Det förstår jag! Blev jättesnyggt!Den var mitt bästa alternativ innan jag hittade det här andra! Gertie har verkligen blåst nytt, välbehövligt, liv i retro/vintagesömnad
kl
Så här blev det till slut:
Jag är skitmallig![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det förstår jag! Blev jättesnyggt!Den var mitt bästa alternativ innan jag hittade det här andra! Gertie har verkligen blåst nytt, välbehövligt, liv i retro/vintagesömnad
kl
Så här blev det till slut:
Jag är skitmallig![]()
Åhh enhörningstrosornaHar gjort ett gäng nya trosor, Scrundlewear 2.0 från Stitch upon a time. Väldigt bekväma, men men väldigt täckande ocksåVisa bifogad fil 52971
I kläde?Jag håller tydligen på med cosplay nu för tiden och har sytt en särkVisa bifogad fil 53413
AAAH SÅ FETT NICE ALLTSÅVisa bifogad fil 53414
Ska villigt erkänna att jag är äckligt nöjd med min första under arm gusset
Är nöjd om det slutar nånstans i närheten av det här:
![]()
@monster1 tunn vadmal! Kläde hade säkert varit bättre med det var rea![]()
Alltså det är så roligtAAAH SÅ FETT NICE ALLTSÅ
https://www.pinterest.se/pin/577516352198666079/ Jag har detta men har inte provat att sy av det ännu. Har även sytt mönsterfabrikens elisabeth (inga insnitt oversize) och Lotta Jansdotters Esme (har insnitt vid bysten).Har någon tips på blusmönster till ett stormönstrat exklusivt sidentyg? Eftersom det är så stormönstrat och tyget mjukt med vackert fall så vill jag ha ett så enkelt mönster med så få delar som möjligt. Insnitt vid bysten, inga inskärningar i fram- och bakstycken i övrigt, inget ok, lång relativt smal ärm (men in ett stycke). Helst "platt" krage utan kragstånd, utan krage är också ok.
En del mindre ändringar av mönstret kan jag göra, men vill inte experimentera för mycket eftersom tyget inte tillåter för mycket ändringar och jag inte vill misslyckas. Slipper gärna att sy provmodell först ...Visa bifogad fil 54838