Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nåt sånt här(men i korrekt bredd för dig såklart) tippar jag: http://www.rodatraden.com/tillbehor-stretchtyger/korsettillbehor/plastfjader-metervara.htmlHjälp! Vad heter boning på svenska? Ska sy en axelbandslös klänning och behöver tydligen boning till det.
Nåt sånt här(men i korrekt bredd för dig såklart) tippar jag: http://www.rodatraden.com/tillbehor-stretchtyger/korsettillbehor/plastfjader-metervara.html
Mindre tyg i ärmhålet = större hål.Alltså hur stora armar /axlar har jag egentligen? Har fått rita om ärmarna tre gånger och det passar fortfarande intehar ökat minst 5 cm nu, och nu passar inte ärmen i hålet längre.. Kan jag bara klippa upp ärmhålen lite eller blir det konstigt då?
Försökt hitta info på nätet och i böcker men hittar inget jag kan använda mig av.. På de flesta ställen står det att man ska öka i sidorna istället men då blir det ju för stort i livetjag är för varm för sånt här!
Då skulle jag helt klart prova en annan modell.@Trott tusen tack! Tror jag testar att kapa lite undertill ärmhålet, det borde fungera.
Ja, det kanske är så enkelt. Har samma problem med köpta kläder. Får prova en annan modell![]()
Då skulle jag helt klart prova en annan modell.![]()
Mina mönster är nästan tvärt om, men då syr jag ju främst i trikå så det kan ju vara därför.Synd bara att de flesta klänningsmönster har vanliga ärmar.. Jobbigt att behöva rita om allt. Brukar göra ärmlöst men ibland vill man ju variera sig.
Mina mönster är nästan tvärt om, men då syr jag ju främst i trikå så det kan ju vara därför.
Nja, jag tror inte det är godkänt som varsel, egentligen ville jag fått tag på det där gula varseltyget, men de hade inget sådant hemma när jag var och shoppade och hittade inget smidigt att beställa på nätet.@RedHyuuga smart med reflexer på! Är det tillräckligt för att det ska vara godkänt?
Funderat på nåt liknande men inte kommit till skott.