Bukefalos 28 år!

Tips på kokböcker?

Sv: Tips på kokböcker?

Vår kokbok är ju en klassiker, och något av en bibel!!

Gillar själv Per Morbergs böcker, svensk husmanskost när den är som bäst!;)
 
Sv: Tips på kokböcker?

Fast ser inte den superextremtråkig ut? Jag somnar bara jag tittar på såna kokböcker.

Svensk husmanskost är ingenting för nån av oss, annars kan jag tänka mig att just han är rätt bra på sånt! :)
 
Sv: Tips på kokböcker?

Haha, ja den ser inte så skoj ut, men är en pärla när man ska göra basic-grejer och även för att baka/konservera mm

OK, gillar man inte husmanskost så är kanske inte Morberg rätt:p
 
Sv: Tips på kokböcker?

För basicgrejerna vore det förvisso inte fel :) Ska nog ta och kika på en! Konservera eller baka bara gör vi inte så det är lite bortkastat på oss. Vi är inte ett husligt par! (Mitt ex brukade säga att jag var 'domestically challenged' :D)
 
Sv: Tips på kokböcker?

Om du hittar "halv åtta hos mig"-böckerna till ett billigt pris så tycker jag att det är roliga böcker att bläddra i för inspiration. De är inte så fantastiska att de är värda sitt fullpris, men de brukar finnas med på bokreor och då är det bara att passa på :)

Även Allt om mats receptböcker är bra, de brukar samla sina recept enligt olika kategorier, typ fredagsgourmet eller vardagsmat osv. Mer behändigt än att bläddra igenom en massa tidningar och roligare än att använda sig av deras hemsida :)
 
Sv: Tips på kokböcker?

Även Allt om mats receptböcker är bra, de brukar samla sina recept enligt olika kategorier, typ fredagsgourmet eller vardagsmat osv. Mer behändigt än att bläddra igenom en massa tidningar och roligare än att använda sig av deras hemsida :)

Allt Om Mat är bra! Men ack en dyr tidning och som du säger, en trist hemsida. Tidningar är inget jag är bra på att spara på och återanvända så jag har en annan alternativ medtod! Jag brukar låna en bibba Allt Om Mat på bibban när jag är där! Det är korta lån, och är det något jag himskans gärna vill spara för framtiden fotar jag av den sidan/det receptet. :D
 
Sv: Tips på kokböcker?

Själv kör jag på metoden "låna på obestämd framtid" av mina föräldrar som är trogna prenumeranter :D men visst är det en dyr tidning och din lösning är väldigt kreativ! (Så ska jag nog börja göra med de andra recepttidningarna jag gillar men som jag vägrar betala 50kr/st för) :)
 
Sv: Tips på kokböcker?

Jag borjade fota recept nar Maken och jag var pa sjukhus flera ganger i veckan for hans cancerbehandling.:p Jatte fiffigt att senare printa ut det man vill prova och stoppa i en tidningshallare i koket.
 
Sv: Tips på kokböcker?

*tips* Jag har en dropbox-mapp tillgänglig för både dator och mobil som heter 'recept'! :D
 
Sv: Tips på kokböcker?

Jag tror också på Anna Bergenström! Nya Annas mat, är som en upphottad Vår Kokbok, och de andra böckerna har lite varierade teman. Mycket återkommer dock, så det finns ingen anledning att samla på sig alla.

Jag gillar att hon inte frossar i kött och grädde, utan ser de ingredienserna som två bland andra, men inte som det gör maten till mat. Om du förstår hur jag menar.


Jag håller med, sen måste jag säga att Arlas kokbok är bra också.

Samtliga innehåller recept som lagas på mat man vanligen har hemma eller känner igen, så ni inte måste ägna massa tid åt att flänga runt efter specialkryddor.
 
Sv: Tips på kokböcker?

Instämmer i kören som röstar för Anna Bergenström!
Hon är pedagogisk och hon ger ofta förslag på ingrediensvariationer. Dessutom LÄR hon UT matlagning istället för att bara presentera ett krusidulligt recept med udda ingredienser.
 
Sv: Tips på kokböcker?

Jag håller med, sen måste jag säga att Arlas kokbok är bra också.

Finns det en sån?

Jag tycker att Arlas receptbroschyrer har försämrats avsevärt under senare år, och numera innehåller recepten galna mängder grädde eller andra superfeta produkter och dessutom mycket av deras egna färdigsmaksatta produkter.

Förut gillade jag Arlas receptbroschyrer.
 
Sv: Tips på kokböcker?

Jag äter mestadels veganskt (ibland laktovegetariskt) och boken som nämnts "Kärlek, oliver och timjan" tycker jag funkar bra för det är väldigt lätt att göra om mycket till veganskt. Fast det kanske är just "göra om" som du vill slippa.
 
Sv: Tips på kokböcker?

Vår kokbok är ju en klassiker, och något av en bibel!!

Gillar själv Per Morbergs böcker, svensk husmanskost när den är som bäst!;)

Jag har nån sån av honom med Husmanskost! Den är bra! Jag har gjort några av recepten, skulle vilja ha många fler dock, för det var flera som inte skulle falla mitt Småfolk i smaken, tyvärr. Men jag kan till och med laga mat efter en sådan bra bok! :D
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 297
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 109
Senast: AraSlei
·
Äldre För första gången i mitt liv (30+) ska jag inte fira jul hos mina föräldrar utan i år ska vi fira hemma med vår lilla son och min familj...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 389
Senast: Kanintant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp