Jättefin! Passande modell för tygetBlev en knapp fram. En guldig blomma. Syns knappt, men lyfte ändå lite.
Är nöjd!
Visa bifogad fil 176704
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefin! Passande modell för tygetBlev en knapp fram. En guldig blomma. Syns knappt, men lyfte ändå lite.
Är nöjd!
Visa bifogad fil 176704
Tack! Det blev nästan exakt som jag tänkte mig. Liite stor i ryggen (går att fixa med insnitten) annars är jag supernöjdJättefin! Passande modell för tyget![]()
Vilket mönster är det?Blev nästan som jag tänkt mig
Visa bifogad fil 176701
Är lite som egentligen behöver sys för hand, men jag får så himla ont i händerna..
Tror det kan bli snyggt med en vit långärmad tröja under.
Shift dress från boken Gertie Sews Vintage CasualVilket mönster är det?
Det är svårare än man tror att klippa raktJag skulle bara klippa ut och sy ihop två 1x1 meter tygbitar i jersey. Det blev inte rakt någonstans![]()
Blev nästan som jag tänkt mig
Visa bifogad fil 176701
Är lite som egentligen behöver sys för hand, men jag får så himla ont i händerna..
Tror det kan bli snyggt med en vit långärmad tröja under.
Japp, lettuce hem/rullfåll går att göra på overlock, kan gå att göra på vanlig symaskin också med en mycket tät och smal sicksack, men blir bäst på ollenÄr det någon här som vet om overlock maskiner kan göra den här typen av look på kanten? Eller om man kan göra det utan overlock? Hörde att babylock var bra men vill inte köpa en
Visa bifogad fil 176943
Oooh då kanske jag ska prova på min maskin. Är det bara att sy på kanten men tät sicksack? Det är på tyll jag tänker mig.Japp, lettuce hem/rullfåll går att göra på overlock, kan gå att göra på vanlig symaskin också med en mycket tät och smal sicksack, men blir bäst på ollenoch märket spelar ingen roll, även om vissa märken är generellt bättre på allt
babylock eller Juki rekommenderar jag.
Om du vill ha det så där rufsigt så får du sträcka tyget lite också när du syr kanten.Oooh då kanske jag ska prova på min maskin. Är det bara att sy på kanten men tät sicksack? Det är på tyll jag tänker mig.
Ska gå, som @monster1 skriver Lär du sträcka tyget, och prova dig fram med trådspänning och hur tät du behöver.Oooh då kanske jag ska prova på min maskin. Är det bara att sy på kanten men tät sicksack? Det är på tyll jag tänker mig.