Bukefalos 28 år!

tåligt 200 g helhalstäcke?

Magica

Trådstartare
Vart hittar man ett tåligt (lek och bus tåligt) 200 g vintertäcke med helhals?

Jag har idag ett 200 g från Hööks, 600 D, men det är trasigt och lagat på ett par ställen efter 2 månader.
Jag vill gärna hitta ett i minst 1200 D. HW Amigo Bravo 12 medium plus finns. Dock 250 g.
Finns det fler förutom HW? Hur är Shires Highlander med helhals 200 g? Dock bara 600 D.

Verkar omöjligt att hitta mer än HW :(
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Horze har 200g/1200D (Crescendo) för rimligt pris men då är det lös hals som gäller. Jag har två av deras avalache-täcken, 600D och inte en skråma på utsidan trots 4 års användning av det ena. Dock börjar det bli slitet i innerfodret.
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Kollade nu och det är på rea och finns bara i stl 125 kvar :(
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Kanske Equiline Katmandu 200g? Jag såg det när jag letade 'halvtjocka' täcken men har aldrig provat dessa.
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Jo på min gör det. han är väldigt känslig. 100 är just nu för kallt. 300 alldeles för varmt och 200 precis lagom. han får lätt fuktexem om det är det minsta lite för varmt.

Har kollat in Rhino 200 g. blir nog ett sådant
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Det skulle jag nog vilja säga. Nu har jag iofs bara deras 1200 D och 1600 D, men med tanke på att de slår HW Rambo med hästlängder hade jag varit villig att chansa.
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Vågar inte chansa så har beställt ett HW Rhion plus medium :)
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Jag har ett 200g från Hööks. Han har gått med allt från föl till busiga unghästar och inte en reva på det :p Fast han luggats.
Vilken modell har du? Jag har det rosa med turkosa kanter.
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Jag har det svarta med vita kanter. köpte mitt när det rosa kom ut. mitt höll i 3 veckor sedan började revorna komma. en i stallet köpte sitt för 4 år sedan och det har hållt super. en annan köpte det rosa samtidigt som mig och det höll i 2 veckor... :(
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Hmm verkar variera mycket då :o

Min killes är helt och köpte det i december. Sen dess har han gått på lösdrift med busiga åringar + 2 åringar. Nu går han med en annan buse.
Så har väl haft tur med mitt då. Älskar det för sitter perfekt, inge skav osv.
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Har ett från börjes, 1800 D, blankt på insidan och sitter superbra!

Enda nackdelen är att det inte är några snabbknäppen fram.

Kostade under tusenlappen, köptes förra året.
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Men det är väl 400 g? Inte 200 g? Om det är det som är rutigt upptill du menar
 
Sv: tåligt 200 g helhalstäcke?

Kunde inte gräva så djupt i plånboken så blev ett Rhino plus medium ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 651
Senast: Wembley
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 260
Utrustning Hej! Letar efter ett 200 g täcke med helhals som sitter fast. MINST 1200 D och max 1000 kr. Finns det? Tycker att jag har letat...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: _Yggdrasil_
·
Utrustning Nu är det dags, vintern börjar närma sig! Och det är ju ett träsk att försöka hitta ett täcke man både tycker är snyggt, funktionellt...
2
Svar
27
· Visningar
2 930
Senast: miiiiiiia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp