Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Som jag har förstått det så håller Alan Jack i någon sorts galoppskola på Jägersro? Jag har hört av min tränare att han har typ som licenskurser, att man är några stycken som vill ta licens som får prova att rida som ett löp från startboxar till mål och sen kommenterar han efteråt hur man skötte sig och om man kanske är redo för uppridning. Stämmer det att det går till så? Skulle ju vara kul om det fanns på Täby också.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Som jag har förstått det så håller Alan Jack i någon sorts galoppskola på Jägersro? Jag har hört av min tränare att han har typ som licenskurser, att man är några stycken som vill ta licens som får prova att rida som ett löp från startboxar till mål och sen kommenterar han efteråt hur man skötte sig och om man kanske är redo för uppridning. Stämmer det att det går till så? Skulle ju vara kul om det fanns på Täby också.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Jag vet inte om det här redan finns, är nämligen inte insatt men tycker det vore en bra ide om det fanns övergjordar och "galoppglasögon" och om det är nåt annat spec. man behöver. Tänkte nämligen anmäla mig till ett novis lopp (ponny) men insåg att jag då var tvungen att köpa massa grejor, när jag inte ens visste om jag gillade sporten...

Det var nog inte det du frågade om, men jag tror iaf att det skulle vara lättare att få in fler i sporten då
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

bra ide om det fanns övergjordar och "galoppglasögon" och om det är nåt annat spec. man behöver. Tänkte nämligen anmäla mig till ett novis lopp (ponny) men insåg att jag då var tvungen att köpa massa grejor, när jag inte ens visste om jag gillade sporten...

Nu rör det sig om ponnygalopp, och det är ju inte riktigt våran inriktning. :) Men skall du prova på så tycker jag att du skall höra av dig till arrangörerna. Det borde vara i deras intresse att låta dig låna övergjord + irländskmartingal, två ”säkerhets prylar” som är obligatoriska. Det är dessutom säkert så att de har utlånings prylar.




Som jag har förstått det så håller Alan Jack i någon sorts galoppskola på Jägersro? Jag har hört av min tränare att han har typ som licenskurser, att man är några stycken som vill ta licens som får prova att rida som ett löp från startboxar till mål och sen kommenterar han efteråt hur man skötte sig och om man kanske är redo för uppridning. Stämmer det att det går till så? Skulle ju vara kul om det fanns på Täby också.

Visst har han någon form av galoppskola med egna ridhästar/ponnyer. Problemet med den har väl varit att den inte har tagit emot några nya elever på ett par år. Det har lixom inte skett någon vidareslussning med de eleverna till befintliga lärare. Varför vet jag inte riktigt. Men som ny är det i varjefall tydligen lite klurigt att ta sig in på den har jag hört…

Innan du får lov att rida detta provlopp krävs det troligtvis att du antingen har gått på Alans olika träningar eller att du har ridit hos en tränare så du kan nog inte bara komma dit o ”testa ria lopp”. Det skulle vara alldeles för farligt…

På Täby har vi bestämt att vi inte vill satsa på egna hästar som på Jägers. Vi har Strömsholm som har riktiga fullblod så där finns möjlighet att träna allt från basic till i princip lopp efter som de har startboxar och sträcker där de tränar att gå snabbjobb osv.

Till Täby Galopp har vi istället knutit CC-ridcenter där vi kommer att ha en (eventuellt även två om ett par veckor, beroende på anmälningar) ”galoppgrupp” med galoppsits träning mm. Ridning kommer att ske på ridskolans stora hästar och lektionerna kommer att hållas varannan måndagskväll. Kursen är 10 lektioner lång plus att det ligger 4 st Plastick Wonder lektionstillfällen insprängda mellan övriga tio lektioner (det vill säga 10+4 lektioner).

Vi tror att de olika kurserna (bl.a. PlastikWonder, Träckare, Groom, Galopp Basic mm) skall kunna sluka fler intresserade elever som skall kunna slussas vidare till tränare i stället för att fastna i själva ungdomsaktiviteten… :idea:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Som jag har förstått det så håller Alan Jack i någon sorts galoppskola på Jägersro? Jag har hört av min tränare att han har typ som licenskurser, att man är några stycken som vill ta licens som får prova att rida som ett löp från startboxar till mål och sen kommenterar han efteråt hur man skötte sig och om man kanske är redo för uppridning. Stämmer det att det går till så? Skulle ju vara kul om det fanns på Täby också.

Att kalla det för licenskurs är kanske att ta i. Nu är jag inte 100% säker, men så här tror jag det är: Alan håller i det såkallade ung jägersro. Riktigt vad det innebär har jag inte koll på men det finns kurser man kan gå och de har ett antal ponnyer som ingår i verksamheten.. Men är ganska säker på att dessa är inriktade främst på ponnygalopp, ponnyer i verksamheten tävlas iaf av ungdomar från ung jägersro i ponnygalopp. Han håller även i ponnygaloppträningen måndagkvällar!

Alan är ju dessutom ansvarig för amatörryttarna på Jägers. Han håller även som sagt i uppridningarna. När jag ringde och frågade honom om dessa sa han iaf att han har uppridning måndagar udda veckor, samling uppsuttna och klara i ledvolten 16.45.. Denna tid är alltså avsed för amatörryttare som vill komma dit och träna för honom och göra sin uppridning. Du går sedan ett jobb (är ni flera går ni tillsammans, är du själv ser han helst att du har en annan ryttare med dig som kan rida tillsammans med dig) och han kollar hur du sköter dig- håller rakt spår, rätt tempo osv.. Sedan åker du dit en gång till och går från boxarna. (vet inte om man får göra det samma gång) Du måste bli godkänd i båda momenten för att få ditt intyg. Kommer inte ihåg om han krävde att man red fler än en gång, bäst är att ringa honom att fråga! Så någon licenskurs skulle jag inte vilja kalla det, men det stämmer att han har uppridningar.
Detta kräver även att du har en häst du kan rida upp på!

TYcker att Täbys satsning verkar är MYCKET mer seriös, och som Ninni säger, det är få nya personer som värvas av Alan till hans ponnygalopp...
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Var som sagt bara en tanke och inte speciellt utarbetat, men när jag tänkte löp så tänkte jag mig något i form av ridhäst löp, men som det är nu så finns det ju faktiskt inte ridhästlöp, eller jo i bornslätt skåne typ en gång om året. Ridhästlöpen kanske skulle kunna få komma tillbaka. Tänker även på de som är över arton och inte får tävla ponnygalopp, då skulle ridhästlöp vara bra, men det finns ju inte.
Ah men då kanske jag är lite ouppdaterad när det gälelr kurserna men det känns inte som dem riktigt riktar sig mot mer erfarna.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Vi tror att de olika kurserna (bl.a. PlastikWonder, Träckare, Groom, Galopp Basic mm) skall kunna sluka fler intresserade elever som skall kunna slussas vidare till tränare i stället för att fastna i själva ungdomsaktiviteten… :idea:

men att slussa vidare ungdomar till tränare är svårt, då arbete i ett galoppstall och chansen att få rida sker på morgonen/ förmiddagen, när ungdomarna är i skolan. Det utesluter alltså alla vardagar och ungdomarna kan bara komma dit på lördagen och det blir en väldigt trög start. Det verkar också som många tränare och personal i stallen blir skeptiska mot detta, då det rör upp systemet för dem.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

men att slussa vidare ungdomar till tränare är svårt, då arbete i ett galoppstall och chansen att få rida sker på morgonen/ förmiddagen, när ungdomarna är i skolan. Det utesluter alltså alla vardagar och ungdomarna kan bara komma dit på lördagen och det blir en väldigt trög start. Det verkar också som många tränare och personal i stallen blir skeptiska mot detta, då det rör upp systemet för dem.


Hmmm… jo iofs… Men det finns lov och om vi ser till Täby Galopp så ligger tre(!) gymnasier på krypavstånd till banan. Det ena ligger precis på andra sidan tåg stationen ”Galoppfältet” (typ 100meter från parkeringen), ett ligger strax bortom stationen ”Täby centrum” och det tredje (vilket jag gick på) ligger på andra sidan det. Ytterliggare två finns i Danderyd osv…

Själv red jag 1-2 hästar innan skolan + helger hos tränare på banan och hjälpte naturligtvis till att träcka. Det är dessa ungdomar som vi behöver, de som är intresserade och driftiga och vill in i sporten! Klarar man inte tidiga mornar så är det helt klart inte galopp man bör syssla med… Men vi vill ge folk en chans att åtminstonde testa utan att gå upp så tidigt på morgonen…

Ser man till ungdomsantalet i stallarna nu förtiden (i varje fall i Stockholm) så har det verkligen antalet sjunkigt och mycket beror på att tränarna tycker att de rider för dåligt o får de inte ens skritta av hästarna så klart att de inte kommer för att bara slita.

I de stallar som jag har varit, några stycken nu, så är gratispersonal verkligen välkommen, än bättre om de verkligen gör nytt, så det är nog snarare undantagsfall som tycker att de stör systemet…

Det bästa med vårat ungdomsarbete är att tränarna tycks positiva och faktiskt har skickat ungdomar till våra kurser. Ti8ll och med tränare som har bett sin personal att gå vissa av dem, men vi får väl se om de verkligen tar sig i kragen och vågar komma…

När du menar ”mer erfarna” vad syftar du då på? Strömsholm har kurser för blivande löpryttare, för blivande arbetsryttare. Vi har ingen fort-utbildning för befintliga jockeys, Nej, men lärlingarna är välkomna att söka till ”Lärlingskursen”. Undra om inte anmälningstiden för lärlingskursen börjar rinna ut dock….
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

ah jovisst, men det beror ju på var du bor också, du kanske klarar tidiga morgnar men har inget möjlighet att komma dit i tid och sen kanske du inte går i en skola där mu har sovmorgnar hela veckan, så då hinner du inte dit i tid. V i kan ju inte säga att vi har värst bra lokaltrafik.

Samtidigt så blir väl inte ungdomarna tillräckligt bra av att bara rida om de nu får rida på helgerna och går det trögt tappar man lätt intresset. Men jag förstår var man vill komma men de är så svårt och så mycket hinder.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

läser du bara sista meddelandet?
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Innan du får lov att rida detta provlopp krävs det troligtvis att du antingen har gått på Alans olika träningar eller att du har ridit hos en tränare så du kan nog inte bara komma dit o ”testa ria lopp”. Det skulle vara alldeles för farligt…

På Täby har vi bestämt att vi inte vill satsa på egna hästar som på Jägers. Vi har Strömsholm som har riktiga fullblod så där finns möjlighet att träna allt från basic till i princip lopp efter som de har startboxar och sträcker där de tränar att gå snabbjobb osv.

Okej. Men skulle man inte kunna göra så på Täby att man kom dit med egen häst? Fast det skulle väl antagligen inte locka så många, så det är nog ingen idé. Det skulle ju vara kul om det funkade i alla fall.

Jo, jag har varit på strömsholm, både på prova-på, basic och licenskursen. Det var mycket bra kurser och det var ju som uppridning. Man fick rida i par från startboxarna och ett par hundra meter framåt, och några fick licens direkt efter det också.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Att kalla det för licenskurs är kanske att ta i. Nu är jag inte 100% säker, men så här tror jag det är: Alan håller i det såkallade ung jägersro. Riktigt vad det innebär har jag inte koll på men det finns kurser man kan gå och de har ett antal ponnyer som ingår i verksamheten.. Men är ganska säker på att dessa är inriktade främst på ponnygalopp, ponnyer i verksamheten tävlas iaf av ungdomar från ung jägersro i ponnygalopp. Han håller även i ponnygaloppträningen måndagkvällar!

Alan är ju dessutom ansvarig för amatörryttarna på Jägers. Han håller även som sagt i uppridningarna. När jag ringde och frågade honom om dessa sa han iaf att han har uppridning måndagar udda veckor, samling uppsuttna och klara i ledvolten 16.45.. Denna tid är alltså avsed för amatörryttare som vill komma dit och träna för honom och göra sin uppridning. Du går sedan ett jobb (är ni flera går ni tillsammans, är du själv ser han helst att du har en annan ryttare med dig som kan rida tillsammans med dig) och han kollar hur du sköter dig- håller rakt spår, rätt tempo osv.. Sedan åker du dit en gång till och går från boxarna. (vet inte om man får göra det samma gång) Du måste bli godkänd i båda momenten för att få ditt intyg. Kommer inte ihåg om han krävde att man red fler än en gång, bäst är att ringa honom att fråga! Så någon licenskurs skulle jag inte vilja kalla det, men det stämmer att han har uppridningar.
Detta kräver även att du har en häst du kan rida upp på!

Aha, då fick jag reda på lite mer. Något sådant är det säkert, ska kolla upp det lite mer. Tack så mycket:bow:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

läser du bara sista meddelandet?

Läste båda, därav kommentaren om lärlingskursen…

När det kommer till att arrangera ridhästlopp orkar jag ärligt inte diskutera saken. Jag anser att det skulle vara för farligt både för häst och ryttare att låta ekipage tävla mot varandra utan att de först har gått någon form av kurs/genomgåt någon kontroll. Hur många ridhästar skulle må bra av att galoppera fort i den tunga DTn oförberedda?? Nää tror helt enkelt inte på iden och inte bara för censkaderisken. Skall det vara ridhästlopp krävs det förberedelser med kontroller och kanske till och med licenser eller något. Plötsligt hamnade vi utanför SGs ramar och hamnade inne på Ridsport Förbundets domäner.. Osv… Dessutom är det i mina ögon inte jämförbart…

Vad det gäller avståndet så kan vi tyvärr inte starta upp galoppbanor i hela Sverige, men vi kan bjuda de intresserade potentiella utövarna till oss. Strömsholm har logi och andra kurser går på helger och lov. Vår nya galoppgrupp går kvällstid osv…

Jag försöker se det positiva och många med mig, men det är bra att någon ser kritiskt på det hela. Men tro inte att vi har missat motståndet, det är nog få som missat de svikande tittar, spel, ägar, tränar (osv) siffrorna. Men nu är vi några som försöker att vända den negativa trenden, så klart att jag tar till mig all kritik… Positiv som negativ…

Okej. Men skulle man inte kunna göra så på Täby att man kom dit med egen häst? Fast det skulle väl antagligen inte locka så många, så det är nog ingen idé. Det skulle ju vara kul om det funkade i alla fall.

Du är varmt välkommen till Täby Galopp på Måndagkvällar. Sedan 11år är banan då öppen för ”allmänheten” och deras hästar. Läs mer: http://www.tabygalopp.se/news1/nytt_0134.html

Är man sugen på att själv starta upp en organisation som vill syssla med ridhästlopp i Stockholms trakten (varför inte på täby galopp?) så är det säkert här du hittar andra med samma tankar!

” Galoppträning för ridhästar är öppet måndagskvällar mellan kl 18.00-20.00 t o m 30 oktober med uppehåll under juli månad. Kostnaden är 100 kr per ekipage och det finns möjlighet att köpa kaffe, korv och läsk etc. Anmälan görs till Sten Bugge på Täby Galopps sekretariat, telefon 08-506 366 00 eller direkt på plats.”

Lycka till!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Hmmm… jo iofs… Men det finns lov och om vi ser till Täby Galopp så ligger tre(!) gymnasier på krypavstånd till banan. Det ena ligger precis på andra sidan tåg stationen ”Galoppfältet” (typ 100meter från parkeringen), ett ligger strax bortom stationen ”Täby centrum” och det tredje (vilket jag gick på) ligger på andra sidan det. Ytterliggare två finns i Danderyd osv...


Rätta mig om jag har fel, men visst är det dessutom så att på Täby så sker många jobb kring 6-7 på morgonen?? Och jag har svårt att tänka mig att någon börjar skolan tidigare än åtta på morgonen.. Man borde alltså hinna med att rida åtminstone en tur innan skolan.. Vill man så kan man!! Går själv sista året på natur, men har i alla år hunnit med att vara i stallet och rida. Dock hinner jag ju inte in till Jägers innan skolan börjar, men alla lov och helger finns ju den möjligheten. I år har vi dessutom en lång sovmorgon som det kan gå på. Jag har turen att få komma ut där på eftermiddagar/kvällar och rida! :bow: Tycker verkligen att era kurser verkar vara jättebra Ninni- säger det igen, synd att det inte finns längre ner.. :angel:


Tror nog också att om man bara får "lite mer kött på benen" så vågar man nog ta modet till sig och fråga hos en tränare. Det börjar kanske med bara helgdagarna, men en, två dagar i veckan är ju mycket mer än ingenting. Sen kommer det lov osv..

Jag förstår din kritik Korpen_ men samtidigt så tycker jag att vill man något tillräckligt mycket gäller det att kanske offra något annat?? Möjligheterna, tycker åtminstone jag, finns!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

ah jo förstår med ridhästgalopp men samtidigt kan man ju säga, om de kan arrangera ponnygalopp så skulle väl ridhäst galopp också kunna gå. Visst det kanske krävs en viss kurs och en kanske ett litet kort för att få godkänt, precis som man kan få fälttävlanskort.
För ponnyerna går faktiskt annat än bara galopp de flesta iallafall. men förstår komplikationerna självklart och man kanske skulle vända sig till dem som har hand om ponnygaloppen, hm det kanske rätt .

Iallafall, tycker det är bra med denna utveckling av unggalopp så jag klagar inte, men ser samntidigt vissa hinder osv. som antagligen kommer lösa sig i framtiden eller som inte komemr vara nåt hinder sen.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Tror nog också att om man bara får "lite mer kött på benen" så vågar man nog ta modet till sig och fråga hos en tränare. Det börjar kanske med bara helgdagarna, men en, två dagar i veckan är ju mycket mer än ingenting. Sen kommer det lov osv..

Jag förstår din kritik Korpen_ men samtidigt så tycker jag att vill man något tillräckligt mycket gäller det att kanske offra något annat?? Möjligheterna, tycker åtminstone jag, finns!


jo självklart är det så, men samtidigt är det svårt att hinna med att rida på morgonen om man börjar åtta och det ligger en bit ifrån. Jag vet inte hur det är i Malmö men jag kan säga att stockholms lokaltrafik suger. sen gäller det ju att du måste ha någonstans du kan duscha om nån är allergisk i skolan osv.

sen att rida på helgerna, då blir det ju bara en gång i veckan eftersom det flesta hästarna inte går på söndagen, då gäller det att tränaren sparar en ritt. sen är det väl ganska svårt att komma in i systemet om du bara rider på helgerna och du får börja om varje gång du kommer dit, de blir inge flyt på ridningen.

Men självklart går det och tycker självklart att de unggalopp håller på med är väldans bra. Och det komemr ju utvecklas.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Man borde alltså hinna med att rida åtminstone en tur innan skolan.. Vill man så kan man!!

Jag förstår din kritik Korpen_ men samtidigt så tycker jag att vill man något tillräckligt mycket gäller det att kanske offra något annat?? Möjligheterna, tycker åtminstone jag, finns!

Jo vist är det tidiga mornar som gäller, själv hade jag en bit till själva Täby Galopp, men valde istället en skola som låg nära. Såg till att söka ett gymnasieprogram som inte fanns i min egen kommun men i Täbykommun och på det sättet kunde jag gå på ett av de nära gymnasierna.

Där jag red började de 05.30 (även på vintern), men jag kunde inte hinna in förens kl6, lokaltrafiken var ju tvungen att vakna, hästarna skulle tas om hand INNAN hemma, någon förälder skulle sparkas upp, osv. Vi red ”på harvningarna” så vi red ut 20 över varje timme så jag kom lagom till att leda upp till walkern och sedan sadla. Jag han alltid med en tur, på den tiden började man tidigast 8.20, men tror många gymnasier inte börjar förens 9 nu mera… På helger, lediga dagar och lov så var det naturligtvis heldagar i stallet som gällde.

Fördelar jag hade var att jag efter att jag praoat, hade klamrat mig fast vid sporten :crazy: varenda helg+lov, hade intresserade föräldrar som skjutsade mig och att jag redan innan hade ridit så jag inte var någon ”börda” för stallpersonalen-utan tvärt om.

Alla har inte föräldrar som hjälper till, alla har inte egna hästar, alla har inte möjlighet att lyckas på första (kanske enda?) chansen de får på att rida i galoppstallet. Det är för dessa som vi har startat satsningen. :banana: För att ge alla en chans som vill och är beredda att faktiskt försöka! Vi hoppas på att hjälpa till att utbilda ungdomar som redan finns i stallarna så att de inte försvinner men också för att locka in nya i sporten och för att försöka slås sönder den stämpel galoppen har fått, vi är inte otrevliga otacksamma snobbar med nedvärderande attityd… :mad:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

sen gäller det ju att du måste ha någonstans du kan duscha om nån är allergisk i skolan osv.

Då kan jag glädja dig med att det finns drygt 20 stycken kanonbra skåp (bara att ta med dig hänglås) sedan ett halvår i de nya toalett/omklädningsrummen, på stallbacken. Dusch o allt! Jag har ett nu, men planer på att ta mig ett till (om de inte skulle ta slut) för att ha ett som stallskåp o ett som ickestallskåp.

För att få flyt på ridningen bör man helt klart rida parallellt på ridskola eller liknande. Annars så får man satsa på en tränare (kanske en amatör?) som rider söndagar och kanske alternativa tider… Vi brukar ha ungdomar som kommer och rider hoss oss kvällstid. Men det är klart svårare att hitta seriösa personer som vill rida. Ungdomarna nu för tiden tycks vilja ha allt serverat. Hälst skall hästarna vara uppsadlade och någon skall ta dem efteråt, att rida när det är dåligt väder är inte att tala om osv… Det är banan som lockar helt enkelt och derför är det där satsningen har hamnat.

SL må suga… Men till Täby Centrum går många bussar, du har två tåglinjer och du har bussar ute vid motorvägen så helt kört är det inte… Bor man långt bort förstår jag att det är ett problem och det är väldigt beklagligt.

Går galopplektionerna bra på CC-Ridcenter har vi planer på att starta upp något liknande söder om stan. Kanske tex på Botkyrka ridskola i Skrävsta, vid Hågelbyparken (har absolut ingen aning om de är intresserade) för att låta ungdomar söder om stan få chansen att prova på. Just Hågelby parken har väldigt bra lokala förbindelser med pendeltåget till Tumba och åt andra hållet till tunnelbana i Alby och Fittja… Kanske skulle det underlätta för några att få utbildning på nära håll för att sedan kunna offra lite tid på att åka till banan på helger+lov.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Du är varmt välkommen till Täby Galopp på Måndagkvällar. Sedan 11år är banan då öppen för ”allmänheten” och deras hästar. Läs mer: http://www.tabygalopp.se/news1/nytt_0134.html

Är man sugen på att själv starta upp en organisation som vill syssla med ridhästlopp i Stockholms trakten (varför inte på täby galopp?) så är det säkert här du hittar andra med samma tankar!

” Galoppträning för ridhästar är öppet måndagskvällar mellan kl 18.00-20.00 t o m 30 oktober med uppehåll under juli månad. Kostnaden är 100 kr per ekipage och det finns möjlighet att köpa kaffe, korv och läsk etc. Anmälan görs till Sten Bugge på Täby Galopps sekretariat, telefon 08-506 366 00 eller direkt på plats.”

Lycka till!

Jag vet om det där, men min häst är ett fullblod:smirk: Det jag var ute efter var om man skulle kunna träna för att rida löp på ett liknande sätt som Alan Jack har nere på Jägersro. Men då sa du att ni inte ville satsa på egna hästar, o då tänkte jag att man kunde ta med sig eget fullblod för att träna på;)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Rätta mig om jag har fel, men visst är det dessutom så att på Täby så sker många jobb kring 6-7 på morgonen?? Och jag har svårt att tänka mig att någon börjar skolan tidigare än åtta på morgonen.. Man borde alltså hinna med att rida åtminstone en tur innan skolan.. Vill man så kan man!!!



precis, jag bor själv i nacka och under min praoatid gick jag upp 04:15 för att ta ett tåg 04:30 för att vara framme ute i angarn hoss en proffstränare klockan 06:45, jag vil säga att jag fastnade för sporten och sedan dess har jag varenda, och jag menar varenda lov och helg och ut dit samma tid varje dag! och nu har han flyttat till täby och det betyder bara mindre att åka för mig och kanske 1½ timmes extra sovmorgon ! men det jag vill säga ¨är att vill man så kan man, inget är omöjligt! jag var 14 då och är 15 år nu och åker fortfarane ut dit till klockan 6-7 på morgonen ! så come on! :banana:

jag tänkte mig att börja i ett gymnasium precis mitt emot galoppfältet och åka till täby till 6 och sedan skolan, skulle inte alls skada då det finns skåt dushrum toalett och allt!

tack för mig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Fibusen
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 573
Senast: Eliteanka
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 465
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp