Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir bortskämd av föräldrarna i helgen. FADERN hade lagat sin fantastiska gulaschsoppa, MODERN fyllde sista aubergineskörden med kryddig älgfärs och en tomatsås på diverse från trädgården och serverade med klyftpotatis, yoghurt och en sallad på sista persiljeskörden med sumak.
 
Igår åt vi holländsk fish and chips till lunch från en vagn på stan mitt i pre-renoveringskaoset här hemma. Vi har ett badkar bredvid matbordet, tex. Mycket trivsamt, men tyvärr går det inte att tappa upp ett bad.

Till middag blev det en förrätt på rester från dagen före rättvist fördelade på en liten tallrik vardera: hoummus, saltgurka, tomatsallad, stora vita bönor stekta med heta grejor, ugnsbakad aubergine och paprika och en liten klatt yoghurtsås med mynta. Sen räksallad på frysräkor och vad kylen förmådde, finmandolinat fänkål som jag snabbpicklat med dill, samma fast opicklat med morot och så lite allmänt grönt typ gurka och bladspenat och en majonnäsig sås med kapris. Rostat bröd till.
 
Igår åt vi holländsk fish and chips till lunch från en vagn på stan mitt i pre-renoveringskaoset här hemma. Vi har ett badkar bredvid matbordet, tex. Mycket trivsamt, men tyvärr går det inte att tappa upp ett bad.

Till middag blev det en förrätt på rester från dagen före rättvist fördelade på en liten tallrik vardera: hoummus, saltgurka, tomatsallad, stora vita bönor stekta med heta grejor, ugnsbakad aubergine och paprika och en liten klatt yoghurtsås med mynta. Sen räksallad på frysräkor och vad kylen förmådde, finmandolinat fänkål som jag snabbpicklat med dill, samma fast opicklat med morot och så lite allmänt grönt typ gurka och bladspenat och en majonnäsig sås med kapris. Rostat bröd till.
När jag gick i skolan fick jag en gång intervjua Povel Ramel i hans hem. Han hade ett fungerande badkar i vardagsrummet!
 
Åt räkmacka och laxmacka i København igår (en halva av varje), smakade även lite på en smörrebrödsmacka med stekt sill.
Skulle ätit dim sum, men de tog endast cash eller dansk kort. :down:
Så det blev en halv Chevré chaud sallad och pannkakor med vaniljglass (jordgubbssylt till som jag inte äter).

Var på middag på kvällen där det bjöds på bön och kålgryta med hetta och bröd i. Till efterrätt blev det marängsviss. Det hela var väldigt gott. :d Bubbel och diverse lådvin till.

Var hemma mitt i natten, så till brunch blev det bullar från ett bageri som gör otroligt goda bullar, blev surdegsbulle och "spiken" en lite rejälare bulle med ost uppepå och vallmofrön. Apelsinjuice och kaffe med mjölk.
 
Jag funderar seriöst på det här till middag imorgon. Ungefär hur länge behöver det vara i ugnen, tro? Jag är inte helt hemma med jordärtskockor, trots att det är så gott, för de bullrar så hemskt i magen efteråt. Men nu känner jag att det vore värt det.

Funderar på typ älg till, för att markera min hemkomst.

Tills de är mjuka, typ? 20-30 minuter lite beroende på storlek? Det är så gott att även jag skulle stå ut med lite muller, men de behöver vara ordentligt genomlagade. Älg till låter fantastiskt!
 
Vi har brakat ihop av trötthet efter lägenhetsvisning, hämtade pad Thai och insåg att lyx är att orka laga mat, idag fanns inte orken.
Nu död sill i soffan.
 
Vi har brakat ihop av trötthet efter lägenhetsvisning, hämtade pad Thai och insåg att lyx är att orka laga mat, idag fanns inte orken.
Nu död sill i soffan.
Usch, visning är pest! Vi återupplever just vårt flytt- och säljkaos genom att tömma rum för att badrumsrenoveringen ska vara möjlig att genomföra. Pest och lätt traumatiserande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 646
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 542
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp