Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Angely skrev:
Åh, något sådant låter ju som en ren dröm! Själv är jag 17 år, i lämplig ålder med andra ord, men längden tar ut sin rätt... Med mina 175 cm är jag ju kort och gott, körd som jockey :crazy: :( Faan, kan man inte krympa sig själv? >.<

Galoppen rymmer alla, som du säkert läst så kan inte alla bli jockeys. Men inget hindrar dig från att rida och jobba med fullblod! Sedan kan du alltid fundera över din jockey karriär när du väl testat på… :)

Din längd är inte ovanlig när det kommer till tex hinderjockeys och amatörryttare (amatörjockeys). Sedan finns det långa jockeys också, men tyvärr så är det vikten som sållar bort, inte längden. :crazy:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

jippi ! nu är vi igång hoppas de blir möten snart!
:D
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Vad sas på mötet igår? Jag kunde inte komma men är väldigt nyfiken och intresserad!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Hej alla och tack för senast!

Det är några som har hört av sig och undrat om det är ok att komma till nästa möte för att de inte kunde komma i går. Självklart är ni välkomna! Men gör så att ni mailar Lotta Malmborg, hennes mail finns i ”annonsen” på www.unggalopp.nu , så att ni anmäler ert intresse och hamnar på mailinglistan. Det kommer bland annat att mailas ut snart när och vart nästa möte kommer att vara.

Ännu har vi inte hunnit med att fundera så mycket över vad talade om i går, men vi drar nog i gång en träckarkurs tidigare än planerat! Så snart som möjligt, inom ett par veckor!

Jag försöker hålla er uppdaterade om vad som förse går i åtminstone min lilla hjärna. O kom gärna med mer förslag!

Carolineplayer- jag försökte heja idag! Men min mobil började ringa… Kände allt igen några av er utanför alex stall…

Hoppas att vi ses snart!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Låter som en riktigt bra ide med en ungdomssatsning.. Är det tänkt att bli något likande Ung Jägersro?

Var det inte ett möte i går? Kom ni fram till nått?
Kommer satsningen mest inrikta sig på de som bor i Stockholmstrakten?

:banana:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Hejsan ! Och tack för senast. Det var en trevlig träff och jag hoppas på att träckarkursen drar igång snart ! Låter kul ! :bump:

Kramar Linn :banana:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

NearlyBrainlessAmie skrev:
Låter som en riktigt bra ide med en ungdomssatsning.. Är det tänkt att bli något likande Ung Jägersro?

Hej! Mnja… Vad framtiden har att erbjuda återstår att se. Men ännu kommer det inte att finnas en ridskola på Täby Galopp. Derimot så kommer CC-Ridcenter (ridskolan på hägeneholm) att ha en ”galopp-grupp” till vilken man kan anmäla sig. Tanken är att upplägget är 30minuter teori+30minuter ridning 1 gång i veckan. Är ni nyfikna på den så maila Lotte Malmborg lotta@stockholmsridhus.se hon kan svara på fler frågor om den än jag (i varjefall än så länge… :angel: )

Som vi påpekat så kommer denna ungdomssatsning inte bara att rikta in sig mot ridning. Förhoppningen är att verksamheten skall arbeta mycket närmare tränare och personal, än den ungdomsverksamhet som är på Jägersro. Kurser och utbildning skall ske i samrådan och till viss del hoss den personal som arbetar runt galoppsporten i Stockholmsområdet.

NearlyBrainlessAmie skrev:
Var det inte ett möte i går? Kom ni fram till nått?
Kommer satsningen mest inrikta sig på de som bor i Stockholmstrakten?
Det var en hel del pratande och vi kom i varje fall fram till att det finns ett intresse att knyta samman till någon form av klubb ett typ ”Ungt Täby Galopp” (kanske vi borde hitta ett bra namn…) många har anmält intresse inte minst till att gå träckarkurser och Plastik Wonder kurser.

Efter som det är Täby Galopp som gör ungdomssatsningen så är det naturligt att själva satsningen kommer att ske geografiskt i stockholmsområdet. Men dt finns inget som hindrar precis vem som hälsat att gå med i den förening som vi skall skapa och delta i verksamheten! Mycket av de aktiviteter som vi planterar att dra igång kommer ju att koncentreras till helger och lov efter som den största målgruppen är skolungdomar. Men har man föräldrar ( eller du är över 18) som låter en åka ner/upp till Stockholm någon helg då och då så är det ju jätte kul!

Tyvärr så har jag det redan trångt som det är så det är svårt att klämma in sommar gäster, men kanske ni kan sova över hoss varandra? Eller är det kortare aktiviteter o fint väder går det ju alltid att tälta.. :crazy: Det gäller att vara kreativ… :idea:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

namnförslag kanske skulleva bara och sedan kan man ju rösta ?:P
jag tycker "ung täby galopp" låter som ett bra namn :D

ninni- haha märkte det men en och annan tunga såg jag :D:P
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

carolineplayer skrev:
ninni- haha märkte det men en och annan tunga såg jag :D:P

*känner sig ur blåst* tunga?

*tänker så att det knakar*
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

carolineplayer skrev:
ninni- haha märkte det men en och annan tunga såg jag :D:P

Aaaaa! Juste! Alex räckte ut tungan åt mig!! Joo heheh, det brukar han göra, så jag gav igen med samma mynt!!! HAhah
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Hahhaah du e så himmla rolig :P
jo jag vet den ser jag ofta :D
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Det ser ut som att första träckarkursen kommer igång redan runt helgen den 8-9 Juli i Stockholm! Kanske något som intresserar någon? Eller krockar det med Ponnygalopp/eller annan för oss galopp intresserade?
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Krockar med Falsterbos Horse Shows premiärdag med point-to-point m.m. samt löpningar i Göteborg 9 Juli. (Men det kanske inte hindrar de som är tilltänkta att delta i kursen)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

tyvärr, det är ponnygaloppläger den 11/7 men jag åker redan den 10/7. ååh, ville ju så gärna vara med :( finns det ingen möjlighet att ha andra datum ?! :bow: aja, ni andra få ha så kul, det kanske kommer fler tåg att hoppa på :)

kram Linn
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Kokos skrev:
tyvärr, det är ponnygaloppläger den 11/7 men jag åker redan den 10/7. ååh, ville ju så gärna vara med :( finns det ingen möjlighet att ha andra datum ?! :bow: aja, ni andra få ha så kul, det kanske kommer fler tåg att hoppa på :)

kram Linn

Så synd!
Hmm, typiskt... Maila gärna till Lotta Malmborg och berätta att det krockar med ponnygaloppen men att ni är intresserade att hänga med på kommande kurser! Vi hoppas ju att det skall finnas intresse tillräckligt för flera kurser eftersom vi inte vill ha för stora grupper…
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

okej :)

kramar Linn
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Får man betalt om man är träckare eller gör man det gratis? Om man får betalt vet någon hur mycket i så fall?
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Racingpost skrev:
Får man betalt om man är träckare eller gör man det gratis? Om man får betalt vet någon hur mycket i så fall?

har du erfarenhet och blir ombedd av en tränare att träcka så betalar denne dig 100kr/träckning. Vissa tränare är mer generösa än andra, framför allt om hästen gör bra i från sig.

Vi har tankar på att starta upp en "träckar pool" till vilken tränare kan höra av sig om det är så att de vill ha en träckare. Vi hade där tänkt att ha "nya" träckare, som gått kursen, men vill ha hjälp att komma i gång.

Vi hade tänkt oss att träckningspengarna då tillfaller poolen i stället för träckaren (asnvändas till fler kurser mm). När träckaren får egna kontakter och rutin kommer tränare att kontakta personligen (inte gå via poolen) och då får träckaren naturligtvis betalt direkt från tränaren! Detta är funderingar och förslag från aktiva, vi spånar på ett system som skall göra att nya träckare skall komma in i arbetet och få rutin...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 079
Senast: cassiopeja
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
4 831
Senast: Fibusen
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 567
Senast: Eliteanka
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 417
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp