Svensk varghund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svensk varghund

Har följt alla varg/hundsdiskussioner och ville fråga en sak.

De som sysslar med sådan avel,hur bär de sig åt,har de tama vargar och parar hundarna med,eller hur funkar det?
Bara lite nyfiken...
 
Sv: Svensk varghund

Det finns många hybrider i sverige. Annars kan man importera dom. Det är bara att uppge att dom är bastarder så går det hur bra som helst.
 
Sv: Svensk varghund

Jag är en vargälskare som drömmer om att ha en varg. det skulle även underlätta min kamp om den vilda vargens rätt att leva fritt i naturen här i sverige

:rofl:

Du är nästan för rolig du, orkar inte ens kommentera sådana dumheter !:smirk:
 
Sv: Svensk varghund

Greenpeace skrev:
Lillemor_wolfer; Jag är en vargälskare som drömmer om att ha en varg. det skulle även underlätta min kamp om den vilda vargens rätt att leva fritt i naturen här i sverige.
Hur kan en vargälskare drömma om att ha en tam varg? :crazy:
Och HUR skulle det underlätta "din" kamp för vargars rätt att leva fritt i naturen?


jag har huskys vilka är ursprungshundar och mycket lika vargen i karaktären.
Here we go again. *gäsp*

eftersom huskyn är nästan fånigt vänlig och saknar viljan att vakta och skydda personer/saker/djur
I den andra tråden påstår du ju att dina huskies attackerar direkt om ngn har ngt gott i fickan och går in till dem. Hur ska du ha det eg? :smirk:
 
Sv: Svensk varghund

Hur går det ihop att du vill ha en varg i fångenskap samtidigt som du kämpar för deras rätt att leva vilt i Sverige?

Dubbelmoral? :angel:
 
Sv: Svensk varghund

En fråga har ni någonsin träffat en sådan hund?annars tycker jag inte ni skall måla upp denna hunden som livsfarlig

Jag har inte träffat någon haj, men tror att de är farliga även om de flesta inte attackerar människor.
Skulle inte bada med den om någon korsade den med en snäll delfin, men så har jag fördomar också...
 
Sv: Svensk varghund

Jag ser att Du fortfarande inte har ringt och pratat med personen jag gett Dig telefonnr till.

En husky ÄR INTE en urhundsras.
 
Sv: Svensk varghund

Sol skrev:
Hur går det ihop att du vill ha en varg i fångenskap samtidigt som du kämpar för deras rätt att leva vilt i Sverige?

Dubbelmoral? :angel:

Du måste kanske förklara ordet dubbelmoral också. Tror inte hon förstår. :angel:
 
Sv: Svensk varghund

Stoppard skrev:
En fråga har ni någonsin träffat en sådan hund?annars tycker jag inte ni skall måla upp denna hunden som livsfarlig

Jag har inte träffat någon haj, men tror att de är farliga även om de flesta inte attackerar människor.
Skulle inte bada med den om någon korsade den med en snäll delfin, men så har jag fördomar också...

Jag har träffat en o kan säga att det var första gången jag var rädd för hund o jag har ändå haft med hangarhundar, vakthundar, skyddshundar o sett o tränat med.

Var hem med en kompis jag skulle bygga räcke i metall hos en annan gubbe som hade en hybrid o den strök sig kring gården o var allmänt olustig sen när jag mätt klart, så ville gubben bjuda på fika. Fick med sig "hunden" in o den låg i hallen o sov eller va den nu gjorde. Sen kommer jag ut då rusar den in i pannrummet sen böjer jag mig ner o ska ta på mig skorna då kommer den bakom mig me full ragg o tandvisning så jag bara blunda ville inte titta på den så säger jag lungt till gubben locka till dig hunden, han säger åt den o komma lyssnar inte ett skit sen går gubben o kastar till han en köttbulle som tur är så tar han den o sen lockar han på den då går han dit, så rädd som jag var då har jag aldrig varit för en hund det kan jag lova. Denna hybrid är från stollen i Värmland som håller på med me dessa skit hybrider.
 
Sv: Svensk varghund

lillemor_wolfer skrev:
En fråga har ni någonsin träffat en sådan hund?annars tycker jag inte ni skall måla upp denna hunden som livsfarlig

Nej, men jag känner en person som jobbar med dessa "hundar" som det går snett för. De är inte roliga och det är många. Hur man kan sitta och säga att dessa varghundar är såå trevliga och snälla så att tom barnen kan klappa på dem är för mig obegripligt.

Jag ställer en motfråga: Hur många "varghundar" har Du träffat. Är din och din dotters de enda?

Vet Du överhuvudtaget hur många varghundar det finns i Sverige, som inte är trevliga? Om Du inte vet det så tycker jag inte man ska uttala sig om att "rasen" är trevlig. För det är den inte.
 
Sv: Svensk varghund

Min poäng var att man behöver inte personligen träffa och bilda sig en uppfattning om vissa djurraser, utan man kan använda sig av andras erfarenheter (och sunt förnuft), men jag kunde inte använda citatkommentar så det blev väl lite missförstånd
 
Sv: Svensk varghund

Bara så ingen tror att jag är för att mixa vild och tamdjur.
 
Sv: Svensk varghund

Greenpeace skrev:
hursomhelst min fråga/frågor till dig är; vet du vart jag kan få tag i en varghund?

Greenpeace skrev:
nej nej inga blandraser här inte.
Ehum :angel: (det andra citatet taget från den andra tråden med likande ämne)

Nå Greenpeace, hur ska du ha det eg?

Varför fortsätter jag ställa frågor till dig när du ändå inte kommer att svara? Ja det kan man fråga sig :cool:
 
Sv: Svensk varghund

Jag har träffat en i Sverige boende tik som sägs vara varghybrid men att varginslaget i henne skulle vara väldigt lågt...typ 10% om jag kommer ihåg rätt. Hon såg ut som en skranglig hund av schäfertyp och var vad jag märkte ganska trevlig. Observera att jag träffat hunden under ett par timmar vid två tillfällen och därför inte kan uttala mig hundraprocentigt om hennes lynne. Detta var en vuxen tik.

I Usa har jag träffat en hybrid som var varg x schäfer x och någon sorts större spets (kan ha varit en husky kommer inte ihåg då detta var ca 10 år sedan). Detta var en hanhund strax under 2 år. Denna träffade jag vid besök hos en familj under en dag och den verkade vänlig om än något reserverad. Otroligt vacker var den dock silverförgad med isblå ögon.

Vill inte uttala mig vare sig positivt eller negativt om varghybrider som keldjur. MEN om man ska ha sådana så ska man vara mycket van vid just varghybrider. Tycker inte att det är något man skaffar om " man vill ha en kul hund till familjen".

/KT
 
Sv: Svensk varghund

Jag har träffat ett flertal sådana hundar som är undebara och snälla allt beror på hur man fostrar hunden fostra man den fel då får man stå sitt kast hälsn Lillemor_wolfer
 
Sv: Svensk varghund

Greenpeace skrev:
Men det är ju helt och hållet ägarens fel om hunden är uttråkad och äter upp skor! gå ut och motionera några timmar med den kombinerat med lite hjärngympa så blir den lugn.
precis som mina huskys tror jag varghybrider behöver rätt mycket motion, vargen är ett aktivt djur som sällan ligger och dåsar.
Så vistas mycket ute med dessa hundar och ge dem märgben när de vilar så bryr de sig inte om att tugga på skor.:bump:
Alldeles riktigt håller med dig fullständigt :banana: Hälsningar Lillemor_wolfer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 927
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 598
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 039
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 628
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp