Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

tack för en bra kurs ninni och lotta ! ( även fast jag träckt innan lärde jag mig mycket annat )
och så måste jag säga TUT ! :) det låter ganska bra eller?
men när drar plastic kurserna igång?
jag vill jag vill jag vill ( ulrika också)
skynda er på och fixa klubbjackor med TUT ingraverat på :D
lite förslag bara !
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

nåå ninni du kan ju skriva det nya som händer här på täby och som unggalopp & TUT (täby ungdomsteam) anordnar ! :D
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

nåå ninni du kan ju skriva det nya som händer här på täby och som unggalopp & TUT (täby ungdomsteam) anordnar ! :D


Så klart! :o
Bara jobbat lite mycket på sistone... *pust* Börjar först varför det kallas jobb (borde komma av ordet jobbigt eller?)

Vi har ju haft ett antal kurser nu på sistone, tror dessutom att de varit lyckade!

Bland annat en träckarkurs med deltagare från ”halva Sverige”. Kanske inte riktigt, men det var ett helt gäng som inte var 08or faktiskt! Minna föräldrar inhysande bland annat en tjej från Göteborg, tror hon var typ 15. Hur de andra bodde vet jag inte riktigt för jag var tvungen att jobba på annat håll just denna lördag… Mer info: http://www.unggalopp.nu/articleView.aspx?articleid=216

Sedan så skrev vi ut en Plastik wonder-kurs den 16e, vilken blev överfull direkt så att ännu en blev utskriven den 30e. Den nya blev knökfull direkt även den så nu spånar vi på fler kurstillfällen. Mer info: http://www.unggalopp.nu/articleView.aspx?articleid=211

Med facit i hand så tycker jag att den 16e var lyckad. Men att vara 8 stycken var nog lite för många, det blev för mycket väntande mellan ”ridturerna”, vilka enligt mig blev alldeles för få. 50kr var ju en billig penning, krävde ju ett antal kursdeltagare. Så vad tycker ni som deltog? Skall man dra ner antalet och kanske lägga på några tior på avgiften? Eller var det skönt att ni var 8 stycken när turerna började sätta sig i benen mot slutet?

Tror även att vi skulle önska oss en whiteboard i anslutning till PW för att kunna vara där hela tiden.

Vad tyckte ni om att titta på loppfilmen under fikat? Var det helkonstigt? Borde vi vänta med att göra detta tills ni har kommit lite längre?
Osv…. Kommentarer tack!!!!

Och nu till er andra!!
Ni som ännu inte fått chansen. Jag hörde att lördagar krockade med ponnygalopp-kurser. Har ni dessa varje lördag? När skulle ni kunna tänka er att ha kurser? För ni är ju välkomna på både träckar- PW-kurser. Vi som håller i detta föredrar ju lördagar eftersom ni inte är i skolan, det är ofta lördagskomb som är kul att utnyttja och för att söndagar är våran enda lediga dag (när det inte är lopp då vi inte har någon ledig dag alls!!!)

Vad föreslår ni för dagar???


Också börjar det närma sig galoppgrupps start på CC-ridcenter. Sååå spännande tycker jag!! Vilka är det som skall med? Vad förväntar ni er? Osv…

För er som inte vet det så är det nämligen så att vi i Täbys Ungdoms Team har dragit i gång en riktig lektionsgrupp. Med andra ord typ en ”galopp-special”. Varannan vecka kommer man att rida o då är det galoppsists på schemat! Mer info: http://www.unggalopp.nu/articleView.aspx?articleid=213

Intresset har visats sig stort även här, men fortsätt att anmäla er! Det lutar mot att vi kommer att ha två (!) grupper om vi får i hopp tillräckligt med folk!

Kom igen nu alla! Ung som gammal! Låt oss diskutera och spåna på idéer här i forumet!!! *puttar på*

/Ninni Westerlund ”överentusiastisk förmedlings freak”
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Jag var med på träckarkursen, hur bra som helst! Lärde mig massor! Hoppas att det kommer bler pw-kurser efetrsom jag inte har kunnat de datum som är utsatta nu.
Stor eloge till er som drar igång det här! Tror att det är jätte, jätte bra!:)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Jag var på träckar-kursen 9/9. Den var jätte bra! :) Lärde mig mycket nytt!
Men man ska ju träcka en gång också för att bli godkänd?
När, Var & Hur ska man göra det?? Fick aldrig något svar på detta. :confused:

Tänkte även på, om man vill komma in i galoppen och hjälpa till och kanske rida men hur gör man om man inte kan åka till täby så ofta pga av avstådet emellan (lagom många mil ca 13). Finns det andra alternativ?
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Jag var på träckar-kursen 9/9. Den var jätte bra! :) Lärde mig mycket nytt!
Men man ska ju träcka en gång också för att bli godkänd?
När, Var & Hur ska man göra det?? Fick aldrig något svar på detta. :confused:

Tänkte även på, om man vill komma in i galoppen och hjälpa till och kanske rida men hur gör man om man inte kan åka till täby så ofta pga av avstådet emellan (lagom många mil ca 13). Finns det andra alternativ?

Vad det gäller att få träcka så skall du dels gå med någon och sedan träcka själv. Antingen så tar du själv kontakt med en tränare eller så hör du av dig till Lotta Malmborg så hjälper hon dig.

Är det så att du vill komma in i galoppen för att rida så rekommenderar jag att du går någon av de kurser som finns på Strömsholm, de har flera olika varianter ordnade med logi och allt. Om dessa kan du läsa på www.unggalopp.nu Efter att du har testat på och lärt dig mer är det bara att leta tränare som finns "nära" döer du bor!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Om man inte är någon ungdom men vill vara med på ett hörn ialla fall då....? Vad gör man då.....? :(

Vad är träcka?? Träck är bajs... men något säger mig att detta inte har med bajs att göra.... ;) haha!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Ja det krockar med ponnygalopp-kurserna som bernita hedman håller i och det är och man skall väll vara där runt 12-12:30 för att sedan rida till möjligen 15:00 så jag vene riktigt :S
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Om man inte är någon ungdom men vill vara med på ett hörn ialla fall då....? Vad gör man då.....? :(

Vad är träcka?? Träck är bajs... men något säger mig att detta inte har med bajs att göra.... ;) haha!


De som du ser leda hästarna i ledvolten innan start är så kallade ”träckare” det kommer väl av att träcka som är försvenskat från engelskans ”trek” skulle jag tro… Eller nått…

Dessa kurser går ut på att eleverna får lära sig allt de behöver kunna för att kunna ta hand om hästen innan, under och efter start…

Nu vet jag ju inte hur gammal du är… Men själv är jag 26 och är ung!!! Men ungdomssatsningen har riktat in sig på personer som är mellan 12 och 25 (lite olika åldersgränser på de olika kurserna)… Är man äldre så rekommenderar jag att du går den så kallade steg1-kursen och sedan så finns det massor med prova på kurser på Strömsholm. Mer info hittar du på www.unggalopp.se

Hoppas att du hittar nått som passar!

Ps. att ”Träck” skulle betyda bajs hade jag ingen aning om…
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

ÅÅÅ vad fubbigt jag vill ju oxå hålla på med gallop med i lilla örebro så finns de inte så mycket:crazy: :cry:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Jag har gått på strömsholm arb.ryttar utb. och steg 1 var inräknat där... men nu har jag haft uppe håll ett bra tag men vill komma tillbaka igen men där jag bor finns inga "galopp-människor" och hästar.... har ingen lust att åka flera flera mil för 1 dag eller så. :( Funderar på att köpa häst men det är så mycket "ansvar" för att vara nybörjare. Vill ju testa på lite mera innan man bestämmer sig på fullaste allvar! :)

Någon som vet om det finns någon tränare i närheten av Eskilstuna??
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Tränar inte Jenny Lindblad där i krokarna?
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

kom på bara en sak sådär. skulle det inte vara bra om typ ungdomar fick pröva på nåt löp och se om dem verkligen är intreserad. det behöver ju inte ingå några startboxar och det kan vara äldre hästar eller ridhästar i någonform som man rider. Mest bara för att det ska kunna känna hur det är att rida i en så stor grupp och hålla koll på allt. Sen får man ju självklart ha någon slags krav på erfarenhet och säkerhets genom gång. Kanske inte blir så stor press på ungdomarna och så behöver dem inte vänta och kämpa för den där licens och så visar det sig att det inte är nåt för dem. Fast det var mest bara en tanke som självklart skulle behöva utvecklas men något liknande iallfall. antagligen inte genomförbart men kul skulle det vara.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

tänkte bara lite kort, att det skulle vara kul om det fanns kurser eller grupper för de som kommit längre. Slog mig när en kompis klagade över att allt hände på vardagsmorgnar när hon gick i skolan och att det var svårt att hålla igång och hon behövde finslipa sitsen osv lite grann. Man kanske kunde ha nåt för de på lördagar osckså, nån plastic wonder skulle ju vara bra. Men kanske har missuppfattat, det kanske är för de som kommit längre också inte bara för de nya.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

skulle det inte vara bra om typ ungdomar fick pröva på nåt löp och se om dem verkligen är intreserad. det behöver ju inte ingå några startboxar och det kan vara äldre hästar eller ridhästar i någonform som man rider. Mest bara för att det ska kunna känna hur det är att rida i en så stor grupp och hålla koll på allt.
Det står klart och tydligt att kurserna vänder sig till både ”nybörjare” och mer erfarna. Men dessa har helt klart inte funnits så länge så ta gärna en titt på www.unggalopp.nu . Men med tanke på utbudet som börjar dyka upp framför allt i Sthlms trakten (inget som hindrar att skåningar/norrlänningar kommer ner över en helg) borde det finnas något för alla som vill testa. Och tyvärr så tror jag att låta ungdomar börja med att rida lopp för att känna på, är lite fel håll att gå! Ärligt talat låter det livsfarligt… Vill man ”leka galopp” så får man testa ponnygalopp eller ridhäst lopp… Jag tror/hoppas att genom kurser och provapå utbildningar skall ungdomar (och äldre!) få chans att testa om galopp är något för dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
4 876
Senast: Fibusen
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 573
Senast: Eliteanka
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 451
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp