jag det definitivt nu.
Men den här faktaresistensen oroar mig betydligt mer.
 
Den här faktaresistensen är en sak.

Men den här faktaresistensen oroar mig betydligt mer.
Fast jag är nog minst lika bekymrad över de fascistiska reflexerna som uppvisas gång på gång, som nu med Kinnunen som går efter klimatpolitiska rådet. Det räcker inte att sitta i maktposition, och i praktiken kunna fatta vissa beslut trots motstånd från experter - de vill kunna göra det oemotsagt. Det är riktigt jävla läskigt.
 
Nu verkar Regeringens och SD sänkningen av reduktionsplikten fått full effekt. Nu är dieseln billigare än bensinen. Riktpriset för diesel nu 18.74 kr/litet och bensin 18.99 kr/liter. Då är det som det ska, som det var förr 😁
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 288
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
933
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 715
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 885
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp