Tights på killar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Poängen är att både funktion och utseende spelar roll när folk handlar träningskläder. Ofta blir det en kompromiss.

Vettefan om jag håller med där. Jag upplever det som att många som är seriösa med sin träning söker i regel funktionen de vill ha först, och sedan kanske de söker det snyggaste inom det segment som har den önskvärda funktionen (om de överhuvudtaget bryr sig). Jag tar alla dagar i veckan ett par fulare tights som är böjsäkra än världens snyggaste tights som inte är det, jag skulle inte bry mig om mina handledslindor så var leopardmönstrade i glada åttiotalsfärger för jag behöver funktionen, när jag letar sport-BH så vill jag gärna ha en som ger brösten en snygg form, men det är underordnat att brösten stannar där de ska osv osv.

Hur många tycker det här är snygg klädsel på gymmet ?
5f0c9387825b56704879bbad2ae53e46--sport-tights-sexy-tights.jpg
Min träning hade blivit roligare om han kom in på gymmet, det är då ett som är säkert.

Min träning hade blivit roligare om han kom in på gymmet, det är då ett som är säkert.
Frågan är om det hade blivit roligare pga klädseln eller pga att han är så vältränad ? :D Måste ju vara det förstnämnda tänker jag då det borde finnas gott om vältränade män på ditt gym?

Hittills har jag gråtit, spytt och snorat
Vettefan om jag håller med där. Jag upplever det som att många som är seriösa med sin träning söker i regel funktionen de vill ha först, och sedan kanske de söker det snyggaste inom det segment som har den önskvärda funktionen (om de överhuvudtaget bryr sig). Jag tar alla dagar i veckan ett par fulare tights som är böjsäkra än världens snyggaste tights som inte är det, jag skulle inte bry mig om mina handledslindor så var leopardmönstrade i glada åttiotalsfärger för jag behöver funktionen, när jag letar sport-BH så vill jag gärna ha en som ger brösten en snygg form, men det är underordnat att brösten stannar där de ska osv osv.
Jag har en knallblå våtdräkt från 1985. Jag ser ut som en smurf. Men den gör sitt jobb och jag är så impad av den gör just det så det och plånboken gör att den inte byts ut.

Knappast bikini va? Tror ingen solar och badar i kläderna. Matterialet skiljer nog.
Nej, men vad heter klädseln då ? Den klädseln måste ju vara den funktionsmässigt bästa när det är varmt. Men inte ser jag den i motionsspåren...

Nej, men vad heter klädseln då ? Den klädseln måste ju vara den funktionsmässigt bästa när det är varmt. Men inte ser jag den i motionsspåren...
Bara när jag går ut i spåret med vanliga träningstights och linne får jag stå ut med folk som tutar, ropar och glor. Jag gissar att jag inte är den enda.

Jag skulle aldrig någonsin gå ut i något så litet som det du visar. Att du ens inte kan fatta varför man väljer bort det visar på hur otroligt ignorant du är inför vad kvinnor blir utsatta för dagligen när de rör sig i det offentliga rummet.

Dessutom: funktionsmässigt bästa för individer byggda som de på bilden, ja. För kvinnor generellt? Nej, det köper jag inte.

Jag skulle inte kunna springa i det. Antingen skulle det vara för kallt med så lite kläder eller så skulle det vara för varmt så att jag a) inte kan springa alls eller b) skulle bränna mig röd som en kräfta i solen. Så för mig skulle det inte vara det mest funktionella.

Dessutom tillkommer aspekten som @niphredil skriver om.

Bara när jag går ut i spåret med vanliga träningstights och linne får jag stå ut med folk som tutar, ropar och glor. Jag gissar att jag inte är den enda.

Jag skulle aldrig någonsin gå ut i något så litet som det du visar. Att du ens inte kan fatta varför man väljer bort det visar på hur otroligt ignorant du är inför vad kvinnor blir utsatta för dagligen när de rör sig i det offentliga rummet.

Dessutom: funktionsmässigt bästa för individer byggda som de på bilden, ja. För kvinnor generellt? Nej, det köper jag inte.

Nej, såklart jag fattar att de flesta kvinnor inte vill ha så lite kläder.
Men då går man ju inte efter det funktionsmässigt bästa plagget... Vilket alla så påpekar här ? Utan man bryr sig om vad andra anser...

Jag skulle inte kunna springa i det. Antingen skulle det vara för kallt med så lite kläder eller så skulle det vara för varmt så att jag a) inte kan springa alls eller b) skulle bränna mig röd som en kräfta i solen. Så för mig skulle det inte vara det mest funktionella.

Dessutom tillkommer aspekten som @niphredil skriver om.

Antingen för kallt eller för varmt ? Du måste skämta med mig ?
Man har ju haft maraton när det är 30 grader i skuggan ?

Sen brukar du springa längre än 1 timme i solen ?

Nej, såklart jag fattar att de flesta kvinnor inte vill ha så lite kläder.
Men då går man ju inte efter det funktionsmässigt bästa plagget... Vilket alla så påpekar här ? Utan man bryr sig om vad andra anser...

Antingen för kallt eller för varmt ? Du måste skämta med mig ?
Man har ju haft maraton när det är 30 grader i skuggan ?

Sen brukar du springa längre än 1 timme i solen ?

Skämtar inte alls. Jag är extremt frusen. Idag är det 20 grader och soligt hos mig, jag har långbyxor och kofta. Förstår inte alls var maraton passar in? Eller varför en timme är väsentligt? Jag kan bränna mig på mycket kortare tid än så :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
894
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
3 022
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31